Καλάθι του Νοικοκυριού: Σούπερ μάρκετ δέχτηκαν πρόστιμο για παραβίαση του περιθωρίου κέρδους

Ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε πως δε θα δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των σούπερ μάρκετ που παραβίασαν τους κανόνες.

Καλάθι του Νοικοκυριού

Πρόστιμα φαίνεται πως «έπεσαν» σε σούπερ μάρκετ, τα οποία παραβίασαν τη νομοθεσία για το περιθώριο κέρδους στις τιμές των προϊόντων, που  συμπεριλαμβάνονται στο «Καλάθι του Νοικοκυριού», ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε πως δεν πρόκειται να δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των εν λόγω επιχειρήσεων.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης,μιλώντας στο 13ο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ «The agile retail Era: Doing business in extreme environment» είπε πως δεν θα δημοσιοποιηθούν τα ονόματα των σούπερ μάρκετ που παραβίασαν κανόνες στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» επειδή πρόκειται για πρόστιμα κάτω από το όριο των 50.000 ευρώ.

Ο υπουργός ανέφερε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα γίνει παρουσίαση των συνολικών στοιχείων της πλατφόρμας e-Καταναλωτής και ότι ο πληθωρισμός δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης «κι αυτό θα πρέπει να το δει ο καταναλωτής στο ράφι».

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Έχουμε όλοι μία ευθύνη έναντι του καταναλωτή. Εάν δεν βάλουμε πλάτη για να προφυλαχθεί ο καταναλωτής, ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να ανεβαίνει. Έχουμε κοινό συμφέρον για να βρούμε λύση. Είμαστε παρόντες ως πολιτεία και είμαστε εδώ να ικανοποιήσουμε λογικά αιτήματα του κλάδου. Δεν θέλω να νομίζει κανείς ότι η παρουσία μου στα σούπερ μάρκετ μειώνει τους ελέγχους για την κερδοσκοπία. Έχουμε ξεκινήσει ελέγχους και στο καλάθι του καταναλωτή με τη ΔΙΜΕΑ. Έχουμε ήδη στείλει εκθέσεις ελέγχου για ορισμένα προϊόντα που υπάγονται στο καλάθι σε κάποιες αλυσίδες, και έχουν σταλεί πρόστιμα από τη ΔΙΜΕΑ αλλά είναι μικρά, κάτω από το όριο των 50.000 ευρώ, επομένως δεν επιβάλλεται η δημοσιοποίηση των στοιχείων τους βάσει του νόμου.

Είναι απαράδεκτο ότι βρήκαμε παραβίαση του περιθωρίου κέρδους ακόμα και μέσα στο καλάθι. Είναι απαράδεκτη ηθικά αυτή η συμπεριφορά. Δεν μπορούμε να λέμε ότι κάνουμε μία προσπάθεια και κάποιοι να κινούνται κατά το δοκούν… Θα τους πιάσουμε σίγουρα όσους παρανομούν… Δεν θέλω να βάζω πρόστιμα, προτιμώ την καλόπιστη συμπεριφορά, αλλά ιδιαίτερα για το καλάθι του νοικοκυριού είμαστε πολύ προσεκτικοί».

Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ακόμη τα εξής: «Θέλω να παρακαλέσω τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να είναι περισσότερο προσεκτικές για την τήρηση του νόμου για την κερδοσκοπία. Δεν αναφέρομαι σε προϊόντα όπως το χαβιάρι, αλλά στα βασικά είδη που ο κοσμάκης θα πρέπει να βρει σε φυσιολογικές τιμές. Είναι απαράδεκτο να μου φέρνει η ΔΙΜΕΑ πρόστιμα για προϊόντα εντός καλαθιού και σκέφτομαι ακόμα και το ενδεχόμενο να δημοσιοποιήσω τα πρόστιμα παρά το γεγονός ότι το ύψος τους δεν υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ και επομένως δεν απαιτείται η δημοσιοποίησή τους».

Συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ

Ο υπουργός γνωστοποίησε ακόμη ότι θα έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ τις επόμενες μέρες για την εορταστική αγορά και ότι την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν οι ανακοινώσεις, με εκπλήξεις -όπως σημείωσε – για το εορταστικό καλάθι ενώ τόνισε ότι η οικονομία πηγαίνει πολύ καλά και θα τρέξει με ανάπτυξη πάνω από 5,6% που ήταν η αρχική πρόβλεψη.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι αυτό που θα συμβεί όταν παρέλθει η τρέχουσα κρίση και εφόσον εξομαλυνθεί η κατάσταση στην Ουκρανία ένα κομμάτι των ανατιμήσεων θα υποχωρήσει σε χαμηλότερα επίπεδα αλλά πρόσθεσε: «η οικονομική ιστορία έχει αποδείξει ότι οι τιμές που ανεβαίνουν δεν επιστρέφουν ποτέ στο επίπεδο από το οποίο ξεκίνησαν, είναι σαφές αυτό. Αυτό ονομάζεται στην οικονομική επιστήμη ακαμψία των τιμών προς τα κάτω».

Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι για να μπορέσουν οι τιμές να επιστρέψουν όσο το δυνατόν σε χαμηλότερα επίπεδα αυτό δεν εξαρτάται μόνο από τις επιχειρήσεις εξαρτάται και από την καταναλωτική συμπεριφορά. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, είπε, ο καταναλωτής να συνεχίσει να ψάχνει και να δίνει έμφαση στην καλύτερη σχέση ποιότητας και κόστους.

Στο πλαίσιο αυτό το κράτος και ειδικότερα η γενική γραμματεία Εμπορίου, θα προσπαθήσει όπως ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος να ενημερώσει τους καταναλωτές και να τους δώσει περισσότερα εργαλεία για να παρακολουθούν το επίπεδο των τιμών και τις προσφορές προκειμένου αυτό να επιτρέψει στις τιμές να αποκλιμακωθούν όσο αυτό είναι αυτό οικονομικά δυνατό.

Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ετοιμάζει και νέες πρωτοβουλίες για τη διαφάνεια και την ενημέρωση καταναλωτή ενώ σε ότι αφορά στο εορταστικό καλάθι του νοικοκυριού είπε ότι θα ενταχθούν προϊόντα αυξημένης εποχικής ζήτησης και ιδιαίτερα αυτά που αφορούν στα παιδιά (χριστουγεννιάτικα παιχνίδια ή δώρα) αλλά και με επιπλέον είδη κρέατος, με γλυκίσματα και επιλογές όπως το τσουρέκι και οι βασιλόπιτες ενώ σχεδιάζεται να ενταχθούν κι άλλοι κλάδοι που συμμετέχουν στην εορταστική αγορά αλλά αυτό θα συμβεί με δεδομένο ότι δεν δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά.

 

 

Πηγή: newsit.gr