Καμπάνια για καφέ και με «υπογραφή» Πάτρας: Επικοινωνιακό μπαράζ της Εστίασης κατά της κυβέρνησης

Γιατράς στην «Π»: Διαμορφώνει ένα μίγμα εκρηκτικών αυξήσεων στην τελική τιμή»

Καμπάνια

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άρχισε να «τρέχει» από χθες, το πρώτο μέρος της πανελλαδικής επικοινωνιακής καμπάνιας της Εστίασης, για την υψηλή φορολογία που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση στον καφέ και σε άλλα σερβιριζόμενα ροφήματα.

Η αφίσα και το βίντεο που βγήκαν στη δημοσιότητα παραμονές της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) φέρουν τον τίτλο «Ο Freddo του Κυριάκου», με σαφή αναφορά στο όνομα του πρωθυπουργού, τον οποίο ο κλάδος της εστίασης καθιστά υπεύθυνο για την υπερφορολόγηση του προϊόντος με 35%. Οπως αναφέρεται στην αφίσα, ένας καφές freddo επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24%, τα πραγματικά έξοδα για τις επιχειρήσεις καλύπτουν το υπόλοιπο 60,4% της τιμής και το υπόλοιπο 4,6% μένει ως καθαρό κέρδος για τα καταστήματα.

Μάλιστα, στην αφίσα χρεώνεται στον ίδιο τον πρωθυπουργό η επαναφορά του ΦΠΑ στον καφέ στο 24% και ο «τίτλος» του ακριβότερου καφέ στην Ευρώπη αποδίδεται με υπογραφή του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η αφίσα της ΠΟΕΣΕ με ευθεία βολή κατά του πρωθυπουργού

Η αφίσα της ΠΟΕΣΕ με ευθεία βολή κατά του πρωθυπουργού

Να σημειωθεί πως, η καμπάνια έχει «υπογραφή» και από την Πάτρα, καθώς τον συντονισμό έχει αναλάβει ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Αχαΐας.

Ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Τάσος Γιατράς δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι ήδη η κυβέρνηση, που επαίρεται ότι μόνο μειώνει φόρους, έδωσε σε δημόσια διαβούλευση την αύξηση των δημοτικών φόρων από 0,5% σε έως 2% επί του τζίρου των καταστημάτων της εστίασης. «Είναι Αδιανόητο!!!» τόνισε ο Τάσος Γιατράς.

Τάσος Γιατράς

Τάσος Γιατράς

Να σημειωθεί πως, μετά την απόφαση της κυβέρνησης το περασμένο καλοκαίρι να επαναφέρει τον σερβιριζόμενο καφέ στο καθεστώς του ΦΠΑ 24%, η αγορά βρίσκεται μπροστά σε νέα αύξηση της τιμής του δημοφιλούς ροφήματος. Αυτή τη φορά, αιτία είναι οι πιέσεις από τις αυξήσεις στις τιμές χονδρεμπορικής και όπως λένε οι ειδήμονες, η νέα αύξηση της τιμής του αγαπημένου ροφήματος θα αγγίξει ακόμα και το 20%.

Ο Τάσος Γιατράς ανέφερε στην «Π»: «Από 1η Σεπτέμβρη θα δούμε αύξηση στην πρώτη ύλη του καφέ. Ράφι, take away και σερβιριζόμενο. Ολο αυτό, διαμορφώνει ένα μίγμα εκρηκτικών αυξήσεων στην τελική τιμή του καφέ».

Την 1η Ιουλίου, με την επαναφορά του ΦΠΑ στο 24% για τον σερβιριζόμενο καφέ, οι τιμές αυξήθηκαν. Τώρα θα συμβεί το ίδιο ακόμη και στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς ήδη παρατηρείται άνοδος έως και 65% στις τιμές της χονδρικής, πρόσθεσε ο Τάσος Γιατράς που επισήμανε ακόμα τα εξής:

«Τα νέα από την αγορά του καφέ δυστυχώς παραμένουν πολύ άσχημα με υπερβολικές αυξήσεις στο πράσινο σπυρί. Η έλλειψη που δημιουργήθηκε από την περυσινή καταστροφή στη Robusta (Βιετνάμ) επηρέασε και την Arabica, δημιουργώντας το “περιβάλλον” που ήθελαν τα funds των χρηματιστηρίων (Λονδίνο: Robusta–Νέα Υόρκη: Arabica). Στο τέλος Αυγούστου οι τιμές στη Νέα Υόρκη είναι 55% υψηλότερες από πέρυσι.

Ουσιαστικά όλες οι εταιρείες ανακοινώνουν αυξήσεις στην πρώτη ύλη, ως αποτέλεσμα της ξηρασίας και των επιθέσεων Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Αρα οι αυξήσεις θα φανούν και στο ράφι των s/m και στο take away και στον σερβιριζομενο καφέ» είπε ο Τάσος Γιατράς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αίγιο: Σήμερα το «αντίο» στη Στάμω Ζαπάντη, βρέθηκε νεκρή στο γραφείο της

Ζάκυνθος: Υπόθεση bullying, βίας και ληστείας σε βάρος 14χρονου από συνομήλικούς του ερευνά η αστυνομία

Από πνιγμό ο θάνατος του δημοσιογράφου Παύλου Γερακάρη

Ξεκινούν έλεγχοι από την «ράμπο» της ΑΑΔΕ, ποιες επιχειρήσεις και επαγγελματίες μπαίνουν στο στόχαστρο

ΟΠΕΚΑ: Ξεκινά η διανομή των αδιάθετων vouchers για προγράμματα τουρισμού και θεαμάτων, ποιοι οι δικαιούχοι

Τζόρτζια: 14χρονος μαθητής ο δράστης των πυροβολισμών με 4 νεκρούς σε σχολείο