Πάτρα: Το σπιράλ για τον ποδηλατόδρομο, με αφορμή τη ΜΗ ολοκλήρωση του έργου

Πρόταση για μια πιο λειτουργική χάραξη του ποδηλατόδρομου μέσα από το λιμάνι

Σπιράλ

Πρόταση για μια πιο λειτουργική χάραξη μέσα από το λιμάνι κάνει στο Σπιράλ.

Πιο συγκεκριμένα:

Η 28η Ιουλίου 2021 είχε ανακοινωθεί από τη δημοτική αρχή ως η ημερομηνία παράδοσης του περίφημου ποδηλατοδρόμου. Από χτες, Τετάρτη, δηλαδή, οι πατρινοί θα είχαν τη δυνατότητα να παίρνουν το ποδήλατο τους και να πηγαίνουν με ασφάλεια από το Νότιο Πάρκο στη Αγυιά. Κάτι δεν πήγε καλά, όμως, και ο ποδηλατοδρόμος όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος, αλλά έχει πάρει παράταση για κάπου μέσα στο 2022.

Η αναμενόμενη δεύτερη παράταση μπορεί και να μας βγάλει κάπου κοντά στις δημοτικές εκλογές. Τυχαίο;
Για την ιστορία: Ξεκινήσαμε να μελετάμε έναν ποδηλατοδρόμο –απλό, αφού πρόκειται για μια μεγάλη ευθεία- το 2016, καταφέραμε να εντάξουμε το έργο σε χρηματοδότηση το 2019, αποφασίσαμε τελικά ότι η χάραξη του ποδηλατοδρόμου δεν θα πάει από εκεί που είχαμε μελετήσει αλλά από εκεί που ήθελε η Δημοτική Αρχή (όχι μέσα από το λιμάνι δηλαδή, όπου υπάρχει ακόμα και σήμερα παραχωρημένη λωρίδα από τον ΟΛΠΑ, αλλά από την Όθωνος Αμαλίας, πάνω σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας) και τελικά αποτύχαμε να τον έχουμε έτοιμο στην ώρα του.

Στο σπιράλ είχαμε από την πρώτη στιγμή τις επιφυλάξεις μας και έχουμε δημοσιεύσει την άποψη μας για αυτή τη χάραξη, μια χάραξη που είναι λαθεμένη, πρόχειρη και κυρίως επικίνδυνη. Ο ποδηλατοδρόμος θα πρέπει να περάσει μέσα από το λιμάνι. Υπάρχει παραχωρημένη λωρίδα για αυτόν ακριβώς το λόγο από όταν έγινε η μεταβίβαση του παραλιακού μετώπου από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών στον Δήμο Πατρέων.
Κάνουμε έκκληση, έστω και την ύστατη στιγμή, με αφορμή και τις συνεχείς καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου, να συζητηθεί το ενδεχόμενο ο ποδηλατοδρόμος να κατασκευαστεί στην παλιά του χάραξη. Ανάδοχος, Δήμος Πατρέων και ΟΛΠΑ καλούνται να βρουν τη χρυσή τομή και το έργο να γίνει -έστω σε ένα τμήμα του- σωστά. Δεν χρειάζονται εμμονές, παρά συνεργασία.

Και οι πατρινοί δεν θέλουν έναν ποδηλατόδρομο-βιτρίνα, αλλά έναν λειτουργικό ποδηλατόδρομο, που θα μπορέσει να αποτελέσει την απαρχή της δημιουργίας ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη και να μας κάνει να ελπίζουμε πως η Πάτρα θα μπορέσει κάποτε να μεταβληθεί σε πόλη ποδηλάτου.