Αχαΐα: «Καλάθι νοικοκυριού» και σε τοπικές αλυσίδες – Με προβλήματα άνοιξε η πλατφόρμα

Σε ισχύ από σήμερα το μέτρο συγκράτησης τιμών σε βασικά προϊόντα, ως απάντηση στην ακρίβεια, με 51 βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και απαραίτητα σε κάθε νοικοκυριό.

καλάθι

Eφτασε η ώρα για το «καλάθι του νοικοκυριού», το μέτρο που τίθεται από σήμερα σε ισχύ σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας, ως απάντηση στην ακρίβεια, με 51 βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και απαραίτητα σε κάθε νοικοκυριό.

Eπίσημη πρώτη σήμερα για το «καλάθι του νοικοκυριού» – 51 προϊόντα με ειδικό σήμα στα ράφια

Οι υπόχρεες επιχειρήσεις θα πρέπει να εντάσσουν στο καλάθι τους, κάθε εβδομάδα, από ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο «καλάθι του νοικοκυριού» σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα ίδιας κατηγορίας. Μάλιστα, θα ενημερώνουν τους καταναλωτές, που προσέρχονται στα φυσικά ή ψηφιακά καταστήματά τους, ως προς τη σύνθεση του «καλαθιού» που προτείνουν.

Πρακτικά, αυτό δεν σημαίνει ότι από σήμερα μπαίνοντας σε κάποιο κατάστημα σούπερ μάρκετ, θα δούμε «καλάθια νοικοκυριού» να μας περιμένουν. Απλά, τα προϊόντα που θα επιλέγει η κάθε επιχείρηση να εντάξει στο «καλάθι» της, από τις κατηγορίες που έχει προσδιορίσει το υπουργείο Ανάπτυξης, θα πρέπει να φέρουν την ειδική σήμανση στο ράφι όπου βρίσκονται.

ΣΥΓΚΡΙΣΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ
Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ υποχρεούνται να αποστέλλουν κάθε εβδομάδα στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τον κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων που θα εντάσσουν στο «καλάθι του νοικοκυριού», για να αναρτάται στην ηλεκτρονική πύλη όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν συγκρίσεις τιμών. Το μέτρο έχει σαφή στόχο να δημιουργήσει όρους ανταγωνισμού μεταξύ των προϊόντων της ίδιας κατηγορίας αλλά και μεταξύ επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ, ώστε να υπάρξει συμπίεση τιμών προς τα κάτω, κάτι που μένει να αποδειχθεί αν θα πετύχει στην πράξη.

ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ
Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του μέτρου είναι υποχρεωτική στις επιχειρήσεις super market με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι στο μέτρο δεν υποχρεούνται να μπουν τοπικές αλυσίδες λιανεμπορίου, ωστόσο κάποιες επιχειρήσεις έχουν αποφασίσει να μην μείνουν εκτός από το ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

καλάθι

Oπως τόνισε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο Χάρης Ανδρικόπουλος (αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας) για παράδειγμα, η τοπική αλυσίδα «Ανδρικόπουλος» που επίσης είναι αντιπρόεδρος, δεν υποχρεούται να μπει στο μέτρο. Θεωρεί ότι οι όροι του καλαθιού διαμορφώνουν συνθήκες άνισου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά, επειδή ο καταναλωτής δεν έχει πλήρη εικόνα αυτών των συνθηκών και αναρωτιέται τι γίνεται, η επιχείρηση σκοπεύει να διαμορφώσει τις επόμενες ημέρες ένα δικό της «καλάθι νοικοκυριού», ως απάντηση σε αυτή τη νέα πραγματικότητα που σχηματίζεται στην αγορά

Καλάθι του νοικοκυριού: Με προβλήματα άνοιξε η πλατφόρμα

Με προβλήματα άνοιξε σήμερα η πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης  και Επενδύσεων e-katanalotis.gov.gr για το “καλάθι του νοικοκυριού” που περιλαμβάνει 51 κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Συνεπώς όσοι επιχειρούν να επισκεφτούν το e-katanalotis.gov.gr θα λάβουν το παρακάτω μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο»

Ο κεντρικός υπολογιστής e-katanalotis.gov.gr  άργησε πολύ να ανταποκριθεί. Δοκιμάστε  να κάνετε τα εξής:

Ελέγξτε τη σύνδεση

Ελέγξτε το διακομιστή μεσολάβησης και το τείχος προστασίας

Να εκτελέσετε τον Διαγνωστικό έλεγχο δικτύου των Windows»