Καλάβρυτα – Οδοντωτός: «Αγκάθι» επέκτασης 59 απαλλοτριώσεις
Η νέα γραμμή του Οδοντωτού από Καλάβρυτα μέχρι μονή Αγίας Λαύρας, βάσει των δεδομένων που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η «Π», κάθε άλλο παρά οδηγούν το τρενάκι στο «ξέφωτο», αλλά σε πολλές ιδιοκτησίες…«ναι» και «όχι» σε παραχώρηση στo Ελληνικό Δημόσιο.
Τα ενθαρρυντικά – τεχνικής φύσεως – δείγματα που προέκυψαν πρόσφατα σε σύσκεψη ΟΣΕ και Δήμου στα Καλάβρυτα, για το υπό μελέτη έργο επέκτασης του Οδοντωτού σιδηροδρόμου από την πόλη έως τη Μονή Αγίας Λαύρας, έρχονται τώρα να επισκιάσουν τα επίσημα στοιχεία των απαλλοτριώσεων που θα πρέπει να γίνουν στο τμήμα των 2,1 από τα 5,5 συνολικά χιλιόμετρα στα οποία προγραμματίζεται να περάσει.
Αν και ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θαν. Παπαδόπουλος, εξαρχής έχει δείξει να μη φοβάται το «μπλοκάρισμα» της μεγάλης εργολαβίας των 5,5 εκατ. ευρώ από ιδιώτες ιδιοκτήτες γης απ’ όπου και πρόκειται να «στηθεί» η νέα γραμμή μέχρι να φτάσει στο μοναστήρι, τα δεδομένα που φέρνει σήμερα στο φως η «Π», κάθε άλλο παρά οδηγούν το τρενάκι στο «ξέφωτο».
Βάσει αυτών, από Καλάβρυτα μέχρι Αγία Λαύρα, η προμελέτη που έχει εκπονήσει ειδικό Τεχνικό Γραφείο, κατ΄εντολήν του ΟΣΕ, δείχνει πως η νέα γραμμή περνά μέσα από 59 διαφορετικές ιδιοκτησίες και κανείς δεν γνωρίζει πως θα αντιδράσει ο κάθε ένας για την περιουσία του και τι θα γίνει, όταν άλλοι πουν «ναι» σε παραχώρηση στο Ελληνικό Δημόσιο κι άλλοι πάλι «όχι».
Εκεί που θα κριθεί το έργο και κυρίως ο χρόνος εκτέλεσής του, είναι στα εκτός Σχεδίου Πόλεως οικόπεδα, οι κάτοχοι των οποίων θα πρέπει να πεισθούν υπέρ του δημόσιου έργου, σε αντίθεση με τη διαδικασία των εντός Σχεδίου Πόλεως. Αν κάποιοι ιδιοκτήτες επιλέξουν δε να προσφύγουν δικαστικά, τότε θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρξει χρονοτριβή 2 και 3 ετών.
Θα προηγηθεί η ολοκλήρωση της μελέτης που «τρέχει» ο ΟΣΕ και παρακολουθεί στενά η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου το τελευταίο διάστημα, πιέζοντας χρονικά, με κάθε τρόπο, το μελετητικό γραφείο που έχει αναλάβει την αποτύπωση της χάραξης του έργου, όπως φαίνεται και στον σχετικό χάρτη που δημοσιεύει σήμερα η «Π».
Η χάραξη πάντως, όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ, είναι δυνατή μέχρι την Αγία Λαύρα άνευ περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενώ πολιτικά η ηγεσία του Οργανισμού υλοποιεί τη σαφή βούληση της κυβέρνησης και προσωπικά του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη να προχωρήσει σύντομα το έργο με το απαιτούμενο κονδύλι από το «Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
«Προχωράμε ταχύτατα. Τελειώνουμε ήδη με τη χάραξη. Κάνουμε τη μελέτη και θα καταλήξουμε. Είναι ξεκάθαρη η πολιτική βούληση…» έχει δηλώσει σχετικά στην «Π» ο αν. διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News