σπιράλ: Καλές πρακτικές για μια “έξυπνη” Πάτρα
Όσο για την «έξυπνη Πάτρα» των ονείρων μας, το σπιράλ καταγράφει ακούραστα καλές πρακτικές από την Ελλάδα και το εξωτερικό,
Σε ένα κείμενο που αποτελεί τη συμμετοχή της Ομάδας Εργασίας #τεχνολογία στην έντυπη έκδοση που το σπιράλ κυκλοφόρησε πρόσφατα στην πόλη γίνεται αναφορά στο “ξεπερασμένο” site του Δήμου Πατρέων.
Συγκεκριμένα αναφέρεται:
Το site ενός Δήμου, στη σημερινή εποχή, αποτελεί τον καθρέπτη της πόλης σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε οποιοσδήποτε δυνητικός επισκέπτης να μπορεί να πάρει μια καλή εικόνα για αυτήν και να αντιληφθεί τον χαρακτήρα της.
Η επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Πατρέων αποτελεί κυριολεκτικά μία θλιβερή ιστορία. Απολύτως ελλιπής αισθητικά αλλά και από θέμα περιεχομένου, έχει ως αποτέλεσμα όχι να προσελκύει αλλά με βεβαιότητα να απωθεί τον περιηγητή της.
Σταχυολογώντας τα πολύ απλά και βασικά:
- Αν μπει ένας ξένος επισκέπτης δεν υπάρχει επιλογή γλώσσας (τουλάχιστον αγγλικά και ιταλικά)
- Η αισθητική του παραπέμπει σε blog παρά σε site
- Κατεβατά κειμένων χωρίς εικόνα ώστε να τραβήξει την προσοχή του επισκέπτη (ακόμα και στα αξιοθέατα υπάρχουν κακής ποιότητας εικόνες και, μάλιστα, όχι σε όλα τα αξιοθέατα)
- Πλέον η ψηφιακή μας καθημερινότητα απαιτεί εικόνα και βίντεο (πουθενά δεν υπάρχει ένα βίντεο)
- Στο φωτογραφικό υλικό υπάρχουν μόνο 4 φωτογραφίες κι αυτές όχι αξιόλογες
- Ακόμα και τα ανηρτημένα εκλογικά αποτελέσματα είναι αυτά του… 2010!
- Πουθενά δεν υπάρχει μενού για εκδηλώσεις όπου εύκολα θα μπορούσαν να ανεβαίνουν και οι περιώνυμες διαμαρτυρίες που διοργανώνει ο νυν Δήμαρχος Πατρέων.
- Για το όνομα, τιτλοφορείται e-patras με ποια αιτιολογία; Ούτε e, ούτε Πάτρα σου θυμίζει αυτό που βλέπεις.
- Η ιστορία του δήμου και της πόλης, εξάλλου, είναι 13 γραμμές! Ναι η ιστορία της Πάτρας μας, για την οποία όλοι υποτίθεται είμαστε τόσο περήφανοι.
Καμία αναφορά σε επιτυχίες (πρωτιές ή βραβεύσεις της πόλης) -με ένα απλό googlάρισμα τα βρίσκεις αλλού, αναλυτικά.
Δεν υπάρχουν πουθενά οι λέξεις λουκούμι, τεντούρα και άλλα γνωστά πατρινά προϊόντα. Μαυροδάφνη μόνο, λόγω της αναφοράς της Achaia Clauss στα αξιοθέατα.
Ας μην αναφερθούμε καλύτερα σε ζητήματα SEO. Η ιστοσελίδα δεν υπάρχει πουθενά. Googlάρεις «patra city» και η σελίδα του Δήμου Πατρέων δεν υπάρχει. Στην αναζήτηση απλά «Patras» βγαίνει… ένατο αποτέλεσμα!
Ούτε βέβαια και στο συγγενικό θέμα του δωρεάν wifi στην πόλη.
Επειδή η προσέγγισή μας στο σπιράλ είναι πάντα εποικοδομητική, συγκεντρώσαμε κάποια παραδείγματα ιστοσελίδων που επιτυγχάνουν να λειτουργούν προς όφελος της πόλης. Και όχι, δεν είναι του Λονδίνου ή της Νέας Υόρκης, αλλά πόλεων στην Ελλάδα της κρίσης, πολλές εκ των οποίων θα σας εκπλήξουν.
http://www.platanias.gr/
https://www.veria.gr/new/
https://www.konitsa.gr/
https://cityofkozani.gov.gr/
https://www.larissa-dimos.gr/el/
Συμπέρασμα; Για πολλά ζητήματα ουσίας, δεν χρειάζεται κόπος, αλλά τρόπος. Δεν είναι εξωπραγματικοί, ούτε οι υλικοί ούτε οι ανθρώπινοι πόροι που αφιέρωσαν οι προαναφερθέντες δήμοι για να επιτύχουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα. Η διαφορά τους με την δημοτική αρχή της Πάτρας, είναι πως νοιάζονται στην πράξη για το παρόν και το μέλλον της, για την ευημερία των πολιτών της. Δεν προτάσσουν τα παχιά λόγια και τις κομματικές φιλοδοξίες.
Ελπίζουμε ειλικρινά όλα τα παραπάνω, αυτή τη φορά να μη συναντήσουν ώτα μη ακουόντων.
Όσο για την «έξυπνη Πάτρα» των ονείρων μας, το σπιράλ καταγράφει ακούραστα καλές πρακτικές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι προτάσεις και θέσεις μας επικαιροποιούνται συνεχώς, για κάθε ευκαιρία που χάνεται παθιαζόμαστε και ετοιμαζόμαστε να δημιουργήσουμε και να αξιοποιήσουμε πολλαπλές, το όραμα υπάρχει και παραμένει υψηλή προτεραιότητα. Μα, αγαπητοί κύριοι εκεί στον Δήμο Πατρέων, ας φτιάξουμε πρώτα –τουλάχιστον- το site μας…
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News