Πάτρα: Η επιστροφή των φοιτητών σπέρνει ανησυχία στο Πανεπιστήμιο

«Η επιστροφή των φοιτητών μας στο πανεπιστήμιο για διά ζώσης μαθήματα και εργαστήρια, γίνεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή που η πανδημία είναι σε έξαρση» λέει χαρακτηριστικά ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Χρήστος Μπούρας.

Πάτρα Εναρξη των διά ζώσης μαθημάτων με τη μετάλλαξη Ομικρον να κυριαρχεί στην κοινότητα

Με ανησυχία βλέπει τη Δευτέρα να φτάνει, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, Χρήστος Μπούρας. Η έναρξη των διαζώσης μαθημάτων με τη μετάλλαξη Ομικρον να καλπάζει και να κυριαρχεί στην κοινότητα σπέρνει φόβους για το τι μπορεί να σημάνει η έλευση των φοιτητών στα αμφιθέατρα και στα εργαστήρια.

«Δεν σας κρύβω ότι φοβάμαι γι’ αυτό που έρχεται. Η επιστροφή των φοιτητών μας στο πανεπιστήμιο για διά ζώσης μαθήματα και εργαστήρια, γίνεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή που η πανδημία είναι σε έξαρση. Ολοι βλέπουμε τι γίνεται γύρω μας. Καθημερινά καταγράφονται χιλιάδες κρούσματα και έχουμε υπερμετάδοση της νόσου» δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο κ. Μπούρας.

Το ερώτημα που θέτει ο ίδιος, και τον προβληματίζει έντονα, είναι ότι σε λίγες ημέρες ξεκινάει η εξεταστική περίοδος «τι θα γίνει με τους φοιτητές που θα ασθενήσουν; Θα χάσουν το εξάμηνο;» διερωτάται ο ίδιος ελπίζοντας ότι:«Την Τετάρτη έχουμε έκτακτη σύνοδο και ελπίζουμε να πείσουμε την υπουργό Παιδείας, την κ. Κεραμέως να γίνει η εξεταστική τουλάχιστον εξ αποστάσεως ώστε να μην δημιουργήσουμε προβλήματα στους φοιτητές μας. Ολα αυτά πρέπει να τα προβλέψουμε ώστε να μην δημιουργήσουμε ζητήματα».
Η Δευτέρα πάντως είναι πολύ κοντά μας και θα δώσει απαντήσεις σε όλους τους προβληματισμούς.

ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Την ανησυχία της καταθέτει πάντως και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού.
Η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει και πάλι ότι τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας στα ΑΕΙ δεν μπορεί να επιβάλλονται οριζόντια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τοπικές συνθήκες και ιδιαιτερότητες Τμημάτων ή Σχολών, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου και της ευθύνης των διδασκόντων για την οργάνωση της διδασκαλίας.
Είναι αυτονόητο ότι, όπου δεν είναι εκ των πραγμάτων εφικτή η εφαρμογή των μέτρων, πρέπει να επιτρέπεται η προσαρμογή τους, με εναλλακτικές και πιο αυστηρές επιλογές, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ποιότητα και η συνέχεια της εκπαίδευσης, με πρόνοια για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία προσώπων, διδασκόντων και διδασκομένων, που είναι ευάλωτοι, συνοικούν με ευάλωτα πρόσωπα, έχουν επιβαρυμένη υγεία, ή απομονώνονται ως κρούσματα.

Δεδομένης της κρισιμότητας της τρέχουσας κατάστασης, η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ απαιτεί κατεπειγόντως:
⦁ Να αυξηθεί η υγειονομική επιτήρηση με ιχνηλάτηση και πρόσθετα δωρεάν τεστ για όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα,
⦁ να παρασχεθεί ρητά από το υπουργείο η δυνατότητα χρήσης μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας, όταν δικαιολογείται από τις συνθήκες που επικρατούν ή για την προστασία της υγείας ευάλωτων προσώπων,
⦁ να δοθεί έκτακτη ενίσχυση των ιδρυμάτων για τη διασφάλιση των όρων εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη διενέργεια των εξετάσεων με υγειονομική ασφάλεια,
⦁ τα συλλογικά ακαδημαϊκά όργανα να ανταποκριθούν χωρίς καθυστέρηση στις απαιτήσεις αντιμετώπισης των δυσμενών συνθηκών που αναμένεται να δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας ζητάει επίσης να ληφθούν μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση των φοιτητών με τα ΜΜΜ και υπενθυμίζει ότι οι διδάσκοντες «έχουν την αρμοδιότητα να κρίνουν αν το μάθημά τους διεξάγεται σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας, και, σε περίπτωση που διαπιστώνουν μη συμμόρφωση ή ελλιπή τήρηση των οριζόμενων μέτρων, να το διακόψουν ή να λάβουν κάθε άλλη αναγκαία απόφαση για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας».