2ο ΕΠΑΛ Πάτρας: Το σχολείο που τελούσε μόνιμα υπό κατάληψη – Ο Α. Ζέρβας εξηγεί τα μέτρα που πάρθηκαν

Η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επανέφερε την ηρεμία σε ένα διαρκώς ανάστατο εκπαιδευτικό συγκρότημα.

2ο ΕΠΑΛ Πάτρας: Το σχολείο που τελούσε μόνιμα υπό κατάληψη - Ο Α. Ζέρβας εξηγεί τα μέτρα που πάρθηκαν

Με αντικατάσταση της (νέας) διεύθυνσης του σχολείου αλλά και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για δύο μαθητές που πρωτοστατούσαν στα γεγονότα που τάραξαν τη σχολική κοινότητα του 2ου ΕΠΑΛ και απασχόλησαν το Πανελλήνιο, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας επανέφερε το σχολείο σε ηρεμία και τάξη.
Για τις ενέργειες αυτές όπως και για το αν έγιναν καθυστερημένα καθώς και για το περιθώριο παρέμβασης που έχουν οι καθηγητές στις καταλήψεις μάς απαντάει ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ανδρέας Ζέρβας.

Τι μέτρα ελήφθησαν και επήλθε η ηρεμία στο σχολικό συγκρότημα της Αγίας Σοφίας (2ο ΕΠΑΛ) που επί μεγάλο χρονικό διάστημα κατέγραφε καταλήψεις και επεισόδια που έλαβαν πανελλήνια διάσταση; 
Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας είχαν ληφθεί μέτρα πριν τα επεισόδια της δεύτερης εβδομάδας του Δεκεμβρίου. Μας είχε απασχολήσει το ζήτημα διότι ένα σχολείο με υποδειγματική λειτουργία πριν μερικά χρόνια, έφθασε σε αυτό το σημείο.
Γνώριζα καλά το 2ο ΕΠΑΛ εφόσον υπηρέτησα σε αυτό το σχολικό έτος 2009-10.

Ελήφθησαν διάφορα μέτρα σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Από 25 Νοεμβρίου 2021 είχε διαταχθεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση για να δούμε τις πραγματικές αιτίες, αν υπάρχουν διοικητικές – πειθαρχικές ευθύνες και προ παντός πώς θα επανέλθει η λειτουργία παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά στο απαιτούμενο επίπεδο.

Παράλληλα με επισκέψεις από την πρώτη μέρα του σχολικού έτους προσπαθήσαμε να κατευθύνουμε και να τονώσουμε τις προσπάθειες των συναδέλφων εκπαιδευτικών προς την επίτευξη της ηρεμίας της σχολικής κοινότητας και της αποκατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η αλλαγή της διεύθυνσης του σχολείου βελτίωσε την κατάσταση με μία νέα αφετηρία στον τρόπο διεύθυνσης και αντιμετώπισης των θεμάτων της σχολικής μονάδας. Η επικοινωνία και οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών βελτιώθηκαν και δημιουργήθηκε νέο κλίμα. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε δύο μαθητές πρωταιτίους για τα λυπηρά επεισόδια, έφερε το σχολείο σε καλή λειτουργία. Αυτές οι αλλαγές έγιναν κύρια στο πλαίσιο της παιδαγωγικής βελτίωσης του σχολείου και των ιδίων των μαθητών και όχι από στείρα διοικητική τιμωρία. Λάβαμε υπόψη το ότι παρουσιάζονται φαινόμενα επακόλουθα της καραντίνας και του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας για την ψυχολογική υποστήριξη όπου ήταν δυνατόν.

Εχοντας περάσει κάποιοι μήνες από τα επεισόδια στο σχολικό συγκρότημα της Αγίας Σοφίας, θα θέλαμε να μας πείτε εάν τελικά υπήρξε πόρισμα για τις έρευνες που διατάξατε σχετικά με τα αίτια που τα προκάλεσαν. Προκύπτουν ευθύνες;   
Εχουμε το πόρισμα, το μελετάμε και τις επόμενες ημέρες θα αποφασίσουμε για τα αίτια και την απόδοση ευθυνών. Είναι διαδικασία διοικητικής φύσεως που είναι σε εξέλιξη.

Γιατί τα μέτρα αυτά δεν ελήφθησαν έγκαιρα ώστε να μην υπάρχει αυτή η πολυετής δυσλειτουργία του συγκεκριμένου σχολείου;
Τον Σεπτέμβριο άλλαξε η διεύθυνση του σχολείου λόγω συνταξιοδότησης του προηγούμενου διευθυντή και άρχισε μία νέα προσπάθεια. Ομως η επιδείνωση ήρθε, και με την εξάντληση διάφορων ευκαιριών οδηγηθήκαμε στην τελική προσπάθεια γιατί τα υπόλοιπα μέτρα συνεννόησης και ήπιας αντιμετώπισης εξαντλήθηκαν. Και όλα τα προηγούμενα έγιναν πάντα εκ μέρους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σεβασμό στην αυτονομία και την αυτοτέλεια της σχολικής μονάδας. Συνεπικουρήσαμε το έργο των συναδέλφων με στήριξη και καθοδήγηση.

Σήμερα ως διοίκηση της εκπαίδευσης τι περιθώρια παρέμβασης έχετε για να διαχειριστείτε αποτελεσματικά τέτοιες καταστάσεις; 
Στην εκτέλεση των καθηκόντων ο δευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει να είναι γνώστης της νομοθεσίας και να φέρεται σεβόμενος αυτήν. Με αυτή τη τακτική έχει συγκεκριμένες δυνατότητες μέσα σε διοικητικά όρια. Αρα προς τις δύο φορές της ιεραρχίας να εξαντλεί τα περιθώρια δράσης με τρόπο αποδοτικό για το έργο του. Ανάλογα του ρόλου που διαδραματίζει και των ευθυνών που επωμίζεται θα έπρεπε να έχει από τον νόμο μεγαλύτερα περιθώρια πρωτοβουλιών.

Η κοινωνία σας επιρρίπτει ευθύνες για κάθε σχολείο που κλείνει και τελεί υπό κατάληψη με την επισήμανση ότι αυτό διευκολύνει τους καθηγητές για τα ιδιαίτερά τους και την ξεκούρασή τους. Τι απαντάτε;  
Οι καταλήψεις συμβαίνουν μόνο στη χώρα μας. Εφόσον είναι παράνομες ενέργειες, η πολιτεία και οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να επιλαμβάνονται και να εφαρμόζεται ο νόμος προς πάσα κατεύθυνση. Οι συνάδελφοι διευθυντές των σχολικών μονάδων δεν βρίσκουν ανταπόκριση όταν απευθύνονται σε αυτούς τους φορείς για αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, όταν τελούν υπό κατάληψη.

Θα μπορούσαν να προληφθούν αυτά τα συμβάντα;   
Η πρόληψη είναι ιδιαίτερα σημαντική αλλά θέλει πρόβλεψη και βελτίωση των συνθηκών. Αυτά ισχύουν όταν η κατάληψη γίνεται για ουσιαστικούς λόγους. Αν γίνεται για λόγους παράδοσης ή επιφανειακούς ή υποκριτικούς δεν έχει απολύτως κανένα νόημα. Και σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφεύγεται για να έχουμε την αναντικατάστατη, κοινωνική, εποικοδομητική δια ζώσης διδασκαλία και εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ