Πάτρα: «Πράσινο» στο master plan του Λιμανιού, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι
Προεδρικό διάταγμα με 15ετή ισχύ για υπολειπόμενα έργα
Η μια μετά την άλλη ακολουθούν το λιμάνι της Πάτρας οι θετικές εξελίξεις, γεγονός που δείχνει ότι το ΤΑΙΠΕΔ, ως μοναδικός μέτοχος του ΟΛΠΑ άρχισε να ξεδιπλώνει το σχέδιο ανάπτυξης της υποδομής.
Ετσι, μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανάθεση της υπηρεσίας της κρουαζιέρας και την έγκριση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή της μαρίνας mega yacht, την προηγούμενη ήρθε από το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, η περιβαλλοντική έγκριση της επικαιροποίησης – τροποποίησης του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του ΟΛΠΑ για την λιμενική ζώνη, με τη σχετική Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Στο Σχέδιο του λιμένα Πατρών καθορίζονται τα μέγιστα επιτρεπτά όρια της ζώνης λιμένα, οι χρήσεις γης, οι όροι και περιορισμοί δόμησης στη χερσαία ζώνη του λιμένα, οι επιτρεπόμενες προσχώσεις και τα γενικά χαρακτηριστικά των προγραμματιζόμενων έργων καθώς και της κυκλοφοριακής οργάνωσης του λιμένα, ενώ με την ολοκλήρωση και έγκριση του Master Plan, οι εισηγήσεις και οι προβλέψεις για το Σχέδιο θα ενσωματωθούν στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.
Η επανακαθορισμένη χερσαία λιμενική ζώνη του λιμένα Πάτρας (ευθύνης ΟΛΠΑ) χωροθετείται μπροστά από το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας και διαχωρίζεται σε δύο διακριτά μέρη, τον βόρειο και τον νότιο λιμένα. Ο βόρειος λιμένας εκτείνεται από το βόρειο όριο της προβλήτας Αγίου Νικολάου μέχρι και τη βόρεια προβλήτα και ο νότιος λιμένας περικλείεται μεταξύ των εκβολών του Ποταμού Γλαύκου και του χειμάρρου Διακονιάρη.
Τα έργα εξυπηρέτησης /επέκτασης, αναβάθμισης και ανάπτυξης του λιμένα Πατρών, των οποίων η κατασκευή και λειτουργία υπόκεινται στους όρους της παρούσας απόφασης, αποτελούν έργα αδειοδοτημένα, υλοποιημένα ή υπολειπόμενα, προσαρμοσμένα στα νέα όρια της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα.
Να σημειωθεί ότι, εντός των νέων ορίων της Χερσαίας Ζώνης του νότιου λιμένα Πατρών, τα υπολειπόμενα έργα είναι:
- Το εμπορικό τμήμα λιμένα με την κατασκευή του κρηπιδώματος μοναδοποιημένων φορτίων (εμπορευματοκιβωτίων), του πλευρικού βοηθητικού (πολυχρηστικού) κρηπιδώματος και της αντίστοιχης προς νότο επέκτασης του υφιστάμενου κυματοθραύστη. Εντός του εμπορικού τμήματος λιμένα υπολείπονται κτιριακά έργα που περιλαμβάνουν κτίριο Τελωνείου, κτίριο Μηχανουργείου, κτίριο Αποθήκης και Πύλη Εισόδου εμπορικής ζώνης.
- Η κατασκευή τεσσάρων προβλητών εξυπηρέτησης βοηθητικών σκαφών (ρυμουλκό και πυροσβεστικό).
- Το νέο σύστημα αγκυροβολίας που περιλαμβάνει δύο πλωτά ναύδετα (συμπεριλαμβανομένων των αλυσίδων αγκυροβολίας και των στοιχείων αγκύρωσης).
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News