Διατροφή: Ο ρόλος της στην ταχύτητα της γνωστικής εξασθένισης
Οι ηλικιωμένοι που ακολουθούν υγιεινό τρόπο ζωής και ειδικά όσοι τρέφονται υγιεινά, επιβραδύνουν την απώλεια μνήμης.
Σύμφωνα με νέα μεγάλη κινεζική επιστημονική έρευνα, τα οφέλη αφορούν ακόμη και όσους έχουν το γονίδιο (ΑΡΟΕ), που αυξάνει τον κίνδυνο για άνοια και Αλτσχάιμερ.
Όσες περισσότερες υγιεινές συμπεριφορές συνδυάζονται (διατροφή, σωματική άσκηση, κοινωνικές επαφές, γνωστικά ερεθίσματα όπως διάβασμα και γράψιμο, μη κάπνισμα, μη κατανάλωση ακλοόλ κ.α.) -με κυριότερη σε ειδικό βάρος τη διατροφή- τόσο μεγαλύτερο θα είναι το όφελος.
Οι ερευνητές του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Πρωτεύουσας, του Νοσοκομείου Σουανγού και του Εθνικού Κέντρου Νευρολογικών Διαταραχών του Πεκίνου, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 29.000 ανθρώπους άνω των 60 ετών (μέση ηλικία τα 72 έτη), οι οποίοι είχαν φυσιολογική γνωστική λειτουργία στην αρχή της έρευνας που διήρκεσε δέκα χρόνια. Το 20% των συμμετεχόντων ήταν φορείς του γονιδίου κινδύνου ΑΡΟΕ.
Η μελέτη αξιολόγησε πόσο ωφελεί τη μνήμη κάθε μία συμπεριφορά ξεχωριστά και κατέληξε ότι πιο ωφέλιμη είναι η διατροφή, ενώ ακολουθούν κατά σειρά τα γνωστικά ερεθίσματα και η σωματική άσκηση. Ακόμη και οι φορείς του γονιδίου ΑΡΟΕ, αν τηρούν μια σειρά από υγιεινές συνήθειες, εμφανίζουν πιο αργή έκπτωση της μνήμης τους.
Όσοι ζούσαν πιο υγιεινά, είχαν σχεδόν 30% μικρότερη πιθανότητα για ήπια γνωστική εξασθένηση και 90% για άνοια, σε σύγκριση με όσους έκαναν την πιο ανθυγιεινή διατροφή και γενικότερα την πιο ανθυγιεινή ζωή (σωματικά αδρανείς, χωρίς γνωστικά ερεθίσματα, κοινωνικά απομονωμένοι, καπνιστές, χρήστες αλκοόλ).
«Η πρόληψη είναι σημαντική δεδομένης της απουσίας αποτελεσματικών θεραπειών για τη νόσο Αλτσχάιμερ και τις σχετικές άνοιες», επεσήμαναν οι ερευνητές.
Η «Πελοπόννησος» και το pelop.gr σε ανοιχτή γραμμή με τον Πολίτη
Η φωνή σου έχει δύναμη – στείλε παράπονα, καταγγελίες ή ιδέες για τη γειτονιά σου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News
Από το Δίκτυο
ΕΟΠΥΥ: Πώς θα πάρετε voucher 100 ευρώ για γυαλιά οράσεως
Το Claude διαβάζει πλέον τις καρτέλες σου και συνεχίζει τη δουλειά στον υπολογιστή
Ρίο–Αντίρριο: Ακολουθώντας την κατασκευή της Γέφυρας από το 2001 ΦΩΤΟ
Αυτά τα 6 φαγητά για μπάρμπεκιου δεν είναι τόσο ανθυγιεινά όσο ίσως νομίζετε
Google Pixel 11 vs Pixel 10: Αξίζει τελικά η αναβάθμιση;
Πολύτιμη βοήθεια στην «Κιβωτό Αγάπης» της Πάτρας ΦΩΤΟ
Σούπερ μάρκετ Δεκαπενταύγουστος 2026: Πού μπορείτε να ψωνίσετε το Σαββατοκύριακο
Το PlayStation Plus πρόσθεσε ακόμα 3 δωρεάν παιχνίδια για τον Αύγουστο
