Μπορεί να γίνει Moto GP στην πίστα Χαλανδρίτσας ή της Κρήτης; Οι πιθανότητες και τα δεδομένα
Ο υφυπουργός Αθλητισμού πρότεινε τη δημιουργία πίστας Moto GP διεθνών προδιαγραφών στο Αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Αρκετές αντιδράσεις στα μέρη μας προκάλεσε η τοποθέτηση του Λευτέρη Αυγενάκη στην πρόσφατη ημερίδα «Τουρισμός και Αθλητισμός», που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο.
Ο υφυπουργός Αθλητισµού πρότεινε τη δημιουργία πίστας Moto GP διεθνών προδιαγραφών στον χώρο του νυν αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», μόλις λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Και με την κατασκευή της πίστας στη Χαλανδρίτσα, τι γίνεται; Ο κόπος τόσων ετών θα πάει χαμένος; Θα φύγει η περιοχή μας από το προσκήνιο και θα πέσουν τα φώτα στην Κρήτη; Ο καθένας μπορεί να το εκλάβει με έναν τέτοιο τρόπο, ειδικά σε μια χρονική περίοδο που δεν φαίνεται να προχωράει η διαδικασία.
Πηγές από το υφυπουργείο μετέφεραν στην «Π» ότι δεν έχει καμία σχέση η κατασκευή πίστας Moto GP με την πίστα στη Χαλανδρίτσα. Το διαχώρισαν, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται απλώς για μία πρόταση – όραμα, ΟΤΑΝ λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο και ΑΝ δημιουργηθούν οι κατάλληλες οι συνθήκες.
Τον Μάρτιο του 2022, σε δηλώσεις του από την Πάτρα, ο κ. Αυγενάκης δήλωσε τα εξής: «Σας λέω μόνο ότι είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης το Αυτοκινητοδρόμιο και είναι πλέον πολύ ώριμες οι συνθήκες. Συνδέεται με την προσπάθεια να αναπτύξουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ θα δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή. Εχουμε κινηθεί στοχευμένα και συντονισμένα. Θα μιλήσουμε όταν έχουμε αποτελέσματα. Θέλουμε διακαώς η θητεία μας να συνδεθεί με την εξέλιξη του έργου. Αυτοί οι άνθρωποι που το πίστεψαν, άντεξαν πολλά χρόνια απαξίωσης».
Στις αρχές Νοεµβρίου του 2022, ο υφυπουργός Αθλητισμού βρέθηκε στη Βαλένθια για να παρακολουθήσει το Moto GP και συζήτησε με τους διοργανωτές το ενδεχόμενο διεξαγωγής του πρωταθλήματος και στην Ελλάδα!
Η απάντηση των ανθρώπων της Dorna (εταιρεία που είναι κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του Moto GP) ήταν ότι θα μπορούσε να γίνει το πρώτο γκραν πρι στην Ελλάδα το 2025. Και κάπου εδώ τα φώτα φεύγουν από την Ισπανία και επιστρέφουν στη χώρα μας. Από την απάντηση των διοργανωτών μέχρι τη διεξαγωγή του αγώνα μεσολαβεί ένα χάος, αν θέλουμε να μιλάμε επί πραγματικών δεδομένων.
Το ενδεχόµενο να µπει στο παιχνίδι η πίστα στη Χαλανδρίτσα, αλλά και οποιαδήποτε άλλη πίστα στην Ελλάδα, συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες, αν όχι μηδαμινές. Θα πρέπει να ληφθεί και να κατασκευαστεί πίστα προδιαγραφών FIA 1, προκειμένου να φιλοξενηθεί ένας τέτοιος αγώνας και βρεθούν τα κεφάλαια για ένα τόσο μεγάλο έργο. Αυτό με τα κεφάλαια κρατήστε το…
Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή που θα κατασκευαστεί. Οι πίστες που φιλοξενούν παρόμοιους αγώνες δουλεύουν με δοκιμές εξέλιξης, παρουσιάσεις και εκπαιδεύσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Για την υποστήριξη της λειτουργίας τους εργάζονται άμεσα εκατοντάδες άνθρωποι και έμμεσα χιλιάδες. Είναι, λοιπόν, μια πολύ σημαντική απόφαση για την Ελλάδα μια τέτοια επένδυση και πολύ κρίσιμη για την Αχαΐα. Τα οφέλη είναι τεράστια σε οικονομικό επίπεδο και σε θέσεις εργασίας.
Το καραβάνι που ταξιδεύει σε όλες τις πίστες με αθλητές, μηχανικούς, ανθρώπους των ομάδων, δημοσιογράφους, χορηγούς και υποστηρικτές ξεπερνάει τα 1.500 άτομα. Επίσης, οι θεατές που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα από άλλες χώρες ξεπερνούν τους 50.000. Και φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπουμε την προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και της χώρας. Προς το παρόν, πρόκειται για ένα όραμα, όχι για πρόταση. Και δεν αφορά μόνο την Πάτρα, αφορά ολόκληρη τη χώρα. Αρα, εκ των πραγμάτων δεν τίθεται θέμα αποκλεισμού της Αχαΐας και προβολής της Κρήτης, αλλά δημιουργίας προϋποθέσεων ώστε η χώρα μας να μπει στο παιχνίδι, κάτι που μπορούμε να συζητάμε μόνο σε θεωρητικό επίπεδο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News