Πανελλήνιες 2021 – Ζέρβας στην “Π”: Ομαλά οι εξετάσεις στην Αχαΐα

Μια ακόμα ημέρα κύλησε χωρίς ασυμμετρίες και δυσάρεστες εκπλήξεις

Πανελλήνιες 2021

Με εξαίρεση ένα λιποθυμικό επεισόδιο που σημειώθηκε σε υποψήφια της Πάτρας, η χθεσινή τρίτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ ολοκληρώθηκε χωρίς προβλήματα.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται σήμερα με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ οι οποίοι διαγωνίζονται στα εξής μαθήματα: ανατομία- φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψηφίους των ΓΕΛ ολοκληρώνονται την Τρίτη με τα μαθήματα Ιστορία (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (ΟΠ Θετικών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Τα θέματα, όπως μας ανέφερε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ανδρέας Ζέρβας, δόθηκαν εγκαίρως και η όλη διαδικασία κύλησε υπό ομαλές συνθήκες.

Χθες, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων διαγωνίστηκαν, ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού τους, στην κοινωνιολογία, τη χημεία και την πληροφορική.

Σύμφωνα με τους σχολιασμούς των θεμάτων από τα μέλη της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδος ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας αλλά βατά και κατανοητά για τους προετοιμασμένους υποψηφίους.

Ειδικότερα οι επισημάνσεις τους ανά μάθημα, είναι οι εξής:

XHMEIA ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Τα θέματα χαρακτηρίζονται διαβαθμισμένης δυσκολίας, ξεκινώντας το πρώτο και το δεύτερο θέμα με αρκετά εύκολα ερωτήματα εκτός από το Β5.

Στο τρίτο και τέταρτο θέμα δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες δυσκολίες, καθώς οι υποψήφιοι έχουν προετοιμαστεί πλήρως σε αυτό το επίπεδο θεμάτων εκτός από το Γ5 που χρειάζεται προσοχή στη διατύπωση και στο Δ3(γ) όπου υπάρχει λεπτομέρεια.

Ιδιαίτερη προσοχή επίσης χρειάζεται στην αιτιολόγηση των απαντήσεων στο δεύτερο θέμα καθώς οι απαντήσεις χωρίς ολοκληρωμένη και σωστή τεκμηρίωση ενδέχεται να οδηγήσουν σε χαμηλότερες βαθμολογίες.

Τα φετινά θέματα της Χημείας Προσανατολισμού είναι ασφαλώς ευκολότερα από τα αντίστοιχα της περυσινής χρονιάς.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ Α

Θέμα θεωρίας χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Είχε αναμενόμενους μετασχηματισμούς χωρίς παγίδες. Στο Α5 χρειαζόταν προσοχή από τα παιδιά στη συμπλήρωση κάποιων κενών.

ΘΕΜΑ Β

Β1. Θέμα ανάπτυξης υποπρογράμματος. Απαιτούσε από τα παιδιά να έχουν κατανοήσει κάποιες βασικές μεθοδολογίες.

Β2. Θεωρητικό θέμα από τη μεθοδολογία της ουράς. Δεν είχε δυσκολία.

ΘΕΜΑ Γ

Θέμα με αρκετές ομοιότητες με αντίστοιχα θέματα που έχουν πέσει και παλαιότερα στις εξετάσεις. Μια δομή επανάληψης, στην οποία έπρεπε τα παιδιά να κάνουν τις διεργασίες μέσα της. Υπολογισμός μεγίστου και πλήθους μεγίστου (απαιτούσε γνώση της μεθοδολογίας). Επίσης η επανάληψη τερματιζόταν με σύνθετη συνθήκη, κάτι που ίσως μπέρδεψε κάποιους υποψηφίους.

ΘΕΜΑ Δ

Θέμα με κλασικούς υπολογισμούς σε πίνακες. Το Δ3 και το Δ4 ίσως δυσκόλεψαν κάποιους υποψηφίους, αλλά δεν είχαν κάποιες παγίδες. Εβγαιναν με τη μεθοδολογία.

Συνολικά, τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα. Φάνηκε η έγνοια της επιτροπής να μην τρομάζει τους υποψηφίους, ειδικά σε μια ιδιαίτερη χρονιά. Τα θέματα πατούσαν σε παρόμοια προηγουμένων ετών και δεν είχαν παγίδες και σκοτεινά σημεία. Τέλος, παρατηρείται έλλειμμα πρωτοτυπίας.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Τα θέματα του μαθήματος της Κοινωνιολογίας χαρακτηρίζονται από σαφήνεια και ακρίβεια. Εξετάζουν ένα σχετικά μεγάλο εύρος της ύλης. Ενας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δύναται να επιτύχει υψηλή βαθμολογία.