Δείτε για ποιο λόγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραπέμπει την Ελλάδα

Το ελληνικό τέλος ταξινόμησης, το οποίο επιβάλλεται σε όλα τα οχήματα, είναι υψηλότερο για ορισμένες κατηγορίες μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλες χώρες της ΕΕ απ’ ό,τι για ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα.

λόγο

Μπελάδες για την χώρα μας έφερε το γεγονός της αντιμετώπισης των εισαγόμενα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τα εγχώρια, ως προς την ταξινόμηση και τη φορολόγησή τους.

Για τον λόγο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επειδή δεν τροποποίησε τους κανόνες της σχετικά με την ταξινόμηση και τη φορολόγηση των αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, η ΕΕ αναφέρει ότι «έπειτα από νομοθετικές αλλαγές που θεσπίστηκαν στην Ελλάδα από το 2020, το ποσό του τέλους ταξινόμησης για εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα υπερβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις το ποσό του υπολειπόμενου τέλους που είναι ενσωματωμένο στην αξία των ομοειδών εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, κατά παράβαση του άρθρου 110 της ΣΛΕΕ».

Το ελληνικό τέλος ταξινόμησης, το οποίο επιβάλλεται σε όλα τα οχήματα, είναι υψηλότερο για ορισμένες κατηγορίες μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλες χώρες της ΕΕ απ’ ό,τι για ομοειδή εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα.

Επιπλέον, εκτός από το τέλος ταξινόμησης που επιβάλλεται σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η επιβολή περιβαλλοντικού φόρου μόνο σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ορισμένων κατηγοριών (Euro 4, Euro 5a και Euro 5b) και όχι σε εγχώρια αυτοκίνητα των αντίστοιχων κατηγοριών, συνιστά άλλη μια παράβαση του άρθρου 110 της ΣΛΕΕ.