«Δεν είμαστε παιδονόμοι, είμαστε εκπαιδευτικοί…»!

Τα σχολεία ανοίγουν τη Δευτέρα και δάσκαλοι και καθηγητές δείχνουν θυμωμένοι και ανήσυχοι.

«Δεν είμαστε παιδονόμοι, είμαστε εκπαιδευτικοί...»!

Σε αναβρασμό η εκπαιδευτική κοινότητα λίγες μέρες πριν ξανανοίξουν τα σχολεία.

Την ώρα που η πανδημία σιγοβράζει παντού, βράζουν ακόμα πιο πολύ οι εκπαιδευτικοί, θεωρώντας πως η κυβέρνηση τους αντιμετωπίζει, μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες, ως πειραματόζωα!

Οι διαφωνίες τους κάθετες. Οι ενστάσεις τους πολλές. Οι επιφυλάξεις τους εύλογες. Και για τα σελφ τεστ, και για το 50%+1 και για όλα!

Η Δώρα Μαστραπά και ο Νίκος Θεοδωρόπουλος καταθέτουν στην «Π» το πλήρες πακέτο των προβληματισμών και ενστάσεών τους για τα μέτρα.

 

Δώρα Μαστραπά (πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας):

«Δεν είμαστε παιδονόμοι, είμαστε εκπαιδευτικοί...»!«Είμαι πραγματικά πολύ θυμωμένη, και πιστεύω όλοι οι εκπαιδευτικοί. Μας θεωρούν, όπως φαίνεται, ως σφουγγαρίστρες για κάθε χρήση. Ανοίγουν υπ’ αυτές τις συνθήκες τα σχολεία για να λειτουργήσουμε εμείς και οι μαθητές ως επιδημιολογική παρατήρηση.

Τα σελφ τεστ τώρα… Υπάρχουν πολλοί που είναι συνεπείς, με απόλυτη αίσθησης της κοινωνικής ευθύνης, αλλά υπάρχουν και αρκετοί που δεν είναι. Αυτούς ποιος θα τους ελέγξει αν δηλώσουν ή όχι αληθώς το αποτέλεσμα του σελφ; Εμείς, όπως προτείνει ο κ. Βασιλακόπουλος; Αυτός είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών; Ακόμα, όμως, κι αν το κάνουμε για να προστατεύσουμε την κοινότητα, μην έρχεστε κύριοι της κυβέρνησης και άλλοι της προσκολλήσεως να μας λέτε ότι είναι δική μας δουλειά. Δεν είναι. Είναι δουλειά της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, η οποία είναι ανύπαρκτη. Και επειδή η συγκεκριμένη κυβέρνηση δεν θέλει να φτιάξει τίποτα στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας Υγείας, ρίχνει το μπαλάκι σε όλους τους άλλους. Μας βλέπουν ως πειραματόζωα. Και βγαίνει το υπουργείο αδεώς και, ενώ πέρυσι λιβάνιζε τη Cisco και τη Webex, μας λέει τώρα… και ποιος θέλει τηλεκπαίδευση; Βεβαίως και κανείς δεν τη θέλει, γιατί εμείς ακόμα βιώνουμε τα απόνερα της τηλεκπαίδευσης.

Οσο για το 50%+1, ποιος θα λύσει τις απορίες μας; Εστω ότι στην τάξη έχω 25 παιδιά και νοσούν τα 10. Η τάξη δεν κλείνει. Τι κάνω; Συνεχίζω με τα υπόλοιπα παιδιά κανονικά; Πάω παρακάτω στο μάθημα; Ή περιμένω; Ή θα τα ξαναπώ την άλλη εβδομάδα; Ποιος θα μας πει; Είμαστε σχολείο, δεν είμαστε παιδοφυλακτήριο. Δεν είμαστε παιδονόμοι, είμαστε εκπαιδευτικοί.

Φτάσαμε στο σημείο ν’ ακούς έναν γιατρό να μιλάει και να μην ξέρεις από ποια θέση μιλάει… Ως επιστήμονας ή γιατί του έχουν τάξει συγκεκριμένη θέση και πρέπει να πει αυτά που θέλουν κάποιοι;».

 

Νίκος Θεοδωρόπουλος (πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας): 

«Δεν είμαστε παιδονόμοι, είμαστε εκπαιδευτικοί...»!«Εχω σοβαρές επιφυλάξεις και προβληματισμούς. Το μέτρο που λήφθηκε, δηλαδή να διενεργείται από τους μαθητές ένα σελφ τεστ περισσότερο απ’ ό,τι πριν, δεν έχει καμία συνάφεια με την καλπάζουσα με γεωμετρική πρόοδο πανδημία. Συν το ότι τα σελφ τεστ εγκυμονούν και δύο αντικειμενικούς κινδύνους: Πρώτον, πάντα υπάρχει ο φόβος της διαρροής, αν τα κάνουν όλοι ή όχι. Και δεύτερον, αμφισβητείται και η αξιοπιστία τους και το αν πιάνουν την Ομικρον.

Αλλά υπάρχουν κι άλλα θέματα: Κανείς δεν έχει προβλέψει τι θα συμβεί με τους εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν. Ποιος θα τους αναπληρώσει; Αν για παράδειγμα νοσήσουν 50 στον Νομό Αχαΐας, δεν χρειάζονται 50 αναπληρωτές; Αφού, όμως, δεν έχει προβλεφτεί αυτό, τι θα γίνει; Θα πάμε σε αναστολή λειτουργίας τμημάτων; Ή θα πάμε σε συμπτύξεις Τμημάτων;

Δυστυχώς, αραίωση στα Τμήματα δεν έγινε. Το ζητήσαμε για υγειονομικούς και εκπαιδευτικούς λόγους, αλλά τίποτα…

Επίσης, με το 50% +1, για να κλείσει μια τάξη, διαφωνούμε κάθετα. Δηλαδή σε ένα τμήμα με 25 μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να νοσήσουν οι 13 για να κλείσει; Αν έχουν νοσήσουν οι 10, θα λειτουργεί κανονικά; Aποφασίστηκε, ακόμα, να φύγουμε από την λογική του ”σταυρού”, δηλαδή των αυξημένων ελέγχων μόνο στα παιδιά που κάθονται κοντά στο κρούσμα, και επεκτεινόμαστε σε αυξημένους ελέγχους σε όλο το τμήμα. Πλέον όλοι οι ανεμβολίαστοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ σε διάστημα πέντε ημερών. Θα μας πει, όμως, κάποιος πού θα πάνε τόσοι μαθητές για δωρεάν ράπιντ; Μήπως στο Επιμελητήριο, που η ουρά είναι ένα χιλιόμετρο;

Εγώ, λοιπόν, δεν λέω αν ανοίγουν καλώς ή κακώς τα σχολεία, γιατί δεν είμαι ούτε επιδημιολόγος. Λέω, όμως, ότι τα μέτρα μοιάζουν πολύ επικίνδυνα και ανεφάρμοστα».

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ