Ερευνα – Ινστιτούτο Reuters: Πρώτη θέση για τα τοπικά ΜΜΕ, Κορτέσης – Βασιλάκης στην «Π»
Η ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters δίνει «ψήφο» εμπιστοσύνης στον τοπικό τύπο. Η έρευνα αποτυπώνει τη δυναµική και την επιδραστικότητα του στις τοπικές κοινωνίες.

«Ψήφο» εμπιστοσύνης στον τοπικό Τύπο δείχνει η ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Reuters η οποία αποτυπώνει τη δυναµική και την επιδραστικότητα του περιφερειακού Τύπου στις τοπικές κοινωνίες.
Στη 14η ετήσια έκδοσή της, η έρευνα του Ινστιτούτου Reuters διεξήχθη σε 48 χώρες του κόσµου, -ανάμεσά τους και η Ελλάδα- καταγράφοντας τις συνήθειες του κοινού στον τοµέα της ενημέρωσης.
Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, τα στοιχεία βασίζονται σε μια μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος μεγαλύτερου των 2.000 ατόμων ανά χώρα και πραγματοποιήθηκε από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου του 2025.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι τοπικές εφημερίδες είναι πρώτες σε αναγνωσιμότητα, έναντι των μεγάλων εφημερίδων εθνικής κυκλοφορίας.
Σε µια εποχή, που η εμπιστοσύνη των πολιτών προς τα ελληνικά ΜΜΕ βρίσκεται ιστορικά χαµηλά, μόλις στο 22% η τοπική εφηµερίδα αποτελεί το αποκούμπι των πολιτών, που αναζητούν πραγματική ενημέρωση με ρεπορτάζ από την ανάδειξη των προβλήματων της δίκης τους καθημερινότητας.
Από τις Εφημερίδες µέσω των οποίων ενημερώνονται οι Ελληνες τουλάχιστον µία φορά την εβδομάδα, η τοπική εφημερίδα έρχεται πρώτη µε ποσοστό 17%, ενώ ακολουθούν η Real News, το Πρώτο Θέµα και το Βήµα µε 10%, η Καθημερινή µε 9% και τα Νέα µε 8%. Εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι και η εμπιστοσύνη που υπάρχει από τους αναγνώστες στον περιφερειακό Τύπο στον τοµέα της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στα ΜΜΕ, µε την τοπική εφημερίδα να καταγράφει ποσοστό εμπιστοσύνης 49%, το μεγαλύτερο στην Ελλάδα, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την εφημερίδα «Καθηµερινή» µε ποσοστό 43%, ενώ ακολουθούν η ΕΡΤ µε 42%, και το in.gr, ο ALPHA και το MEGA µε ποσοστό 40%.
Ο Περιφερειακός Τύπος συγκεντρώνει το χαµηλότερο ποσοστό δυσπιστίας από τα ελληνικά ΜΜΕ µε ποσοστό µόλις 21%, ενώ ακολουθούν in.gr και «Καθηµερινή» µε ποσοστό 30%. Το ποσοστό του Περιφερειακού Τύπου αποκτά ακόµα µεγαλύτερη σηµασία, δεδοµένου ότι η Ελλάδα έχει τον χαµηλότερο βαθµό εµπιστοσύνης πολιτών στα ΜΜΕ (22%), µεταξύ των 48 χωρών της έρευνας. Σηµειώνεται ότι αντίστοιχο εύρηµα, µε πρωτιά της τοπικής εφηµερίδας στην αξιοπιστία, καταγράφεται µόνο σε Γαλλία και Ισπανία.
Η έρευνα επιβεβαίωσε ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης των πολιτών με το ποσοστό να φτάνει στο 64%, στους νέους. Συνολικά το 84% των πολιτών ενημερώνεται από το διαδίκτυο, το 64% προτιµά να ενημερώνεται από τα κοινωνικά δίκτυα, το 48% από την τηλεόραση και μόλις το 11% από τον έντυπο Τύπο.
Κ. ΚΟΡΤΕΣΗΣ: «Εχουν ρόλο με μοναδικότητα»

Ο Κυριάκος Κορτέσης
Στον ουσιαστικό ρόλο της ενημέρωσης αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ενωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Πελοποννήσου, Ηπείρου, Νήσων, (ΕΣΗΕΠΗΝ) Κυριάκος Κορτέσης, ο οποίος μετρά πολλά χρόνια διαδρομής στον χώρο των ΜΜΕ.
Ο Κυριάκος Κορτέσης δήλωσε στην «Πελοπόννησο»: «Τα αποτελέσματα της έρευνας πιστοποιούν αυτό που γνωρίζουμε και επιβεβαιώνει διαχρονικά ότι οι αναγνώστες, οι τηλεθεατές και οι ακροατές εμπιστεύονται τον τοπικό Τύπο. Αλλωστε, τα περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης έχουν μια μοναδικότητα και είναι τα εξής: Ασχολούνται με τα θέματα της γειτονιάς και με πρωταγωνιστές στους ίδιους τους πολίτες. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει η κεντρική κυβέρνηση να αντιληφθεί τη σημασία των μέσων ενημέρωσης της περιφέρειας τα οποία παράγουν θέματα. Ενα απλό παράδειγμα είναι ότι σε ένα δελτίο ειδήσεων μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού, τα περισσότερα θέματα είναι από την περιφέρεια και αναδεικνύουν οι ανταποκριτές. Γι’ αυτό πρέπει η Πολιτεία να ενισχύσει τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης και με κριτήριο τον αριθμό δημοσιογράφων που απασχολούν».
Κ. ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ: «Παραδοσιακά είχαμε επιρροή»

Ο Κώστας Βασιλάκης
Στην επιρροή που διαχρονικά έχει ο περιφερειακός Τύπος στις τοπικές κοινωνίες στάθηκε ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΑΣ/ΕΣΗΕΠΗΝ και μέλος του ΔΣ της ΠΟΕΣΥ, Κώστας Βασιλάκης μιλώντας στην «Π». Ο Κώστας Βασιλάκης τόνισε: «Είδα την έρευνα και αυτή πιστοποιεί αυτό που έχουν αναδείξει και άλλες έρευνες στο παρελθόν. Είναι γνωστό ότι τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης έχουν επιρροή στις τοπικές κοινωνίες με τα θέματα που αναδεικνύουν. Ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο για τα θέματα ενός περιφερειακού μέσου ενημέρωσης σε σχέση με τα μέσα της Αθήνας. Αν τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης είχαν έστω και μικρή βοήθεια από την κεντρική κυβέρνηση, τότε θα είχε διαφορετικό μέλλον σε σχέση με αυτό που υπάρχει σήμερα και αυτό θα πρέπει να το δουν οι αρμόδιοι».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News