Δυτική Ελλάδα: Στο «κόκκινο» τα τροχαία με περισσότερους νεκρούς και τραυματίες, δεύτερη η Πάτρα

Στην Αχαΐα, καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024, 71 τροχαία, όπου έχασαν την ζωή τους 13 άτομα. Στην «Πελοπόννησος» ο διοικητής της Τροχαίας Πατρών και ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Αχαΐας.

τροχαία

Περισσότεροι νεκροί και τραυματίες, καθώς και μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων, καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το πρώτο εξάμηνο του 2024 σημειώθηκαν στις τρεις περιφερειακές ενότητες της Δυτικής Ελλάδας (Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, Ηλεία), 180 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν την ζωή τους 26 άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά ή ελαφρά 233 άτομα.

Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, είχαν καταγραφεί 178 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου είχαν χάσει την ζωή τους 21 άτομα, ενώ είχαν τραυματιστεί συνολικά 197.

Στην Αχαΐα, καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024, 71 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν την ζωή τους 13 άτομα, ενώ 6 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 91 τραυματίστηκαν ελαφρά. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, είχαν καταγραφεί 74 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου είχαν χάσει την ζωή τους 7 άτομα, ενώ 5 άτομα είχαν τραυματιστεί σοβαρά και άλλα 78 είχαν τραυματιστεί ελαφρά.

Τα στοιχεία αυτά έρχονται να επιβεβαιώσουν, κατά κάποιο τρόπο, το αποτέλεσμα της ετήσιας έρευνας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για την πορεία του κλάδου οχημάτων το 2023, όπου η Αχαΐα καταλαμβάνει την δεύτερη θέση πανελλαδικά, μετά την Αττική, σε συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.

Οπως έγραψε η «Πελοπόννησος», στους δείκτες συχνότητας και μέσης ζημίας κάλυψης αστικής ευθύνης οχημάτων ανά νομό, η Αττική είναι πρώτη με ποσοστό 8,95% και ακολουθεί η Αχαΐα με ποσοστό 7,42% και μέσο κόστος ζημιάς 1.612 ευρώ, που είναι όμως, από τα χαμηλότερα.

Οπως τόνισε και ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, Γεράσιμος Μιχαλάτος, όσο επιβαρυμένη είναι μια περιοχή στην κατάταξη των τροχαίων ατυχημάτων και κόστους ζημιών, τόσο αυξημένο είναι το κόστος ασφάλισης των οχημάτων, γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν δίνουν προσφορές ή είναι πιο φειδωλές και αυτό αντικατοπτρίζεται στα ασφάλιστρα των οδηγών.

Ο κ. Μιχαλάτος ανέφερε ακόμα ότι τα ποσοστά αυτά δικαιολογούνταν πριν από χρόνια, όταν οι παλιοί και επικίνδυνοι οδικοί άξονες της Πατρών – Κορίνθου και Πατρών – Πύργου, αποτελούσαν πεδία εκδήλωσης πολλών και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, με ζημιές, τραυματίες και νεκρούς. Τα τελευταία χρόνια, όμως, λόγω της λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού και των μέτρων που ελήφθησαν στην Πατρών – Πύργου, αυτοί οι δείκτες έχουν πέσει κάθετα, με αποτέλεσμα να απαιτούνται πιο αναλυτικά στοιχεία για να ερμηνευθεί αυτή η κακή εικόνα της Αχαΐας στη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.

Χ. ΝΤΕΜΙΡΗΣ: Αυξημένες οι τροχαίες παραβάσεις

Ο διοικητής της Τροχαίας Πατρών Χρήστος Ντεμίρης τόνισε στην «Π» ότι η σύγκριση των στοιχείων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, για τα τροχαία ατυχήματα στην Αχαΐα, δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν άμεσα με τα αντίστοιχα της υπηρεσίας, γιατί έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Χρήστος Ντεμίρης

Ο Χρήστος Ντεμίρης

Η Τροχαία επιλαμβάνεται οπωσδήποτε σε δυστυχήματα όπου σημειώνονται τραυματισμοί ή θάνατοι, συντάσσοντας δελτίο που παραδίδεται στη συνέχεια στις ασφαλιστικές εταιρίες για να επιληφθούν για τις δικές τους ενέργειες. Ομως, σε πολλά άλλα τροχαία που έχουν μόνο υλικές ζημιές, η υπηρεσία δεν επιλαμβάνεται των περιστατικών, γιατί οι εμπλεκόμενοι οδηγοί δεν ζητούν τη συνδρομή της Τροχαίας, καθώς συντάσσουν μόνοι τους τις δηλώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών.

Ωστόσο, ο κ. Ντεμίρης τόνισε πως, είναι γεγονός ότι η Πάτρα είναι τρίτη πόλη σε πληθυσμό σε όλη την Ελλάδα, κυκλοφορούν πάρα πολλά αυτοκίνητα και στο κέντρο της πόλης υπάρχει ένα έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπου καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να λυθεί σε συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων.
Οι τροχαίες παραβάσεις είναι αυξημένες, είπε ο κ. Ντεμίρης, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις οδηγών δικύκλων και στη χρήση κράνους. Ωστόσο, από τα στοιχεία της υπηρεσίας προκύπτει το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν σοβαρά ή θανατηφόρα τροχαία όταν εμπλέκεται οδηγός δικύκλου που φοράει κράνος.

Η Τροχαία δίνει βάση στις επικίνδυνες παραβάσεις ωστόσο, στην Πάτρα σημειώνονται σε καθημερινή βάση τροχαία ατυχήματα υλικών ζημιών, τόνισε ο διοικητής της Τροχαίας.

Γ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Βλέπουμε απίστευτα στους δρόμους

Ο Γιώργος Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Ν. Αχαΐας, θεωρεί λογικό, και όχι περίεργο, η Αχαΐα να βρίσκεται στην δεύτερη θέση πανελλαδικά, ως προς τη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων. Και οι λόγοι είναι πολλοί, όπως είπε ο ίδιος:

Γιώργος Παναγιωτόπουλος

Ο Γιώργος Παναγιωτόπουλος

«Καθημερινά βλέπουμε ως εκπαιδευτές οδήγησης, τα απίστευτα στους δρόμους. Κανένας σεβασμός σε προτεραιότητες, οδηγούς που παρκάρουν οπουδήποτε βρουν, πολλούς οδηγούς δικύκλων με ανάρμοστη και επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά στον δρόμο και χωρίς κράνος. Στον Λαδόπουλο που πάμε καθημερινά για μάθημα, βλέπουμε γονείς σε μηχανάκια με παιδιά χωρίς κράνος, να παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια. Χτίζουμε κάτι που σταδιακά γίνεται παραβατικό».
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, κατά τον κ. Παναγιωτόπουλο, είναι η έλλειψη αστυνόμευσης στους δρόμους της Πάτρας. «Θεωρώ ότι είναι λίγο το ανθρώπινο δυναμικό στην Τροχαία. Τι να κάνουν και αυτοί; Αλλά δεν είναι δυνατόν να έχουμε τόσο μικρό αριθμό αστυνομικών στο κέντρο. Τι να πρωτοελέγξουν όσοι υπηρετούν στην υπηρεσία.

Ο πρόεδρος των εκπαιδευτών οδήγησης τόνισε ότι οι εξετάσεις που γίνονται στην Πάτρα, ήταν πάντα τυπικές και με το γράμμα του νόμου, χωρίς χάρες και «στραβά μάτια». Το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι οδηγοί κάνουν σωστό μάθημα, αλλά βλέπουν γύρω τους να μη γίνεται τίποτα σωστό από τους άλλους οδηγούς. Μάλιστα, μας αντιμετωπίζουν σαν να παρακωλύουμε την κυκλοφορία, επειδή πηγαίνουμε κανονικά στον δρόμο και με τους κανόνες του ΚΟΚ. Το χειρότερο είναι ότι οι υποψήφιοι οδηγοί, λένε, ”να περάσω την εκπαίδευση και μετά θα οδηγούμε κανονικά”, αποδεχόμενοι στην ουσία αυτό το χάλι που επικρατεί στους δρόμους».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε τέλος την ανάγκη για πιο εντατικό έλεγχο από την Αστυνομία, περισσότερες κάμερες στους δρόμους και πρόστιμα, ειδικά σε όσους οδηγούν και μιλούν ταυτόχρονα στο κινητό τηλέφωνο.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αμερικανικές εκλογές 2024: Τι προβλέπει το Σύνταγμα σε περίπτωση που Χάρις και Τραμπ κερδίσουν ίσο αριθμό εκλεκτόρων

Σε διαβούλευση σήμερα το μίνι φορολογικό νομοσχέδιο, οι αλλαγές για οικογένειες και εργαζόμενους

Στα πρόθυρα διάσπασης ο ΣΥΡΙΖΑ: Αλαλούμ με τα αποτελέσματα, τι λέει η κάθε πλευρά

Καιρός: Πτώση της θερμοκρασίας και ισχυροί άνεμοι σήμερα 4/11, η πρόγνωση μέχρι την Παρασκευή

Σεισμός Χαλκιδική – Τσελέντης: «Οφείλεται σε άγνωστο υποθαλάσσιο ρήγμα» ΒΙΝΤΕΟ

Πόθεν Έσχες: Ανοίγει η πλατφόρμα για τις δηλώσεις του 2023, τι αλλάζει

Κινητοποιήσεις καθηγητών και μαθητών σήμερα, συγκέντρωση στην Πάτρα

Μαρτύριο της… σταγόνας: Καταγράφηκε ο πιο ξηρός Οκτώβριος των τελευταίων ετών στην Αχαΐα