Δυτική Ελλάδα: Τουρισμός πολλών ταχυτήτων με εμπόδια και ευκαιρίες σε Αχαΐα, Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία – Παράγοντες μιλούν στην «Π»

Ικανοποιητική η «ακτινογραφία» της τουριστικής κίνησης του Ιουλίου, αλλά η περιοχή έχει δρόμο να καλύψει για να ανακτήσει τις απώλειες μετά το 2019.

Δυτική

Αυξημένες αφίξεις σε πολλά αεροδρόμια, πάνω ακόμη και από το 2019, υψηλές προσδοκίες για όλο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο με προγραμματισμένες πτήσεις από το εξωτερικό, πληρότητες στο κόκκινο τις επόμενες ημέρες στα νησιά, όχι όμως και στην ηπειρωτική Ελλάδα όπου τα νούμερα του 2019 είναι πιο μακριά, ενώ ο οδικός τουρισμός θέλει κι αυτός χρόνο για να ανακάμψει.

Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΠΕΤΡΟΥ ΓΚΙΣΤΗ και ΧΡΗΣΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ

Αυτή είναι η «ακτινογραφία» της τουριστικής κίνησης του Ιουλίου, του πρώτου από τους δύο «θερμούς» μήνες της καλοκαιρινής σεζόν, με τους Βρετανούς, παρά τις μεγάλες αρρυθμίες, τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων στα εκεί αεροδρόμια να αναδεικνύονται μέχρι στιγμής πρωταθλητές ως προς τις αφίξεις στα ελληνικά νησιά και τους Γερμανούς να ακολουθούν κατά πόδας.

Και στην Αχαΐα η τουριστική κίνηση ανεβάζει ρυθμούς με τις πληρότητες των ξενοδοχείων να βρίσκονται το τελευταίο 15θημερο σε υψηλά επίπεδα, ωστόσο κανείς επαγγελματίας του κλάδου δεν κάνει σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019 όταν η περιοχή είχε καταγράψει ρεκόρ επισκεψιμότητας.
Σε αντίθεση με τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπου οι πληρότητες βρίσκονται ήδη «στο κόκκινο» και ο στόχος υπερκάλυψης των ποσοστών του 2019 έχει σχεδόν επιτευχθεί, η Αχαΐα έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά της να καλύψει και οι λόγοι είναι προφανείς.

ΛΕΙΠΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ

Βασική αιτία γι’ αυτή την υστέρηση είναι η απουσία τουριστών από την Ανατολική Ευρώπη και ιδιαίτερα από την ρωσική αγορά που τροφοδοτούσε τα προηγούμενα χρόνια τις ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής με δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.

Δυτική

Δημήτρης Διαμαντόπουλος

Τα νούμερα από τις αφίξεις στο αεροδρόμιο Αράξου είναι ενδεικτικά της στασιμότητας που επικρατεί. Από τον Μάϊο μέχρι σήμερα καταγράφονται λίγο πάνω από 40.000 αφίξεις και αναχωρήσεις, οι οποίες βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το καλοκαίρι του 2021 και πολύ πίσω από το 2019.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Δημήτρης Διαμαντόπουλος δήλωσε στην «Π», ότι από το πρώτο 15θημερο του Ιουλίου καταγράφονται ικανοποιητικές πληρότητες στα καταλύματα της περιοχής, ενώ οι κρατήσεις που έχουν γίνει για τον Αύγουστο, δείχνουν ότι τα επίπεδα επισκεψιμότητας στην καρδιά του καλοκαιριού θα κινηθούν σε πολύ καλά επίπεδα. Ωστόσο, η κίνηση Μαΐου – Ιουνίου δεν ήταν ικανοποιητική και το ίδιο προβλέπεται να συμβεί το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου. Και αυτή η υστέρηση είναι καθοριστική αφού κάνει την διαφορά στα έσοδα των επιχειρήσεων.

ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΣΕΖΟΝ ΦΕΤΟΣ

Η σεζόν φέτος ξεκίνησε πρακτικά τον Ιούλιο και θα κλείσει στις αρχές Σεπτεμβρίου, εξήγησε ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Χρήστος Κανελλής και ο λόγος είναι η πλήρης απουσία των Ρώσων και Ουκρανών και η αισθητή μείωση τουριστών από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, που αποτελούσαν έναν από τους κύριους πυλώνες στήριξης της τοπικής τουριστικής βιομηχανίας.

Δυτική

Χρήστος Κανελλής

Ετσι, τα ξενοδοχεία της περιοχής στηρίζονται φέτος κατά κύριο λόγο πλέον στην γερμανική αγορά και λιγότερο σε τουρίστες άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Τα τελευταία χρόνια με το άνοιγμα των οδικών αξόνων καταγράφονται και επισκέπτες από χώρες των Βαλκανίων, όπως Σέρβοι, Ρουμάνοι και Βούλγαροι, αλλά αυτοί, δεν αρκούν για να καλύψουν τις απώλειες των δύο προηγουμένων ετών, εκτίμησε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Δημήτρης Διαμαντόπουλος.

HΛΕΙΑ: «ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ…» 

Ανατροπές, αρνητικό πρόσημο και τρίτη χρονιά κρίσης διάγει η βιομηχανία του τουρισμού στην Ηλεία, η οποία εν μέσω θερινής σεζόν μετρά σημαντικές απώλειες, ως συνέπεια του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου.

Δυτική

Αλέξανδρος Αγγελόπουλος

«Φέτος στηρίζεται κυρίως στον εγχώριο τουρισμό», δηλώνει στην «Π» ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Aldemar Resorts, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, χαρακτηρίζοντας, έμμεσα, ως εικόνα μη αισιόδοξη και οξύμωρη, η μεγαλύτερη ακτογραμμή της Ελλάδας να δέχεται περιορισμένες ροές επισκεπτών. Με τα μέχρι τώρα στοιχεία για αφίξεις τουριστών, ο κ. Αγγελόπουλος σημειώνει ότι ο κλάδος τροφοδοτείται από το αεροδρόμιο Καλαμάτας και ελάχιστα από του Αράξου Αχαΐας, το οποίο έχει δεχθεί πολύ μεγάλο πλήγμα από τον πόλεμο. «Πάνω από το μισό πτητικό πρόγραμμα προέρχεται από Ρωσία, Ουκρανία και Λευκορωσία. Αν δεν αλλάξει κάτι με το αεροδρόμιο Αράξου, η περιοχή θα παραμένει σε ”χαμηλές πτήσεις” αφού όλοι γνωρίζουν την άμεση εξάρτηση του τουριστικού ρεύματος από το πτητικό έργο και την ύπαρξη ή μη διεθνούς αερολιμένα», τονίζει.

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ: «ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ, ΑΛΛΑ ΞΟΔΕΥΟΥΝ;»

Πόνταραν πολλά στην Αιτωλοακαρνανία, το φετινό καλοκαίρι, στον τουρισμό, και τους «βγήκε», αφού ήδη στην Ναυπακτία φτάνει και ίσως ξεπερνά τα προ 2ετίας επίπεδα και «βουλιάζει» από κόσμο, μπαίνοντας δυναμικά στο χάρτη, με «όχημα» τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τα ορεινά χωριά της.

Δυτική

Ντίνος Τσουκαλάς

«Οσον αφορά στον Αύγουστο η πληρότητα αγγίζει το 100%. Θετικό, όμως δεν απεικονίζεται και οικονομικά, γιατί αρκετός κόσμος κυκλοφορεί, αλλά το ζήτημα είναι αν ξοδεύουν», σχολιάζει στην «Π» ο αντιδήμαρχος Ντίνος Τσουκαλάς. Από χθες, μάλιστα, ο Δήμος Ναυπακτίας έθεσε σε λειτουργία την ψηφιακή πλατφόρμα visitnafpaktia.gr που αφορά στην τουριστική προβολή,διαθέσιμη σε επαγγελματίες του κλάδου, εστίασης και παραγωγούς προϊόντων, με δωρεάν καταχώρηση, ενώ «τρέχει» και η «καμπάνια» στα social media. Στα δυτικά παράλια της Αιτωλοακαρνανίας, με τα καταγάλανα νερά, αναμένεται να προσφέρει πολλά η παράδοση του δρόμου Ακτιο – Αμβρακία. Οι επενδύσεις που επίκεινται στην Πάλαιρο -όπως το υπερπολυτελές ξενοδοχείο στο Βαρκό- δείχνει στρατηγική. Ξηρόμερο και Μύτικας, αποτελούν φέτος πρώτες επιλογές ντόπιων, καθώς και των αυξημένων επισκεπτών, μέσω του Αεροδρομίου Ακτίου.