σπιράλ: «Απροετοίμαστα» τα σχολικά συγκροτήματα της Πάτρας – Η νέα χρονιά ξεκινά με τα σχολεία άβαφα, άφτιαχτα, αφρόντιστα

«Δυστυχώς ο δήμος δεν αξιοποίησε το καλοκαίρι και την επιστροφή των συμβασιούχων, ώστε να προχωρήσουν εργασίες και να ικανοποιηθούν αιτήματα διευθυντών σχολείων», αναφέρει μεταξύ άλλων το σπιράλ.

σπιράλ

Η ανακοίνωση του σπιράλ αναφορικά με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα σχολεία της Πάτρας, ενόψει την έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

«Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει άβαφα, άφτιαχτα και αφρόντιστα πολλά από τα σχολικά κτίρια του Δήμου Πατρέων. Με ευθύνη της απερχόμενης δημοτικής αρχής -και ειδικότερα της Αντιδημαρχίας Παιδείας και Αθλητισμού που έχει τη συγκεκριμένη αρμοδιότητα- μαθητές και εκπαιδευτικοί θα αρχίσουν τα μαθήματα, την προσεχή Δευτέρα, σε σχολικά συγκροτήματα που χρήζουν επιδιορθώσεων, αντιμετωπίζουν κτιριακά προβλήματα ή έχουν ελλείψεις σε κύριες υποδομές.

Δυστυχώς ο δήμος δεν αξιοποίησε το καλοκαίρι και την επιστροφή των συμβασιούχων, ώστε να προχωρήσουν εργασίες και να ικανοποιηθούν αιτήματα διευθυντών σχολείων.

Υπενθυμίζεται πως η μόνη ευθύνη του δήμου στον τομέα της παιδείας είναι η συντήρηση των σχολικών κτιρίων, έτσι ώστε η εκπαιδευτική δραστηριότητα να διεξάγεται με όρους ασφάλειας, σε χώρους κατάλληλους, επαρκείς και καθαρούς. Αντί να εξασφαλίσει αυτά η δημοτική αρχή, διοργάνωσε προ ημερών μία προσχηματική σύσκεψη φορέων για την Παιδεία όπου κομματικά στελέχη συζήτησαν περί άλλων. Ο δε Αντιδήμαρχος Παιδείας δηλώνει πως τα κτιριακά ζητήματα των σχολείων της Πάτρας έχουν επιλυθεί και θριαμβολογεί σχετικά. Η εικόνα των σχολείων της πόλης (εσωτερικά και εξωτερικά) τον διαψεύδει.

Πολλοί διευθυντές επέστρεψαν στα γραφεία τους την 1η Σεπτεμβρίου και βρήκαν παλιά αιτήματα προς τον δήμο να μην έχουν καν δρομολογηθεί. Πολλά σχολεία εμφανίζουν μια κάκιστη εξωτερική εικόνα, με τοίχους γεμάτους συνθήματα και ακαλαίσθητα γκράφιτι. Υποδομές, απαραίτητες για τη διεξαγωγή εργαστηριακών κυρίως μαθημάτων ή για την εξυπηρέτηση μαθητών (ιδίωςΑμεΑ), δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί, συντηρηθεί ή επιδιορθωθεί.

Ενδεικτική και μόνο είναι η παρακάτω καταγραφή, που αφορά θέματα με τα οποία καλούμε τη δημοτική αρχή να ασχοληθεί, όχι απαντώντας μας, αλλά επιλύοντάς τα:

– η μη αδειοδοτημένη πισίνα στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο,

– η έλλειψη ανελκυστήρα στο 2ο Γυμνάσιο,

– η εξωτερική εμφάνιση ολόκληρης της πρόσοψης του 4ου Δημοτικού

– η πλήρης εγκατάλειψη εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του Ειδικού Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ)και

– άλλα πολλά προβλήματα σε σχολικές μονάδες του Δήμου Πατρέων, για τα οποία ελπίζουμε ειλικρινά να μη χρειαστεί να επανέλθουμε.

Είναι, δυστυχώς, πολλοί οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων σχολείων της Πάτρας που επειδή δεν ακολουθούν τις πορείες και κινητοποιήσεις της κομματικής δημοτικής αρχής του Δήμου Πατρέων, αισθάνονται πως «τιμωρούνται» (και μένουν με ανικανοποίητα αιτήματα), στο όνομα μιας εντελώς αντιπαιδαγωγικής πολιτικής αντίληψης που διοικεί το δήμο. Το σπιράλ δεν θα πάψει να ασχολείται με το θέμα».