Νικολακόπουλος: Το τρένο μπορεί να δώσει ακόμα μεγαλύτερη αναπτυξιακή ώθηση στην Ηλεία

Στην αμαξοστοιχία Κατάκολο-Πύργος ο Ανδρέας Νικολακόπουλος είδε από κοντά τις παρεμβάσεις στο υπό εξέλιξη έργο. 

τρένο

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο σιδηρόδρομος στην Ηλεία με έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που περιλαμβάνει την αναβάθμιση και επαναλειτουργία γραμμών και την βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών, με στόχο την ασφαλή επιστροφή των τρένων στο νομό και την λειτουργία ενός οργανωμένου σιδηροδρομικού δικτύου που θα δώσει επιπλέον αναπτυξιακή ώθηση στην Ηλεία μετά και την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος.

Βήμα- βήμα ο σχεδιασμός γίνεται πράξη και εντός του 2022 θα έχει αναβαθμιστεί πλήρως η σιδηροδρομική γραμμή Κατάκολο- Πύργος- Αρχαία Ολυμπία, καθώς και ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πύργου.

Σε εξέλιξη η αναβάθμιση

Τα ανωτέρω υπογράμμισε ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο οποίος μετακινήθηκε με το τρένο από το Κατάκολο έως τον Πύργο για να δει επακριβώς τα σημεία τα οποία χρίζουν παρέμβασης, σε ένα δρομολόγιο το οποίο έχει χαρακτηριστεί πλέον τουριστικό μέχρι και την Αρχαία Ολυμπία και ο στόχος είναι να αναβαθμιστεί ώστε να γίνει ελκυστικό όχι μόνο για τους τουρίστες που καταφθάνουν στο λιμάνι του Κατακόλου και θέλουν να επισκεφθούν την Αρχαία Ολυμπία, αλλά και για τους κατοίκους του νομού που θα έχουν την δυνατότητα να μετακινηθούν με ασφάλεια με ένα μέσο που χαρίζει μία μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία και θα τους κάνει να ‘ξαναγνωρίσουν’ τον τόπο τους.

Ήδη, είναι σε εξέλιξη το έργο αναβάθμισης- επισκευής της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής ‘Κατάκολο- Πύργος- Αρχαία Ολυμπία’, με σκοπό την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αύξηση των δρομολογίων, με προϋπολογισμό 2.311.156,34 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας- ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο περιλαμβάνει νέα διαμόρφωση στις αποβάθρες των σταθμών και των στάσεων- ήδη έχει ολοκληρωθεί το τμήμα στην αποβάθρα του Κατακόλου και έχουν γίνει παρεμβάσεις στην αποβάθρα του Πύργου- ασφαλτοστρώσεις ισόπεδων διαβάσεων και την εγκατάσταση 11 αυτόματων ισόπεδων διαβάσεων, εργασίες αποκατάστασης και βελτίωση της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και συντήρηση της γέφυρας του ποταμού Ενιπέα και της γέφυρας στην περιοχή του Στρεφίου. Το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του 2022.

Αλλάζει ο σταθμός του ΟΣΕ στον Πύργο

Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αλλάξει όψη και το κτίριο του ΟΣΕ στον Πύργο, το αριστούργημα του Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ, το οποίο κατασκευάστηκε το 1890 και έχει χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης.

Προ ημερών υπεγράφη η σύμβαση από τον ανάδοχο του έργου και τους διευθύνοντες συμβούλους της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΟΣΕ και άμεσα ξεκινά το έργο της λειτουργικής αποκατάστασης του κτιρίου με προϋπολογισμό 504.924,27 ευρώ και ολοκλήρωση εντός του 2022.

Ο κ. Νικολακόπουλος κατά την επίσκεψή του συζήτησε εκτενώς με την σταθμάρχη κα Νεκταρία Ψυχομάνη για τις παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν, και επικεντρώνονται στα δάπεδα, τη στέγη, τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τους χρωματισμούς, καθώς και για στοχευμένες κινήσεις ώστε το τρένο να ξανακερδίσει τους Ηλείους.

Το τρένο μπορεί να επανέλθει και στη γραμμή Πάτρα-Πύργος

τρένο

Οι ανωτέρω παρεμβάσεις είναι ένα μέρος του γενικότερου σχεδιασμού που αφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ηλείας, με κυρίαρχο την αναβάθμιση και επαναλειτουργία της γραμμής Πάτρας-Πύργου.

Ο κ. Νικολακόπουλος, ο οποίος βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Κ. Αθανάσιο Κοτταρά είχε προαναγγείλει μετά από συνάντηση που είχαν προ μηνών αυτό που και ο ίδιος ο κ. Κοτταράς ανακοίνωσε πρόσφατα, δηλαδή την προσπάθεια εξεύρεσης χρηματοδότησης για τη δημοπράτηση  του έργου αναβάθμισης και επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Πύργου.

Το έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.

Έχουν ήδη εκπονηθεί από τον ΟΣΕ οριστικές μελέτες έργων υποδομής για την σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία και έχει ήδη κατατεθεί αίτημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ενταχθεί το έργο προς χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, με προϋπολογισμό 45 εκ. ευρώ.

Η μελέτη περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα και συγκεκριμένα τους σταθμούς στο Λάππα, τη Βάρδα, τα Λεχαινά, την Ανδραβίδα, τα Καβάσιλα, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων.

Εκτιμάται ότι εφόσον γίνει δεκτό το αίτημα για χρηματοδότηση, σε τρία χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του Πύργου και της Αρχαίας Ολυμπίας με την Πάτρα και κατ’ επέκταση με την Αθήνα και το αεροδρόμιο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’.

Αίτημα και για την γραμμή Πύργος- Κυπαρισσία

Ο Ηλείος κοινοβουλευτικός, σε παλαιότερη συνάντηση που είχε με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη είχε θέσει την ανάγκη επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλο το γεωγραφικό μήκος της Ηλείας, καθώς και στην σύνδεσή του με τα λιμάνια του νομού, δίνοντας άλλη ώθηση στην τουριστική κίνηση και την ανάπτυξη της περιοχής, ενώ παράλληλα είχε επισημάνει και την αναγκαιότητα ο σιδηρόδρομος που θα πρέπει να διαπερνά όλη την Ηλεία να φθάνει μέχρι και την Κυπαρισσία, κάτι το οποίο εξετάζεται και αναμένεται η εκπόνηση σχετικής μελέτης.

“Σχεδιάζονται και υλοποιούνται παρεμβάσεις που αφορούν συνολικά το σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες θα δώσουν άλλη εικόνα και προοπτική στην Ηλεία. Το τρένο μπορεί να εξυπηρετήσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νομού και να αποτελέσει και πάλι βασικό μέσο μεταφοράς. Βελτιώνονται διαρκώς οι υποδομές μας και ο νομός  εισέρχεται σε νέα αναπτυξιακή τροχιά” τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος.