Τρένο: Πρόοδος μέσω διαλόγου και προσφορών για το τμήμα Ρίο -Πάτρα

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα.

Τρένο

Η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε χθες ότι ολοκλήρωσε την πρώτη φάση προετοιμασίας των έξι νέων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι και η τελική φάση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας.

Η εταιρεία, ακολουθώντας τον στρατηγικό σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα για την πορεία προς την υλοποίηση των κομβικών έργων, ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Συγκεκριμένα, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε την Μ. Τετάρτη τα πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς.

Ταυτόχρονα, στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε και η δημοπράτηση του Τεχνικού Συμβούλου που θα υποβοηθά την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Οι υπηρεσίες που θα παράσχει θα αφορούν σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών σε μια τελική βέλτιστη λύση, καθώς και στην υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών κ.ά.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή των οικονομικών προσφορών.

Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες.

Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο του έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη, προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων που συνδέονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεσης σύμβασης.

Με προϋπολογισμό 476 εκ. ευρώ

Το τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – νέος λιμένας Πατρών, είναι προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ και με την υλοποίησή του, ολοκληρώνει τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα.

Να σημειωθεί πως, το έργο θα δημοπρατηθεί με το σύνολο των υποέργων του (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Η αξιοποίηση του συνιστά για την ΕΡΓΟΣΕ στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας. Στόχος, ο σχεδιασμός άρτιων τεχνικών έργων εθνικής εμβέλειας και η επιτάχυνση των διαδικασιών σε όλες τις φάσεις και τα στάδια υλοποίησης τους».