Κοινή παρέμβαση των παρατάξεων «Δικαίωμα στην Πρόοδο – Δυτική Ελλάδα» και «Δυτική Ελλάδα Μπροστά»: Για τον Οδικό Άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία

Τι αναφέρεται στην παρέμβαση των δύο παρατάξεων.

Κοινή

Να εισαχθεί το θέμα «Κατασκευή άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία» ως προ ημερησίας διάταξης στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Πέμπτης 7 Απριλίου ζητούν με κοινή τους παρέμβαση προς την πρόεδρο του Συμβουλίου Μαρία Μπίλια, οι παρατάξεις «Δικαίωμα στην πρόοδο – Δυτική Ελλάδα» και «Δυτική Ελλάδα Μπροστά».

Όπως σημειώνουν στο κείμενό τους: «Με την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων στην Ανατολική και Δυτική πλευρά της χώρας, δηλαδή της Ιόνιας Οδού Δυτικά και της Νέας Οδού Ανατολικά, σε συνδυασμό με το βόρειο άξονα της Εγνατίας οδού και τον εγκάρσιο Ε65, ένα μεγάλο μέρος της οδικής σύνδεσης του κορμού της χώρας ολοκληρώθηκε.

Για να υπάρξει όμως πλήρης ολοκλήρωση του εθνικού οδικού δικτύου της χώρας, απαιτείται και η κατασκευή του εγκάρσιου άξονα που θα συνδέει τη Δυτική με την Ανατολική πλευρά, στο μέσον περίπου του κορμού της χώρας μας.

Και αυτός δεν είναι παρά ο άξονας Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία, που θα συνδέσει σημαντικά αστικά, οικονομικά και τουριστικά κέντρα και θα εξασφαλίσει την επικοινωνία της Ανατολικής με τη Δυτική πλευρά της χώρας.

Που θα συνδέσει Εμπορικά, Βιομηχανικά και Τουριστικά τα Λιμάνια του Βόλου, της Στυλίδας, των Καμένων Βούρλων, με το Πλατυγιάλι Αστακού, το Λιμάνι του Μεσολογγίου και της Αμφιλοχίας και ταυτόχρονα θα συνδεθεί στο πιο Κεντρικό Τμήμα της Χώρας , η Ιόνια Οδός με την Αθηνών Θεσσαλονίκης.

Έργο μείζονος αναπτυξιακής σημασίας, γι’ αυτό άλλωστε έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά δίκτυα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Η υλοποίηση του άξονα αυτού, αποτελεί δεκαετίες κοινό στόχο και όραμα των φορέων και των κατοίκων της Αιτωλοακαρνανίας, της Ευρυτανίας και της Φθιώτιδας.

Μέχρι σήμερα όμως, μόνο αποσπασματικά, μικρά τμήματα κατασκευάζονται, τα οποία αποτελούν μικρό μέρος του συνολικού έργου, χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό και μελέτη, χωρίς χρονικό ορίζοντα για την υλοποίηση ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου άξονα.

Δυστυχώς ποτέ ως σήμερα, η Πολιτεία δεν έθεσε αυτόν τον άξονα σε προτεραιότητα, αλλά και οι Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδος και Στερεάς Ελλάδας δεν συν διαμόρφωσαν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διεκδίκησης, τεκμηριωμένο και πειστικό, πάνω στο οποίο να συνταχθούν οι δυνάμεις και των δύο Περιφερειών, αλλά και φορείς από ολόκληρη τη χώρα.

Δυστυχώς μέχρι στιγμής είμαστε θεατές στην εξαγγελία και την χρηματοδότηση διάφορων άλλων αξόνων (του «Μπράλος -Άμφισσα» και του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο) και βεβαία του γεγονότος ότι ο άξονας Πλατυγιάλι -Λαμία δεν συμπεριλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.

Κύριε πρόεδρε, δεδομένων όλων των ανωτέρω καταθέτουμε το αίτημα της εισαγωγής προς συζήτηση, με την έννοια του επείγοντος του συγκεκριμένου θέματος.

Ταυτόχρονα ζητούμε από το σύνολο των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου

-πολιτική απόφαση για την ανάδειξη της προτεραιότητας και της αναγκαιότητας υλοποίησης του άξονα Πλατυγιάλι- Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία.

-το σχεδιασμό ενός πλαισίου δράσης για την ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ :

• της ολοκλήρωσης των υπάρχοντος τμήματος 7 χλμ. Αγρίνιο-Καρπενήσι που είναι υπό κατασκευή

• την ολοκλήρωση των μελετών για τα 21 χλμ. από την περιοχή της Καμαρούλας έως την Τσάκλα Αγίου Βλασίου

• την δέσμευση της πολιτείας ότι ο συγκεκριμένος άξονας θα αποτελέσει Εθνική προτεραιότητα

• την άμεση έναρξη σχεδιασμού των υπολειπόμενων μελετών για το σύνολο του έργου

• την άμεση έναρξη διαδικασιών για την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πλαίσιο

• την δέσμευση της Πολιτείας για χρονικό ορίζοντα υλοποίησης

• την εξουσιοδότηση του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας να προβεί στις ανάλογες ενέργειες για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης».