Θα έρθει το τρένο ή θα μας προσπεράσει; Σχολιάζουν στην «Π» τοπικοί φορείς

Μετά την απώλεια της Πάτρας να γίνει θαλάσσια πύλη εισόδου της Ινδίας στην ΕΕ, μέσω του λιμανιού της, επειδή δεν διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση, η πόλη πρέπει να αποφασίσει για το μέλλον της. Ανυποχώρητος ο δήμαρχος πετά το μπαλάκι στην Πολιτεία. Στην «Π»: Πελετίδης, Σβόλης, Παππάς, Λουλούδης.

τρένο "Παγωμένη" παραμένη η όποια εξέλιξη για το τρένο, σε ό,τι αυτό συνεπάγεται αναπτυξιακά

Τρένο και λιμάνι στην Πάτρα αποτελούν δύο πρότζεκτ που λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία και η ανάπτυξη του ενός χρειάζεται ταυτόχρονη ύπαρξη του άλλου.

Τις προηγούμενες ημέρες, η «Πελοπόννησος» αποκάλυψε πως η Πάτρα χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει να γίνει μία από τις θαλάσσιες πύλες εισόδου της Ινδίας στην Ευρώπη μέσω του Νότιου Λιμανιού, καθώς δεν διαθέτει ακόμα σιδηροδρομική σύνδεση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ενώ αρχικά η κυβέρνηση είχε συμπεριλάβει στην ατζέντα προώθησης το λιμάνι της Πάτρας, μέσω των παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη διάρκεια πρόσφατων επαφών με την ινδική αντιπροσωπεία, φαίνεται πως προκρίθηκαν τελικά τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, με την Πάτρα να μένει εκτός κάδρου.

Με τις ευκαιρίες να έρχονται και να φεύγουν, η Πάτρα πρέπει να αναλογιστεί και να αποφασίσει για το μέλλον της:
«Μήπως πρέπει να μην επιμείνουμε άλλο στην υπογειοποιημένη γραμμή και να ψάξουμε εναλλακτική;».

Η «Π» απηύθυνε το ερώτημα στον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη, τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήμου Κώστα Σβόλη, τον πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Γιώργο Παππά και τον υποψήφιο πρόεδρο για το Επιμελητήριο Αχαΐας Θόδωρο Λουλούδη.

τρένο

Κώστας Πελετίδης

Ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης έχει σαφή θέση στο ερώτημα εδώ και χρόνια. Η «Π» ζήτησε ξανά την άποψή του και απάντησε: «Το τρένο θα έπρεπε να ήταν εδώ και χρόνια στην πόλη, όπως προβλεπόταν από τους αρχικούς σχεδιασμούς, το Πολεοδομικό σχέδιο. Είναι γνωστό πως με την υπογειοποιημένη γραμμή συμφωνεί και η κυβέρνηση. Αν έχει αλλάξει θέση η κυβέρνηση, ας την ανακοινώσει. Εμείς ως Δήμος θα επανέλθουμε σύντομα για να κλείσει το κεφάλαιο των συζητήσεων. Ολοι πρέπει να πάρουν θέση για τον προαστιακό, την υπογειοποιημένη γραμμή, το γραμμικό πάρκο με τον ποδηλατόδρομο. Διερωτώμαι όμως, μήπως είναι κάποιοι που θέλουν να παίξουν τον ρόλο του λαγού;».

Κώστας Σβόλης

Κώστας Σβόλης

Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Κώστας Σβόλης κατέθεσε την άποψή του επί του θέματος: «Η μη αξιοποίηση του λιμένα της πόλης μας από ξένους επενδυτές αποτελεί, δυστυχώς, μία κακή εξέλιξη. Εμείς θεωρούμε ότι άλλη μία ευκαιρία χάνεται με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Για εμάς η ανάπτυξη και οι επενδύσεις είναι συνυφασμένες με θέσεις εργασίας, με καλύτερο εισόδημα, με οικονομική ευημερία και με βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Για τη δημοτική αρχή η ανάπτυξη, με την παρεπόμενη βελτίωση του επιπέδου ζωής, αποτελεί εμπόδιο στις ουτοπικές σκέψεις της αταξικής κοινωνίας και της κοινωνικής επανάστασης που κάποιοι ακόμα και τώρα πιθανόν να οραματίζονται. Πώς θα ρηγματωθεί, άλλωστε, η αστική ιδεολογία και πώς θα καλλιεργηθεί η ταξική συνείδηση από πολίτες που ευημερούν; Δυστυχώς, βλέπουμε ότι η πόλη απώλεσε το επενδυτικό ενδιαφέρον των Κινέζων και των Ινδών. Ελπίζουμε να μη χάσουμε κι άλλες ευκαιρίες. Σε ό,τι αφορά το τρένο εκτιμώ ότι στην παρούσα φάση δεν πρέπει να ψάξουμε εναλλακτικές, καθώς έχουμε μια υπόσχεση από την κυβέρνηση. Είχε διερευνηθεί από το υπουργείο αν είναι εφικτή η κατασκευή, αλλά και αν μπορεί να βρεθεί χρηματοδότηση. Επομένως, εφόσον η κυβέρνηση απευθύνει νέο αίτημα χρηματοδότησης στην Ευρώπη άμεσα, τότε θα πρέπει να είμαστε σε αναμονή της απάντησης. Ωστόσο, σε περίπτωση αρνητικής εξέλιξης, η κυβέρνηση θα πρέπει να μας ξεκαθαρίσει το ύψος της χρηματοδότησης. Τι νόημα θα έχει να αναζητήσουμε εναλλακτικές λύσεις, αν δεν γνωρίζουμε το ύψος της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης; Θα αρχίσουμε πάλι τις αδιέξοδες συζητήσεις, θα ισχυρίζεται ο καθένας ότι θέλει και στο τέλος θα ξαναγίνουμε γραφικοί. Γιατί γραφικοί θα αποδειχτούμε αν ναυαγήσει το νέο αίτημα».

τρένο

Γιώργος Παππάς

Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Γιώργος Παππάς κατέθεσε την άποψή του για το θέμα: «Για να αναπτυχθεί μια περιοχή χρειάζεται εξωστρέφεια. Ο πλούτος δημιουργείται μέσω του συναλλακτικού κυκλώματος και της εισαγωγής του συναλλάγματος. Χρειάζεται εισροή επενδύσεων. Βασικό στοιχείο για τις επενδύσεις είναι τα έργα υποδομής. Το τρένο είναι βασικό να φτάσει στο λιμάνι. Δεν είμαι αρμόδιος να πω αν θα περάσει μέσα από την πόλη ή εκτός. Ομως ο σιδηρόδρομος είναι οικονομικότερο μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων και σωστά το ζητούν οι επενδυτές. Μας λείπουν βασικά έργα επιχειρηματικών υποδομών. Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι να έρθει το τρένο γρήγορα, γιατί χάνουμε ευκαιρίες. Πρέπει να αποφασίσουμε γρήγορα και να δούμε το κόστος-όφελος. Δεν είμαι μηχανικός, γι’ αυτό επιφυλάσσομαι να απαντήσω στο από πού θα περάσει το τρένο. Ομως θα έπρεπε να γνωρίζουμε τι χρήματα έχουμε από την Ευρώπη για να κατασκευάσουμε το έργο. Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί και σε συνδυασμό με μια μελέτη κόστους-οφέλους, θα μας οδηγήσει στη βέλτιστη απόφαση. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προστατεύεται το περιβάλλον και ο άνθρωπος».

τρένο

Θόδωρος Λουλούδης

Ο υποψήφιος πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θόδωρος Λουλούδης εκτίμησε πως είναι επιβεβλημένη η διερεύνηση εναλλακτικού τρόπου διέλευσης του τρένου από την Πάτρα:

«Η πόλη και οι φορείς θα έπρεπε να έχουν προετοιμαστεί για κάθε ενδεχόμενο. Εστω και καθυστερημένα πρέπει να διερευνηθούν εναλλακτικά σενάρια διέλευσης του τρένου ώστε να είμαστε έτοιμοι για νέες διεκδικήσεις χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση του έργου. Η Πάτρα, οι πολίτες της και η οικονομική ζωή της ευρύτερης περιοχής έχουν ανάγκη το τρένο. Οι φορείς του τόπου θα έπρεπε να έχουν προνοήσει ακόμα και για το δυσμενέστερο σενάριο. Δυστυχώς αυτό δεν έχει συμβεί και πρέπει να γίνει άμεσα, αφού πρώτα γνωρίζουμε το ποσό που μπορεί να επενδυθεί για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και συνυπολογίζοντας τις κοινωνικοοικονομικές ανάγκες της Αχαΐας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καιρός: Παραμένουν οι καλοκαιρινές διαθέσεις με τοπικές βροχές, η πρόγνωση για την Πάτρα

Τυφώνας «Μίλτον»: Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών, άνδρας διασώθηκε πάνω σε ψυγείο στη θάλασσα! ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

Κασσελάκης: Παραμένω πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα κάνω νέο κόμμα, τι είπε για Τσίπρα

Απεργία και μοτοπορεία σήμερα στην Πάτρα από τους ντελιβεράδες

Έπος, η Ελλάδαρα 2-1 την Αγγλία στο Γουέμπλεϊ ΦΩΤΟ

Πάτρα: Ενημέρωσε διαδικτυακά πως θα αυτοκτονήσει, το τηλεφώνημα και η επέμβαση της ομάδας ΔΙΑΣ

Πάτρα: Ανατροπή στην είδηση περί μαχαιρώματος ανηλίκων, τι συνέβη

Πάτρα: Σφραγίσθηκε ο «Εσπερος» – Ετοιμάζεται για καταστήματα και ιδιωτική φοιτητική εστία