Αστικό ΚΤΕΛ: Κινδυνεύει με χρεοκοπία! – «Κλατάρουν» οικονομικά τα λεωφορεία στην Πάτρα

Το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο διακοπής λειτουργίας του, εξαιτίας των ακριβών καυσίμων και των ανατιμήσεων, με μόνη λύση την επιδότηση.

Αστικό

Μέτρα στήριξης προκειμένου να καλύψουν το αυξημένο κόστος καυσίμων και των άλλων λειτουργικών εξόδων ζητούν το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας και το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας, από την κυβέρνηση, καθώς έχουν «γονατίσει» από το πανάκριβο πετρέλαιο κίνησης και τις ανατιμήσεις σε ελαστικά και άλλα λειτουργικά έξοδα.

Οι διοικήσεις των δύο οργανισμών προς το παρόν δεν προτίθενται να προβούν σε αυξήσεις των εισιτηρίων, ούτε έχουν θέσει προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέμα ανατιμήσεων και διαβεβαιώνουν μέσω της «Π» το επιβατικό τους κοινό, ότι θα συνεχίσουν τη σταθερή εδώ και 10 χρόνια τιμολογιακή πολιτική τους, παρά τα οξυμένα προβλήματα.

Από την πλευρά του, το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας τηρεί στάση αναμονής μιας και δεν έχει κάνει προς το παρόν καμία αλλαγή ούτε στις τιμές των εισιτηρίων αλλά ούτε και στα δρομολόγια. Ωστόσο κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι ακριβώς θα γίνει το επόμενο διάστημα, αν δεν αλλάξουν τα δεδομένα.

Ο πρόεδρος της Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας, Γιάννης Ρήγας, μιλώντας στην «Π», προειδοποίησε ότι ο οργανισμός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο χρεοκοπίας και διακοπής της λειτουργίας του, καθώς αδυνατεί να ανταποκριθεί πλέον στο αυξημένο κόστος καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων, που έχουν επιβαρύνει αφόρητα τον προϋπολογισμό.

Αστικό

Γιάννης Ρήγας

Ο κ. Ρήγας τόνισε ότι το εισιτήριο του Αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας παραμένει σταθερό από το 2010 στο 1,20 ευρώ για την Α Ζώνη στο κέντρο της πόλης και 1,60 ευρώ στη Β Ζώνη περιμετρικά. Κι αυτό, χωρίς κρατική επιδότηση. Μάλιστα, στα δύο χρόνια της πανδημίας, η επιχείρηση υποχρεώθηκε να μειώσει τις διαθέσιμες θέσεις μέχρι και 50%. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε την ανάγκη υλοποίησης της υπόσχεσης που είχε δώσει πέρυσι η κυβέρνηση, για εφάπαξ επιδότηση κάθε λεωφορείου με το ποσό των 2000 ευρώ, για να μπορέσει η επιχείρηση να καλύψει την μεγάλη αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης και των άλλων λειτουργικών εξόδων.

Ο κ. Ρήγας έθιξε και το πρόβλημα του κυκλοφοριακού που καθιστά τις αστικές συγκοινωνίες της Πάτρας μη ελκυστικές για το επιβατικό κοινό. Οπως είπε, η κατάσταση στο κέντρο είναι πλέον δραματική και ανυπόφορη, καθώς το διπλοπαρκάρισμα έχει επιφέρει δραματική αύξηση στους χρόνους υλοποίησης τακτικών δρομολογίων. Ανέφερε για παράδειγμα ότι το δρομολόγιο για Εγλυκάδα έχει αυξηθεί σε χρόνο από 25 λεπτά σε σχεδόν μια ώρα, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να έχει μειωθεί.

ΕΚΤΑΚΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ «ΑΝΑΣΑ»

Να σημειωθεί ότι, στις αρχές Δεκεμβρίου, κατατέθηκε τροπολογία, που προέβλεπε έκτακτη οικονομική ενίσχυση, ύψους 19.280.000 ευρώ, στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ, καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις, τα λεωφορεία των οποίων εξυπηρετούν άγονες γραμμές νησιών. Σύμφωνα με σχετική τροπολογία, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού και της αύξησης τιμής του πετρελαίου κίνησης. Επίσης, όπως επισημαίνεται στην Αιτιολογική Εκθεση, η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί ένα έκτακτο μεν, αναγκαίο δε μέτρο στήριξης για την αντιμετώπιση της απώλειας εσόδων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ, καθώς και ΚΤΕΛ άγονων γραμμών, αλλά και του συνεπακόλουθου κινδύνου μη ανταπόκρισης των ως άνω φορέων και διακοπής του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου.

ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΧΑΪΑΣ: ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ  

Στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Η διοίκηση του οργανισμού, δεν έχει πάρει καμία απόφαση ούτε προτίθεται να ζητήσει αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, τόνισε στην «Π» ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Ανδρέας Μανωλόπουλος.

Αστικό

Ανδρέας Μανωλόπουλος

Ωστόσο, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΚΤΕΛ, στη διάρκεια των εργασιών του 70ου συνέδριου τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχε θέσει αίτημα αυξήσεων προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, λόγω της τεράστιας ανατίμησης στο πετρέλαιο κίνησης που έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.

«Με αυτά που βλέπουμε στην αγορά, δεν τολμάμε να συζητήσουμε θέμα αύξησης των εισιτηρίων, εκτός κι αν το υπουργείο μας επιβάλει να το κάνουμε» είπε ο κ. Μανωλόπουλος.

Στο πλαίσιο αυτό, ο οργανισμός ζητά αντισταθμιστικά μέτρα, όπως, μείωση του ΦΠΑ, επιδότηση των καυσίμων και των άγονων γραμμών. Ειδικά γι’ αυτό το τελευταίο θέμα, το μέλος της διοίκησης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηλίας Οικονομόπουλος, δήλωσε στην «Π» ότι το θέμα της επιδότησης έχει μεταφερθεί από φέτος στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας.

Ειδικά στις γραμμές των ορεινών κοινοτήτων, η επιβατική κίνηση είναι σχεδόν ανύπαρκτη και πρακτικά το Υπεραστικό ΚΤΕΛ επιτελεί κοινωνικό έργο, αφού εκτελεί δρομολόγια ακόμα και με 1-2 επιβάτες.

Πριν από έναν χρόνο, το πετρέλαιο κίνησης είχε 1 ευρώ, ενώ σήμερα έχει 1,80 με 2 ευρώ, ενώ το εισιτήριο παραμένει το ίδιο. Επισήμανε ότι τα ΚΤΕΛ είναι εκείνα που κρατούν ζωντανά τα χωριά, με τα συχνά δρομολόγια των λεωφορείων, όμως όπως είπε, το πρόβλημά μας αυτή τη στιγμή είναι το μεγάλο κόστος του πετρελαίου.

ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΑΣ: ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΚΟΜΙΣΤΡΑ

Τα ταξί της Πάτρας έχουν ήδη περάσει αυξήσεις στα κόμιστρά τους, από το περασμένο καλοκαίρι, όταν το υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε το σχετικό αίτημα, λόγω των υπέρογκων αυξήσεων στο πετρέλαιο κίνησης.

Αστικό

Γιώργος Σίδερης

Στην Πάτρα ισχύουν οι εξής τιμές:
Ελάχιστη Αποζημίωση 4,00 €
Εκκίνηση-Πτώση σημαίας 1,80 €
Τιμολόγιο Νο1 (εντός περιμετρικής ζώνης) 0,90 €
Τιμολόγιο Νο2 (εκτός περιμετρικής ζώνης) 1,25 €
Αποζημίωση αναμονής ανά ώρα 15,00 €
Ραδιοταξί: απλή κλήση 1,92 €
Ραδιοταξί: Ραντεβού 3,39 έως 5,65 €
Προς & από αεροδρόμια 4,00 €
Από λιμάνια και σταθμούς 1,07 €
Νυχτερινό τιμολόγιο Νο2 24.00 – 05.00 1,25 €
Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών 0,39 €

Πάντως, ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου αυτοκινητιστών, Γιώργος Σίδερης τονίζει ότι οι συγκεκριμένες αυξήσεις, έχουν ήδη εξανεμιστεί από το αυξημένο κόστος στα καύσιμα, στα αναλώσιμα και ανταλλακτικά των οχημάτων.