Αχαΐα: Λαγοί με …κελεμπίες στο Αυτοκινητοδρόμιο – Έλληνες, Καναδοί, Ινδοί, αλλά και Άραβες σε μια ιστορία-ανέκδοτο

Μετά από 32 χρόνια το σημείο Ρέντες παραμένει χωράφι όπου βόσκουν πρόβατα!

Αχαΐα

Λαγούς με πετραχήλια τάζουν πάλι στους μετόχους του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, οι ιθύνοντες της διοίκησης της εταιρείας. Εχει γίνει «θεσμός» πλέον, κάθε τόσο να παρουσιάζεται στον ορίζοντα κάποιος υποτιθέμενος επενδυτής, ο οποίος ως «λευκός ιππότης» θα έρθει και θα σώσει την επένδυση από την απαξίωση στην οποία την έριξαν οι ίδιοι οι διοικούντες με τους χειρισμούς τους.

Αν μάλιστα, ο υποτιθέμενος σωτήρας επενδυτής είναι και ενδεδυμένος με κελεμπία – όπως αυτός που παρουσίασε προ ημερών ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Πλάτωνας Μαρλαφέκας – oύτε η ιστορία στο μυαλό κάποιων μπορεί να προσλαμβάνει κύρος. Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κρατήσουν «ζεστό» το ενδιαφέρον, για μια επένδυση που για τους Πατρινούς κατάντησε ανέκδοτο ή απλά για να ρίξουν στάχτη στα μάτια και την μπάλα στην κερκίδα.

Το γεγονός είναι πως το Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας παραμένει μετά από 32 χρόνια ένα χωράφι στη Χαλανδρίτσα, όπου βόσκουν τα συμπαθή τετράποδα μηρυκαστικά σανοφάγα της περιοχής.

Τι να πρωτοθυμηθούμε από τον Φεβρουάριο του 1992, όταν γινόταν η πρώτη παρουσίαση της μελέτης για το Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας μέχρι σήμερα; Ουρά σχηματίζουν οι υποτιθέμενοι υποψήφιοι επενδυτές και μαζί τα ερωτήματα που απευθύνουν οι μέτοχοι και όσοι είχαν εμπλακεί ενεργά με το σχέδιο, αλλά αποχώρησαν απογοητευμένοι ή παραγκωνισμένοι, γιατί γίνονταν ενοχλητικοί με τα ερωτήματα που έθεταν σε κάθε γενική συνέλευση. Η οποία όπως πληροφορείται η «Π» έχει να επαναληφθεί από την εποχή του κορονοϊού. Τότε που, πάλι ο αντιπρόεδρος του Αυτοκινητοδρομίου και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτων Μαρλαφέκας, έδινε παρόμοιες υποσχέσεις για υποψήφιους επενδυτές από Ελλάδα και εξωτερικό, οι οποίες υποτίθεται ότι βρίσκονταν σε …πολύ προχωρημένο στάδιο.

Πρακτικά, η τελευταία κίνηση που έχει γίνει στο Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας, ήταν το 2006 με την είσοδο του κατασκευαστή Γιάννη Μαρούλη ως στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας με ποσοστό 21%. Υπέγραψε και σύμβαση για την κατασκευή του έργου με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και την δεκαετή διαχείρισή του, με την υποχρέωση να αποδίδει από τον 1ο χρόνο λειτουργίας στους μετόχους και για διάστημα 5 χρόνων, ποσό 1.340.000 ευρώ κάθε χρόνο, είτε κερδίζει είτε χάνει.

Το έργο μπήκε και στον αναπτυξιακό, αλλά, μετά από χρόνια αδράνειας, και αφού προηγήθηκε η οικονομική κρίση, η υποτιθέμενη επένδυση έμεινε όπως ήταν, δηλαδή ένα μεγάλο χωράφι. Η γενική συνέλευση της εταιρείας αποφάσισε με εισήγηση του προεδρίου να απαλλάξει τον άφαντο κ. Μαρούλη από τις συμβατικές του υποχρεώσεις, χωρίς αποζημίωση των μετόχων. Του επεστράφη και η εγγυητική επιστολή 1.650.000 ευρώ.

Ερώτημα 1ο: Γιατί αφέθηκε να φύγει ο επενδυτής χωρίς αποζημίωση των μετόχων;
Ερώτημα 2ο: Οι μεγαλομέτοχοι δημοσίου συμφέροντος ζήτησαν εξηγήσεις;

Η Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ δεν είναι ένα «κλειστό κλαμπ», αλλά μία πολυμετοχική εταιρεία δημοσίου συμφέροντος την οποία ίδρυσαν πάνω από 400 μέτοχοι το 1995. Μεταξύ των μετόχων κυρίαρχη θέση έχουν οι φορείς του νομού με συνολικό ποσοστό 36,93%, διαθέτοντας δημόσιο χρήμα (Επιμελητήριο Αχαΐας 10,25%, Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος 5,28%, Περιφερειακή Ενωση Δήμων Αχαΐας 5,26%, Δήμος Πατρέων 7,69%, Δήμος Ερυμάνθου 3,84%, ΔΕΥΑΠ 3,11%, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας 1,51%).

Ερώτημα 3ο: Ο φάκελος για την υπαγωγή του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας στον αναπτυξιακό νόμο, δόθηκε σε εταιρία της Θεσσαλονίκης με αμοιβή 289.000 ευρώ. Η οφειλή αυτή πληρώθηκε ή «τρέχει» ακόμα και σήμερα; Και αν ναι, αυτή η εκκρεμότητα πόσο μπορεί να απειλήσει την περιουσία της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., δηλαδή την έκταση 1.200 στρεμμάτων στη Χαλανδρίτσα;
Και, τέλος, οι υποψήφιοι επενδυτές με τις κελεμπίες, το ξέρουν αυτό;

Διαβάστε επίσης:

Στην Πάτρα από σήμερα η Σύνοδος Πρυτάνεων, παρών ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Καιρός: Ποιες περιοχές θα δώσουν 42αρια, έκτακτα μέτρα, τι ισχύει για τηλεργασία, delivery

Αχαΐα: Εργάτης γης πήγε να δροσιστεί και πνίγηκε!

Ηλεκτρικό ρεύμα: «Συναγερμός» για την εκτίναξη των τιμών χονδρικής, έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου

Άγριο πολιτικό bullying Πολάκη στην Συρεγγέλα: «Να πας να κάνεις καμιά δουλειά! Να το βουλώσετε επιτέλους»