Πάτρα: Πράσινο φως στη νέα μαρίνα Mega Yacht

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει η Επιτροπή Σχεδιασμού & Αναπτύξεων Λιμένων, η οποία μεταξύ άλλων αναμένεται να εγκρίνει το μάστερ πλαν του λιμένα Πάτρας και μαζί την κατασκευή της νέας μαρίνας σκαφών αναψυχής, για την οποία αντιδρά ο δήμος. Η έγκριση αυτή είναι το πρώτο βήμα μέχρι την υλοποίηση του έργου, καθώς αναμένονται ακόμα οι σχετικές αδειοδοτήσεις σχεδίων και των έργων.

Πάτρα

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Αναπτύξεων Λιμένων) με στόχο να εγκριθούν τα master plans του λιμένα Πάτρας και του λιμένα Θεσσαλονίκης.

Οι δύο εγκρίσεις αναμένεται να ανοίξουν τον δρόμο στην υλοποίηση σημαντικών έργων στα δύο λιμάνια, εκ των οποίων το πρώτο αφορά στον εκσυγχρονισμό της μαρίνας σκαφών εντός του λιμένα της Πάτρας που σήμερα ρημάζει, και το δεύτερο στη μεγάλη επένδυση δημιουργίας του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η έγκριση αυτή βέβαια δεν σημαίνει ότι θα μπουν άμεσα οι γερανοί και οι μπουλντόζες να πιάσουν δουλειά. Εκκρεμούν ακόμα, η έκδοση των περιβαλλοντικών μελετών και οι σχετικές αδειοδοτήσεις των έργων. Υπάρχει επομένως ακόμη δρόμος να διανυθεί, προτού πιάσουν δουλειά οι μηχανικοί και οι κατασκευαστές.

Το master plan του ΟΛΠΑ προβλέπει στους δύο κεντρικούς τομείς του λιμένα Πάτρας (νότιο και βόρειο), μεταφορικές–εμπορευματικές–ενεργειακές και τουριστικές δραστηριότητες που σε γενικές γραμμές είναι διακριτές μεταξύ τους.

Εκτός από τις βασικές λιμενικές εγκαταστάσεις, μπορούν να αναπτυχθούν χρήσεις, όπως εναπόθεσης σκαφών, η χωροθέτηση της νέας μαρίνας 212 σκαφών αναψυχής άνω των 12 μέτρων με χερσαίους χώρους και σύγχρονες υποστηρικτικές υποδομές, διατηρείται η χωροθέτηση λειτουργίας του υδατοδρομίου, διατηρείται η διάθεση των επιφανειών του προβλήτα Αστιγγος και του βόρειου προβλήτα για την εξυπηρέτηση των υφιστάμενων εμπορικών δραστηριοτήτων, όπως διατηρείται και η προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων μήκους 225m κ.ά.

Ακόμα, προτείνεται η κατάλληλη μετατροπή του Σταθμού Υποδοχής Επιβατών σε σύγχρονο σταθμό υποδοχής επιβατών κρουαζιέρας, ενώ υπάρχουν προβλέψεις για εγκαταστάσεις που σχετίζονται με την υποστήριξη υποθαλάσσιων διερευνητικών γεωτρήσεων, σχετικά με κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, για να μπορεί να υποστηρίξει την εφοδιαστική βάση για τις εργασίες γεώτρησης που είναι πιθανόν να εκτελέσουν οι ενεργειακοί όμιλοι σε Κρήτη και Ιόνιο Πέλαγος και οι εγκαταστάσεις μονάδας μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG).

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών Παναγιώτης Αναστασόπουλος έχει δηλώσει ότι εντός του 2024 η Πάτρα θα είναι το πρώτο λιμάνι, και μάλιστα υπό κρατικό έλεγχο, το οποίο θα έχει master plan.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το λιμάνι της Πάτρας αναμένει τα αποτελέσματα της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, όσον αφορά στην έναρξη κατασκευής της μαρίνας στο κέντρο της πόλης.

Προς υποστήριξη των σκαφών αναψυχής της νέας μαρίνας, ο ΟΛΠΑ εντός του φθινοπώρου θα έχει ολοκληρώσει όλα τα απαραίτητα εχέγγυα για να προχωρήσει με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, στη διαμόρφωση ζώνης τεχνικής υποστήριξης σκαφών (Dry Birth).