Αεροδρόμιο Αράξου: Η μελέτη βιωσιμότητας και η παρέμβαση βουλευτών μετά το δημοσίευμα της «Π»

Κομβικό το 2025 για το αεροδρόμιο του Αράξου, στη Δυτική Αχαΐα. Οι αφίξεις 160.000 τουριστών για τη φετινή σεζόν στέλνουν αισιόδοξα μηνύματα.

αεροδρόμιο

Με δεδομένο ότι μέσα στο 2025 το ΤΑΙΠΕΔ θα θέσει προς ιδιωτικοποίηση την τελευταία ομάδα των 23 κρατικών αεροδρομίων, το «στοίχημα» για το Αεροδρόμιο Αραξου είναι να γίνει πιο ελκυστικό, αυξάνοντας την επιβατική του κίνηση.

Ενα από τα προβλήματα που αποτελούν τροχοπέδη για το αεροδρόμιο της Αχαΐας αποτελεί η οδική του σύνδεση με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, που αποτελεί μια από τις προαιρέσεις της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Μετά το πρόσφατο δημοσίευμα της «Π» που ανέδειξε αυτή την εκκρεμότητα, οι τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τη Δυτική Ελλάδα, Διονύσης Καλαματιανός από την Ηλεία, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος από την Αχαΐα και Μίλτος Ζαμπάρας από την Αιτωλοακαρνανία, κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα, ρωτώντας τον αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει με βάση το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, την οδική διασύνδεση του αεροδρομίου με τον νέο αυτοκινητόδρομο.

Στο μεταξύ, προχθές, έπεσε η αυλαία της καλοκαιρινής σεζόν για το αεροδρόμιο της Αχαΐας και, με τις τελευταίες πτήσεις, το σύνολο των επιβατών που μετακινηθήκαν από αυτό άγγιξαν τους 160.000.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2023 το αεροδρόμιο του Αράξου διακίνησε συνολικά 139.000 επιβάτες, τότε μιλάμε για μια αύξηση σχεδόν 17% για τη φετινή σεζόν. Και όλα αυτά χωρίς να έχουν αποκατασταθεί όλα τα προβλήματα του αεροδρομίου, όπως για παράδειγμα η καθίζηση στο πάρκινγκ που ακόμα δεν έχει επιδιορθωθεί και διάφορα άλλα ζητήματα υποδομών, οι οποίες χρειάζονται ανακαίνιση.

Πάντως, αυτή η μικρή αύξηση αφήνει σημάδια αισιοδοξίας για να μπορέσει το Αεροδρόμιο του Αραξου να συμπεριληφθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στα αεροδρόμια που θα δοθούν σε ιδιώτες προκείμενου να γίνει αναβάθμιση στις υποδομές του και να «απογειωθεί».

ΜΕΛΕΤΗ

Σύμφωνα με την μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης αεροπορικών συνδέσεων Αεροδρόμιου Αραξου που εκπόνησε η Ενωση Ξενοδόχων Αχαΐας, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2022, η ιδιωτικοποίηση είναι μονόδρομος για να μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω.

Στην μελέτη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Π», γίνεται λόγος για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του αεροδρομίου, όπως η ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Πατρών-Πύργου, αλλά και επενδύσεις που δρομολογούνται σε νέες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις (στην Κυλλήνη και στο Λαμπίρι Αχαΐας που είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσουν).

Στην μελέτη υπογραμμίζεται ακόμα ότι κομβικό στοιχείο είναι η σύνδεση μόνιμων αεροπορικών συνδέσεων με αγορές που δεν έχουν μέχρι σήμερα μεγάλο «αποτύπωμα», όπως είναι η βρετανική αγορά, η οποία προτιμά το αεροδρόμιο της Ζακύνθου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το αεροδρόμιο Αράξου με τη συνδρομή και τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας έχει κάνει άνοιγμα στην αγορά της Σλοβενίας -η οποία έχει αυξήσει την παρουσία της τα τελευταία δύο χρόνια- και σε άλλες αγορές όπως είναι της Ρουμανίας, από την οποία ήρθαν πρόσφατα στην Αχαΐα 30 δημοσιογράφοι συμμετέχοντας σε press-trip.

Επίσης, γίνεται δυναμικό άνοιγμα και στην αγορά της Ολλανδίας, όπου πριν από λίγες μέρες υπήρχε περίπτερο της Περιφέρειαςς στη μεγάλη τουριστική έκθεση της Ουτρέχτης με συμμετοχή πολλών τουριστικών πρακτόρων με τον αντιπεριφερειάρχη Τουριστικής Ανάπτυξης Παναγιώτη Σακελλαρόπουλο να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καιρός: «Βουτιά» της θερμοκρασίας, τι περιμένουν οι μετεωρολόγοι, πρόγνωση μέχρι τις 3/11

Αχαΐα: Σε διαθεσιμότητα Γυμνασιάρχης για σεξουαλική παρενόχληση μαθήτριας

Φλώρινα: Σε κρίσιμη κατάσταση ο 55χρονος Πατρινός που δηλητηριάστηκε από μονοξείδιο του άνθρακα

Πάτρα: Ο 33χρονος Ανδρέας Κόκκινος, προσέφερε ζωή με τον θάνατό του, ήταν πατέρας ενός παιδιού

Νυχτερινοί αποκλεισμοί κυκλοφορίας στην Περιμετρική Πατρών

Ολύμπια Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διαρκείας στις σήραγγες Πλατάνου