Διόδια: Μετεκλογικά… το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη – Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές

Παγωμένα προς το παρόν τα νέα τιμολόγια στους Σταθιμούς των οδικών αξόνων.

Διόδια

Μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου, εφόσον προκύψει νέα Κυβέρνηση, όπως δείχνουν όλα τα δεδομένα, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και κυρίως οι χρήστες των Αυτοκινητοδρόμων και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, θα έρθουν αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα.

Με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης των Αυτοκινητόδρομων, οι τιμές των Διοδίων επανακαθορίζονται κάθε έτος, σύμφωνα με τον πληθωρισμό. Παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις διοδίων -ουσιαστικά- «ανακοινώθηκαν» από τις εταιρείες παραχώρησης στα τέλη του 2022, προκειμένου να είναι «καλυμμένες νομικά», εντούτοις δεν εφαρμόστηκαν, έπειτα από πιέσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία δεν ήθελε να εφαρμοστούν αυξήσεις διοδίων και μάλιστα, άνω του 10% σε προεκλογικό έτος.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που είχαν γίνει μέσα στο 2023, οι ανατιμήσεις στα διόδια μπορούν να φτάσουν, κατά περίπτωση, έως και το 16%.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί αυξηθεί σημαντικά το κόστος κάθε διαδρομής καθώς ο πληθωρισμός του 2022 έχει σκαρφαλώσει σε δυσθεώρητα ύψη με τον εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή να φτάνει το 11,26%.

Στην «Ολυμπία Οδό», αναφορικά με τις επερχόμενες αυξήσεις, βάσει των ανακοινώσεών που είχαν κάνει οι παραχωρησιούχοι, για τα ΙΧ προκύπτει ότι τα νέα τιμολόγια θα διαμορφωθούν ως εξής:

> Ρίο: Από 2,3 ευρώ σε 2,5 ευρώ (αύξηση 8,6%).

> Ελαιώνας: Από 3,3 σε 3,7 ευρώ (αύξηση 12,1%)

> Κιάτο: Από 2,3 ευρώ σε 2,6 (αύξηση 13%).

> Ισθμός: Από 1,8 σε 2 ευρώ (αύξηση 11,1%).

> Σταθμός Ελευσίνας: Από τα 2,1 σε 2,4 ευρώ (αύξηση 14,2%).

Πάντως, αρμόδιοι παράγοντες εκτιμούν ότι μετά τις εκλογές και με την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση, αναμένεται να γίνει «παζάρι», αφού η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων προβλέπεται στις συμβάσεις παραχώρησης, καθώς αποτελεί βασικό όρο των 6 συμβάσεων και συγκεκριμένα της Ολυμπίας Οδού, της Κεντρικής και της Νέας Οδού, της Γέφυρας, του Μορέα και του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου. Στο παρασκήνιο, ήδη συζητούνται διάφορες εναλλακτικές λύσεις, υπό μορφή ανταποδοτικότητας. Για παράδειγμα, μπορεί οι παραχωρησιούχοι να ζητήσουν μια πιθανή παράταση των συμβάσεων και μετά το 2037, ή κάποια αναθεώρηση των προϋπολογισμών σε εν εξελίξει έργα, ενώ στην «εξίσωση» μπαίνουν και τα νέα έργα που θα δημοπρατηθούν και ενδιαφέρουν τους Τεχνικούς Ομίλους.  Σε κάθε περίπτωση, οι παραχωρησιούχοι σίγουρα δεν έχουν… ξεχάσει τα νέα τιμολόγια των Διοδίων, καθώς στο σύνολό τους έχουν ανακοινώσει τις τιμές που θα εφαρμόσουν κάποια μη… εκλογική στιγμή του 2023!

Γέφυρα…χωρίς «δωρεάν» σαββατοκύριακα

Η «Γέφυρα ΑΕ» είχε κάνει γνωστό, στα τέλη του 2022, ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης, πρέπει να υπάρξει αύξηση – βάσει του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών καταναλωτή – 11,26%. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχει εφαρμόσει τις ανατιμήσεις στις απλές διελεύσεις, που παραμένουν ακόμα στα περυσινά επίπεδα.

Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει θέσει σε εφαρμογή τη δωρεάν επιστροφή, για όσους περνούν τα Σαββατοκύριακα το Ρίο – Αντίρριο, έως και 10 ώρες από την πρώτη διέλευση.

Η προσφορά τίθετο σε εφαρμογή, κάθε χρόνο, από το πρώτο ΣΚ του Ιουνίου, όμως φέτος έχει «παγώσει».

 

Διόδια

 

Η ΑΕ, αρχές του χρόνου, είχε αυξήσει το κόστος της κάρτας πολλαπλών διαδρομών e-pass από τα 242,56 ευρώ, στα 295 ευρώ, όμως και πάλι μετά από παρέμβαση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσίασε ένα νέο προϊόν με 44 διελεύσεις για 22 εργάσιμες ημέρες του μήνα, έναντι ποσού 232,90 ευρώ.