Πλησιάζει η Black Friday 2023: Μία και σήμερα – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Ο φετινός θεσμός της Black Friday, η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων, η οποία έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, πλησιάζει με καταναλωτές και επιχειρήσεις να προετοιμάζονται.

Black-Friday

Μία και σήμερα για την Black Friday 2023, με τις προσφορές στα καταστήματα να έχουν ξεκινήσει ήδη και τους καταναλωτές να βομβαρδίζονται από διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες, ενώ ακολουθεί και η Cyber Monday τη Δευτέρα 27 Νοεμβρίου.

Πάτρα: Στον «χορό» της Black Friday τα καταστήματα – Κορυφώνεται η «μάχη» των προσφορών

Σε μια περίοδο έντονης ακρίβειας, οι φετινές προωθητικές ενέργειες των Black Friday και Cyber Monday δίνουν, επί της ουσίας, μια ανάσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, λίγο πριν το «κατώφλι» της εορταστικής αγοράς.

Επίσημοι φορείς επισημαίνουν στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους αποφεύγοντας τυχόν παραπλανητικές προσφορές.

Black Friday – Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς αγορές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Επικαιροποιημένο «δεκάλογο» που εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για τυχόν παραπλανητικές προσφορές δημοσιοποίησε ο ΣΕΒ.

Ο δεκάλογος παρουσιάστηκε χθες σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και τον Εμπορικό Σύλλογο.

Όπως τονίζεται, ο ισχυρισμός «έως και» μπορεί να θεωρηθεί παραπλανητικός αν δεν ανταποκρίνεται στους πραγματικούς όρους της προσφοράς.

Δηλώσεις όπως «η έκπτωση υπολογίζεται στο ταμείο» ή «η έκπτωση περιλαμβάνεται στην τιμή» δεν επιτρέπονται.
Ο «δεκάλογος» αναλυτικά

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο που εξέδωσε ο ΣΕΒ, η σωστή ενημέρωση του καταναλωτή για σωστές και συνειδητές επιλογές περιλαμβάνει τα εξής:

1. Περιλαμβάνει σωστά όλες τις πληροφορίες σχετικά με τις μειώσεις τιμών

2. Ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

3. Παρουσιάζεται απλά και κατανοητά

4. Αναφέρει ρητά τα οφέλη για τον καταναλωτή

5. Χρησιμοποιεί σωστά τη λέξη «δωρεάν»

6. Δεν παρουσιάζει μεγαλύτερο το πλεονέκτημα του καταναλωτή από αυτό που είναι πραγματικά

7. Δεν περιέχει κρυφές χρεώσεις

8. Δεν περιέχει παραπλανητικούς ισχυρισμούς

9. Δεν περιέχει διαφημίσεις «δόλωμα»

10. Δεν πρέπει να οδηγεί στη λήψη άμεσης απόφασης για αγορά