Πάτρα: Ξαναβάζει μπροστά το τραμ ο Δήμος – Νέο σχέδιο μετά το υπογειοποιημένο τρένο
Το θέμα έθεσε ο δήμαρχος Πατρέων Κ. Πελετίδης στην αχαιή υφυπουργό Μεταφορών Χρ. Αλεξοπούλου, ξεκινώντας μια κανούργια διεκδίκηση, με τη δημιουργία δικτύου. Η μελέτη του 2009, για κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, επανέρχεται. Το δρομολόγιο Κέντρο-Πανεπιστήμιο-Λιμάνι-Παμπελοποννησιακό.
Θέμα τραμ έθεσε ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης στην αχαιή υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, με επιστολή που έστειλε το μεσημέρι της Δευτέρας, ζητώντας συνάντηση για να συζητηθούν τα θέματα του υπογειοποιημένου τρένου και της παραχώρησης στην πόλη ενός σημείου που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
ΛΟΓΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» αναζήτησε απαντήσεις και αναλύει τους λόγους αυτής της κίνησης από την πλευρά του δημάρχου. Σε πολιτικό επίπεδο, ο δήμαρχος θέλησε να δείξει στην πράξη ότι είναι ανοιχτός για θεσμικές συνεργασίες με τα υπουργεία, κάτι για το οποίο έχει κατηγορηθεί από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης κατά το παρελθόν. Επιπλέον, ο Κ. Πελετίδης ξεκινώντας μια νέα διεκδίκηση ή έστω διερεύνηση για την πόλη «καπελώνει» τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που προεκλογικά είχαν εντάξει στο πρόγραμμά τους τη δημιουργία δικτύου τραμ στην Πάτρα.
Ως προς την ουσία του θέματος, μεταφέρθηκε στην «Π» από πηγές της Μαιζώνος ότι πρόκειται για μία συζήτηση που είχε γίνει και πριν το 2010, αλλά έκτοτε ακολούθησαν τα μνημόνια και τα χρόνια της οικονομικής στενότητας που δεν ευνοούσαν ένα τέτοιο έργο.
Στο πλαίσιο δημιουργίας του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που στοχεύει στη μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων στην πόλη, ο Δήμος εξετάζει κάθε λύση που μπορεί να ανακουφίσει την πόλη. Μία από αυτές τις λύσεις, η οποία εκτέθηκε στην πρόσφατη διαβούλευση του σχεδίου από φορείς, είναι η δημιουργία ενός δικτύου γραμμών τραμ για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι ανάγκες μετακίνησης των πολιτών. Μία από τις βασικές στοχεύσεις της δημοτικής αρχής είναι να μειωθεί το κυκλοφοριακό, επομένως ο Δήμος θέλει να εξετάσει τους τρόπους για να το πετύχει και η λύση του τραμ πρέπει να τεθεί επί τάπητος για να φανεί αν εξυπηρετεί.
ΕΠΙΜΟΝΗ ΓΙΑ ΤΡΕΝΟ
Ξεκαθαρίζουν οι ίδιες δημοτικές πηγές ότι η διερεύνηση για το τραμ δεν μπαίνει σε αντιπαράθεση με τη διεκδίκηση για το υπογειοποιημένο τρένο, όσο κι αν προβληματίζει το κλίμα που έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες για το αν είναι σε προτεραιότητα το ζήτημα από την πλευρά της κυβέρνησης. Αυτή η διευκρίνηση έγινε για να μην αναπτυχθεί φημολογία πως στόχευση του Δήμου είναι να δημιουργήσει μια νέα διεκδίκηση επειδή «ναυαγεί» η υπογειοποίηση του τρένου λόγω άλλων προτεραιοτήτων για έργα σε Θεσσαλία και Βόρεια Ελλάδα.
Στον Δήμο Πατρεών αναμένουν την απάντηση της κ. Αλεξοπούλου για να εξεταστεί το ενδεχόμενο να αποκτήσει η πόλη διαδρομές τραμ. Ακόμα πάντως πρόκειται απλά για μία ιδέα. Δηλαδή δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο εκτέλεσης έργου ή ποιος θα διαχειρίζεται το μέσο μεταφοράς. Ομως, το 2009 είχε εκπονηθεί μία μελέτη, η οποία είναι δεδομένο ότι εφόσον χρησιμοποιηθεί, θα πρέπει πρώτα να επικαιροποιηθεί, καθώς οι ανάγκες της πόλης έχουν αλλάξει και συνεχίζουν να μεταβάλλονται.
Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ 2009
Η Πάτρα ήταν η πρώτη πόλη της χώρας που είχε φέρει το τραμ στην καθημερινότητα των πολιτών το μακρινό 1901, όταν επί δημαρχίας Δημητρίου Βότση είχαν ξεκινήσει δρομολόγια από την Αγγλικανική εκκλησία μέχρι τα Ροΐτικα. Το 2009 είχε εκπονηθεί μια πρώτη μελέτη που βρίσκεται στον Δήμο Πατρέων, όπου αναλύονταν οι ζώνες κυκλοφορίας της πόλης και είχε αναπτυχθεί ένα σχέδιο τριών διαδρομών με 340 στάσεις, συνολικού μήκους άνω των 26 χιλιομέτρων, που θα συνέδεε το κέντρο της πόλης με το Πανεπιστήμιο, το νέο λιμάνι και το Παμπελοποννησιακό Στάδιο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News