Γιώργος Αλεξόπουλος: Ο πρώτος ταξιτζής με Tesla στην Πάτρα – Είναι σαν να οδηγώ ρομπότ

«Αισθάνομαι τον εαυτό μου, σαν τον πρώτο οδηγό ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου στον κόσμο, ενώ οι άλλοι οδηγούν ακόμα κάρα που τα σέρνουν άλογα»

Αλεξόπουλος

Δειλά βήματα κάνει ακόμα η ηλεκτροκίνηση μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών της Πάτρας, καθώς στην πόλη κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες, μόλις τέσσερα ηλεκτρικά Ταξί. Δύο είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα μάρκας Skoda Enyaq και τα άλλα δύο είναι Tesla Μοdel 3.

Όπως εξήγησε στο pelop.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, Γιώργος Σίδερης, οι περισσότεροι επαγγελματίες αυτοκινητιστές διακατέχονται ακόμα από επιφυλάξεις, που αφορούν κυρίως την αυτονομία των οχημάτων, παρά το γεγονός ότι η επιδότηση είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρη.

Ωστόσο, ο Γιώργος Αλεξόπουλος, ένας νεαρός επαγγελματίας αυτοκινητιστής με καταγωγή από την Φώσταινα Αχαΐας, δεν έχει καμία αμφιβολία. Συνεχίζει την δουλειά του πατέρα του, που ήταν επίσης ταξιτζής και αποφάσισε να μεταβεί από την τεχνολογία Diesel στην ηλεκτροκίνηση, με ένα Tesla Model 3 στην πιο πρόσφατη έκδοσή του (Highland), που ο ίδιος παρομοίασε με ρομπότ.

Πήρε στα χέρια του το νέο αυτοκίνητο πριν από δέκα ημέρες και δεν μπορεί ακόμα να το πιστέψει. «Το προηγούμενο Ταξί που οδηγούσα ήταν ένα Nissan Primera. Αισθάνομαι τον εαυτό μου σαν τον πρώτο οδηγό ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου σε έναν κόσμο όπου οι άλλοι οδηγούν ακόμα κάρα με άλογα», είπε ο Γιώργος για να περιγράψει το τεχνολογικό άλμα που έκανε.

Μας άνοιξε την πόρτα του νέου του Ταξί και μας έδωσε λεπτομέρειες των αυτοματισμών που προσφέρει το συγκεκριμένο όχημα. Πρακτικά τα πάντα γίνονται μέσα από την γιγαντοοθόνη του οχήματος, ενώ ο ίδιος δοκίμασε και το autopilot στην Μεγάλη Περιμετρική, δηλώνοντας ενθουσιασμένος από τον αυτόματο πιλότο, που όμως στην Ελλάδα έχει ακόμα περιορισμούς, λόγω της ελλιπούς διαγράμμισης και σήμανσης των δρόμων.

«Προσπάθησα να τραβήξω μια selfie την ώρα που οδηγούσα στρέφοντας το πρόσωπό μου και το αυτοκίνητο άρχισε να χτυπάει συναγερμούς. Εάν οδηγείς με χαμηλή ταχύτητα πρακτικά δεν χρειάζεται να πατάς φρένο, αφήνεις απλά το πεντάλ της επιτάχυνσης και το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του», μας είπε για μερικά από τα πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά.

Αλεξόπουλος

Το πρώτο που τον ρωτήσαμε, ήταν εάν η ηλεκτροκίνηση εξυπηρετεί έναν επαγγελματία οδηγό. Ο ίδιος τόνισε ότι με μια πλήρη φόρτιση καλύπτει μέχρι σήμερα όλες τις διαδρομές μέσα στην Πάτρα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Με τον τρόπο οδήγησής του, το όχημα βγάζει αυτονομία περίπου 350 χλμ. Είναι επαρκής για ένα ταξί στην πόλη, είπε, ακόμα κι αν δουλεύει 16 ώρες την ημέρα. Μόνο το μεσημέρι που πηγαίνει στο σπίτι για ξεκούραση, το επαναφορτίζει για λίγο και συνεχίζει. Αλλωστε η φόρτιση σε εξωτερικό φορτιστή κοστίζει ακόμα αρκετά, από 38 έως 53 λεπτά η κιλοβατώρα.

«Ακόμα κι έτσι όμως συμφέρει. Στο προηγούμενο ντιζελοκίνητο Ταξί που είχα, έκανα μηνιαία είσπραξη 1.200 ευρώ και τα 550 ήταν έξοδα για πετρέλαιο. Πλήρωνα το ενοίκιο μου και αναρωτιόμουν, δουλεύω στους δρόμους 15 ώρες την ημέρα για 200 – 300 ευρώ κέρδος; Ενοιωθα ότι δούλευα για τα κέρδη των πετρελαϊκών εταιριών και για τους φόρους του κράτους. Τα μισά λεφτά που κέρδιζα πήγαιναν για την σημαία.»

Τώρα αντιμετωπίζει τους συναδέλφους του, με συμπόνοια, για τα κέρδη που πετάνε στα πρατήρια καυσίμων, σε αντίθεση με αυτόν, που του μένουν σχεδόν όλα στην τσέπη.

Και οι πελάτες; Τρελαίνονται, μας είπε. Λένε ότι μπήκαν σε Tesla και του ζητούν την κάρτα για να τον καλούν όποτε τον χρειάζονται στο τηλέφωνο. Είναι ένα είδος μάρκετινγκ. Οταν άλλοι συνάδελφοί του, έχουν κάνει τζίρο 10 ευρώ, αυτός φτάνει πλέον τα 100 ευρώ. Βλέπει ακόμα και την πιο δημοφιλή μάρκα ταξί με περιφρόνηση.

Αλεξόπουλος

Η τιμή αγοράς του ηλεκτροκίνητου Ταξί έφτασε στις 52.500 ευρώ, αλλά προσέξτε. Χωρίς την κρατική επιδότηση των 22.500 ευρώ. Πρακτικά όταν θα πληρωθεί την επιδότηση, μαζί με την επιστροφή του ΦΠΑ 10.000 ευρώ, το νέο Ταξί θα του έχει κοστίσει μόλις 20.000 ευρώ.

«Με τα χίλια συμφέρει τους επαγγελματίες οδηγούς. Νοιώθω πρωτοπόρος και προσπαθώ να φτιάξω και πελατολόγιο. Εστω και με δάνειο αξίζει. Βάζεις 500 – 600 ευρώ δόσεις στην αρχή και μόλις έρθει η επιδότηση, την δίνεις στην αντιπροσωπεία και σου μένει ένα μικρό υπόλοιπο δόσεων γύρω στα 200 ευρώ. Είναι σαν να ψώνισα τζάμπα από σβέρκο» είπε ο Γιώργος Αλεξόπουλος περιχαρής για την επιλογή του.

Την ίδια ώρα ένας συνάδελφος του, αγόρασε ένα μεσαίο ντιζελοκίνητο SUV, αλλά δεν βάζει το air-condition, παρά μόνο εάν του το ζητήσει ο πελάτης, για να μην καίει καύσιμο. «Είναι να τρελαίνεσαι. Να δίνεις 27.000 ευρώ και να σκέφτεσαι να ανοίξεις το air condition, που στο δικό μου δεν σβήνει ποτέ».

Το μόνο μείον προς το παρόν, είναι πως η αγορά και η συντήρηση του αυτοκινήτου, εξυπηρετείται μόνο στην Αθήνα, αλλά και αυτό στο μέλλον θα λυθεί. Εξοδα σέρβις μηδέν αφού δεν έχει μηχανικά μέρη, παρά μόνο τα ελαστικά που όμως κοστίζουν πολύ. Φτάνουν τα 450 ευρώ το ένα, επειδή πρέπει να είναι κορυφαίας τεχνολογίας, λόγω των επιταχύνσεων και των ηλεκτροκινητήρων.

 

Διαβάστε επίσης:

Στην Πάτρα από σήμερα η Σύνοδος Πρυτάνεων, παρών ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Καιρός: Ποιες περιοχές θα δώσουν 42αρια, έκτακτα μέτρα, τι ισχύει για τηλεργασία, delivery

Αχαΐα: Εργάτης γης πήγε να δροσιστεί και πνίγηκε!

Ηλεκτρικό ρεύμα: «Συναγερμός» για την εκτίναξη των τιμών χονδρικής, έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου

Άγριο πολιτικό bullying Πολάκη στην Συρεγγέλα: «Να πας να κάνεις καμιά δουλειά! Να το βουλώσετε επιτέλους»