Χρήστος Σταϊκούρας: Υπογειοποιείται το τρένο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα με 5 υπόγειες στάσεις
Τι ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας απαντώντας σε ερώτηση του Ανδρέα Παναγιωτόπουλου.
Ειδήσεις έβγαλε η τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα στη Βουλή, όταν απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, με θέμα τα έργα των γραμμών Αιγίου-Ρίου και Ρίου-Ακτής Δυμαίων.
Όπως ανέφερε κατά την πρωτολογία του ο Χρήστος Σταϊκούρας:
“Σχετικά με τα ερωτήματα που τίθενται στην ερώτησή σας, σας ενημερώνουμε ότι:
1ον. Στην περιοχή από Αίγιο έως Ρίο βρίσκονται σε εξέλιξη τα εξής έργα:
– Ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο και έως την περιοχή Ροδοδάφνης.
– Κατασκευή σιδηροδρομικών στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, ETCS και τηλεπικοινωνιών για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στα τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
Παράλληλα, στο τμήμα από Ψαθόπυργο έως Ρίο, έχει κατασκευαστεί μέρος των έργων υποδομής από εργολαβία η οποία δεν κατέστη δυνατό να ολοκληρωθεί και, τον Αύγουστο του 2023, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη διάλυση αυτής”.
Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Σταϊκούρας συνέχισε ως εξής:
“Για την ολοκλήρωση της γραμμής από Ρίο έως Πάτρα και τη σύνδεσή της με τον νέο Λιμένα Πατρών, είναι σε διαδικασία δημοπράτησης με «Ανταγωνιστικό Διάλογο» η σύμβαση για τη «μελέτη- κατασκευή» του έργου «Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος Λιμένας Πατρών», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ.
Στο αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, μήκους 10,2 χλμ, με υπογειοποίηση αυτής σε μήκος περίπου 5,2 χλμ, για τη διέλευσή της από την πόλη της Πάτρας (από Κανελλοπούλου έως Αγ. Ανδρέα), με κατασκευή οκτώ (8) στάσεων, εκ των οποίων οι πέντε (5) στο υπόγειο τμήμα.
Τον Δεκέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε το Β Στάδιο (Διάλογος με συμμετέχοντες) του Διαγωνισμού και στην παρούσα χρονική στιγμή είναι σε προετοιμασία τα Τεύχη για την εκκίνηση του Β.ΙΙ Σταδίου (Πρόσκληση για υποβολή οικονομικής δεσμευτικής προσφοράς).
Προϋπόθεση για τη σύναψη σύμβασης είναι η εξασφάλιση συγχρηματοδότησης από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Υποβλήθηκε, τον Ιανουάριο του 2024, σχετική Αίτηση για χρηματοδότηση από τον «Μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027 και αναμένεται, έως το τέλος του α’ εξαμήνου 2024, η αξιολόγησή της από τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.
Διαβάστε επίσης:
Χρήστος Σταϊκούρας: Υπογειοποιείται το τρένο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα με 5 υπόγειες στάσεις
Πάτρα – Αύξηση τελών: Αιφνιδιάστηκαν οι καταστηματάρχες – Τέλος οι τζάμπα ξαπλώστρες
Στέφανος Κασσελάκης: Το καλοκαίρι ο γάμος, εκτός Αθηνών – Ο Τάιλερ μαγειρεύει καλύτερα
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News