Ενα συμβάν του αστυνομικού δελτίου

Το κύριο άρθρο της “Π” ασχολείται με το περιστατικό με το μαχαίρωμα στην πλατεία της Αρόης.

ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους, με την προσοχή όλων στον κορονοϊό, τον αριθμό των μαθητών σε κάθε τάξη, το ποσοστό του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, το κόστος του ράπιντ τεστ και άλλα συναφή, σοβαρά και επείγοντα, ένας έφηβος έπεφτε θύμα τραυματισμού με μαχαίρι στην περιοχή της Αρόης, έπειτα από διαπληκτισμό μεταξύ συνομηλίκων. Συνηθίζονται κάτι τέτοια, λέει, μεταξύ νέων του περιθωρίου. Η νεολαία έχει αγριέψει.

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ έρχεται σε αντιδιαστολή προς το μονοθεματικό αντικείμενο των τελευταίων 24ώρων- πρώτο κουδούνι, αγιασμός δηλώσεις πολιτικών, επισκέψεις τοπικών παραγόντων στα σχολεία, προβλέψιμες αψιμαχίες κομμάτων και παρατάξεων, δυνάμει του ρόλου που υπηρετεί καθένας- για να μας θυμίσει ότι υπάρχει και μια άλλη πλευρά του φεγγαριού,που δεν απέχει και τόσο από τους στίβους της συμβατικής ζωής. Τέτοια φαινόμενα άλλωστε παρατηρούνται και μέσα στους κόλπους της, στη διπλανή πόρτα ή στη διπλανή τάξη.
ΔΕΝ θα μπορούσαμε να μην έχουμε ανακλάσεις της μεγάλης οικονομικής κρίσης στη νεολαία. Δεν έχει να κάνει τόσο με την ένδεια, όσο με την παρόξυνση του γενικότερου κοινωνικού πνεύματος και την απαξία των θεσμών και των ακρογωνιαίων λίθων του κοινωνικού συστήματος. Ολα αυτά θα πρέπει να μας προβληματίσουν περισσότερο. Γιατί δεν πρόκειται για εξαιρέσεις.

ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ;
ΕΙΝΑΙ πασίγνωστη η αλληγορία για το μισογεμάτο ποτήριο που είναι ταυτοχρόνως μισοάδειο. Ταιριάζει στην περίπτωση της αναλογίας εμβολιασμένων- ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών που έπιασαν δουλειά στις τάξεις των διδακτηρίων της περιοχής μας για τη νέα περίοδο. Πράγματι είναι πολύ ικανοποιητική η πληροφορία ότι το ποσοστό του εμβολιασμού ξεπέρασε τα επίπεδα του 80%. Αλλά δεν παύει να προβληματίζει το εναπομείναν ποσοστό. Οχι τόσο από πλευράς υγειονομικής θωράκισης, αλλά υπό το πρίσμα του ερωτήματος πόσο συμβατή με τη διδακτική αποστολή είναι η περίπτωση του δασκάλου που δεν εμπιστεύεται την επιστήμη, αλλά επηρεάζεται από προκαταλήψεις και φοβίες. Πόσο κατάλληλο είναι το πρότυπο αυτό για τον μαθητή του 21ου αιώνα;