Ατζαμήδες οι οδηγοί της Αχαΐας, στο «κόκκινο» σε συχνότητα ζημιών
Έρευνα: Δεύτεροι σε τροχαία ατυχήματα πανελλαδικά – Μιχαλάτος στην «Π»: «Αυξημένο και το κόστος ασφάλισης…»
Εντονο προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για την πορεία του κλάδου οχημάτων το 2023, καθώς, η Αχαΐα βρίσκεται στη δεύτερη θέση πανελλαδικά, μετά την Αττική, σε συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
Συγκεκριμένα, στους δείκτες συχνότητας και μέσης ζημίας κάλυψης αστικής ευθύνης οχημάτων ανά νομό, η Αττική είναι πρώτη με ποσοστό 8,95% και ακολουθεί η Αχαΐα με ποσοστό 7,42% και μέσο κόστος ζημιάς 1.612 ευρώ, που είναι ομοίως υψηλό ποσοστό.
Από πλευράς συχνότητας ζημιών από τροχαία ατυχήματα, η Αχαΐα βρίσκεται στο κόκκινο, μαζί με την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας μια μικρή πτώση -0,75% σε σχέση με το 2022.
Ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου Γεράσιμος Μιχαλάτος ανέφερε στην «Πελοπόννησο» ότι έχουν ζητηθεί αναλυτικά στοιχεία από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, ώστε να εντοπιστούν οι πιο επιβαρυμένες περιοχές. Σε κάθε περίπτωση, όσο επιβαρυμένη είναι μια περιοχή στην κατάταξη των τροχαίων ατυχημάτων και κόστους ζημιών, τόσο αυξημένο είναι το κόστος ασφάλισης, γιατί όπως είπε ο κ. Μιχαλάτος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν δίνουν προσφορές ή είναι πολύ φειδωλές και αυτό αντικατοπτρίζεται στα ασφάλιστρα των οδηγών.
Είπε ακόμα ότι τα ποσοστά αυτά δικαιολογούνταν πριν από χρόνια, όταν οι παλιοί και επικίνδυνοι οδικοί άξονες της Πατρών–Κορίνθου και Πατρών–Πύργου αποτελούσαν πεδία εκδήλωσης πολλών και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, με ζημιές, τραυματίες και νεκρούς. Τα τελευταία χρόνια όμως, λόγω της λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού και των μέτρων που ελήφθησαν στην Πατρών–Πύργου, αυτοί οι δείκτες έχουν πέσει κάθετα, με αποτέλεσμα να απαιτούνται πιο αναλυτικά στοιχεία για να ερμηνευθεί αυτή η κακή εικόνα της Αχαΐας στη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
Το πιο ανησυχητικό στοιχείο της έρευνας, είναι ότι η συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων έχει επανέλθει στα προπανδημικά επίπεδα, ενώ το μέσο κόστος αποζημίωσης ακολουθεί ανοδική τάση και ο δείκτης ζημιών (loss ratio) διογκώνεται χαρακτηριστικά.
Η συχνότητα των ζημιών διαμορφώθηκε στο 9,58%, επιστρέφοντας σε προπανδημικά επίπεδα (9,96% το 2022, 8,88% το 2021, 7,92% το 2020, 9,90% το 2019 και 9,26% το 2018), πλην όμως το μέσο κόστος αποζημίωσης παρουσιάζει ανοδική τάση, λόγω και των επιπτώσεων του πληθωρισμού στην οικονομία (1.265 ευρώ το 2023, έναντι 1.210 ευρώ το 2021 και 1.150 ευρώ το 2019).
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, ο δείκτης ζημιών (loss ratio) για το σύνολο των καλύψεων που αφορούν τα οχήματα από το 46,33% του 2018 και το 50,56% του 2019, διαμορφώθηκε στο 54,56% το 2022 και στο 61,27% πέρυσι! Αν στον δείκτη ζημιών προσθέσει κάποιος και τον δείκτη εξόδων των ασφαλιστικών εταιρειών (κόστος πρόκτησης συν λειτουργικές δαπάνες), τότε είναι ιδιαίτερα αμφίβολο αν προκύπτει έστω και οριακό κέρδος από ασφαλιστικές εργασίες στον κλάδο οχημάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως η εκτίναξη του δείκτη ζημιών έλαβε χώρα κατά τη διετία 2022-2023 παρά την αύξηση των τιμολογίων που επιβλήθηκε από την πλευρά των εταιρειών.
Επιπρόσθετα, ζητούμενα αποτελούν για τον κλάδο τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από την αναμενόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων (π.χ. αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων και γεωγραφική κατανομή τους). Αυτό πάντως που παρατηρείται μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ο σχετικά περιορισμένος αριθμός οδηγών που σπεύδει να ασφαλιστεί «στο παρά πέντε», προκειμένου να αποφύγει τις συνέπειες της νομοθεσίας (επιβολή υψηλού προστίμου).
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News