Μας προσπερνούν συνέχεια οι εξελίξεις για τρένο και λιμάνι – Μιλούν Πελετίδης, Μπονάνος, Καραχάλιος και Λουλούδης
Η κυβέρνηση, που αρχικά περιλάμβανε στην ατζέντα της, το λιμάνι της Πάτρας, μέσω των παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στις απευθείας επαφές που έκανε με την ινδική αντιπροσωπεία στο πλαίσιο της πρόσφατης 79ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, προκρίνει τελικά τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Η Πάτρα, όπως αποκάλυψε χθες η «Π», χάνει και την ευκαιρία να διεκδικήσει να γίνει μία από τις θαλάσσιες πύλες εισόδου της Ινδίας στην Ευρώπη μέσω του Νότιου Λιμανιού, καθώς δεν διαθέτει ακόμα σιδηροδρομική σύνδεση.
Η κυβέρνηση, που αρχικά περιλάμβανε στην ατζέντα της, το λιμάνι της Πάτρας, μέσω των παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στις απευθείας επαφές που έκανε με την ινδική αντιπροσωπεία στο πλαίσιο της πρόσφατης 79ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, προκρίνει τελικά τα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Η υλοποίηση του οικονομικού διαδρόμου IMEC τίθεται ως κορυφαία προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για ένα σχέδιο που πέραν της οικονομικής πτυχής του, αναμένεται να συμβάλλει και στη σταθερότητα της περιοχής.
Οπως έγραψε χθες η «Π», ζούμε σε εποχές όπου δρομολογούνται κοσμογονικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη εμπορίου, με την Ελλάδα να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πριν από χρόνια, η Πάτρα έχασε την ευκαιρία να αποτελέσει τμήμα του εμπορικού διαδρόμου της Κίνας. Σήμερα βλέπουμε να χάνεται και ο εμπορικός διάδρομος της Ινδίας, καθώς η περιοχή μας βρίσκεται σε αναπτυξιακό τέλμα, γιατί στερείται δυνάμεων με όραμα και πυξίδα.
Το ζήτημα που τίθεται ευθέως, είναι εάν οι τοπικοί φορείς έχουν τη διάθεση να αναλάβουν πρωτοβουλίες.
Ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, σε πλήρη αντιστοίχιση με τα πολιτικά του «πιστεύω», έδειξε με τον τρόπο του στην «Πελοπόννησο», ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα για τη δημοτική αρχή η αναπτυξιακή διάσταση του θέματος, τουλάχιστον όπως είναι ευρέως αντιληπτή. Απαντώντας εμμέσως προς την πλευρά του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠΑ Παναγιώτη Αναστασόπουλου, που μίλησε για έναν Δήμο που αιθεροβατεί στο θέμα της υπογειοποίησης του τρένου, ο κ. Πελετίδης είπε: «Αυτοί που διαφεντεύουν τον τόπο μας, για πάνω από 200 χρόνια, αυτοί μας έχουν φέρει στο σημείο που είμαστε σήμερα. Και από αυτούς και τα σχέδιά τους, δεν πρέπει να περιμένουμε σωτηρία. Χρειάζονται συνολικές κοινωνικές αλλαγές για να μπορεί να σχεδιάσει ο λαός το μέλλον του και αυτές οι ευκαιρίες που λένε ότι χάνονται, δεν είναι ευκαιρίες για τον λαό, αλλά ευκαιρίες για τους λίγους».
Ο αν. περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος, στο αντίθετο άκρο, τονίζει στην «Π»: «η Πάτρα δεν πρέπει να μείνει με το συνώνυμο των χαμένων ευκαιριών. «Αντίθετα, αναζητεί άμεσα ανάσες επενδυτικών κεφαλαίων, που δεν θα έρθουν με κανονιστικές διατάξεις και εγκυκλίους. Το να γίνεις ελκυστική πόλη σε επενδύσεις, έχει να κάνει με τις υποδομές, αλλά να φτιάξεις σαν τοπική αυτοδιοίκηση και το ανάλογο κλίμα. Ο σιδηρόδρομος, το έχω τονίσει, έπρεπε να έρθει χθες.Επιβάλλεται να υλοποιηθεί άμεσα από το υπουργείο Υποδομών η μεγάλη σύσκεψη για τα βήματα που πρέπει άμεσα να γίνουν, ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε ανοικτές τις κεραίες μας, σε κάθε πρόταση που θα μας βγάλει από το χρηματοδοτικό αδιέξοδο, χωρίς να καταστρέφεται η βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης. Οι αλλαγές στον ΟΣΕ με την παραίτηση Γραμματίδη έχουν πάει πίσω χρονικά τις επαφές, όμως τα κέντρα λήψης αποφάσεων δεν έχουν αλλάξει και δεν πρέπει να μείνουμε άβουλοι θεατές πιθανών επενδυτικών ευκαιριών όπως αυτή με τους Ινδούς, που αναφέρετε στο δημοσίευμά σας» τόνισε.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βαγγέλης Καραχάλιος δήλωσε στην «Π» ότι κατανοεί την αγωνία που εκδηλώνεται για τις χαμένες ευκαιρίες, όμως, ο τεχνικός σχεδιασμός και η υποβολή του αιτήματος χρηματοδότησης για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας, δεν παύει να αποτελεί κυβερνητική αρμοδιότητα, όπως και του ΟΣΕ. «Το ΤΕΕ έχει άποψη και την έχει εκφράσει στα δημοτικά συμβούλια. Αλλά πρέπει να μας εξηγήσει πρώτα η κυβέρνηση πως έχει το πρόβλημα και γιατί η πρόταση χρηματοδότησης της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής απορρίφθηκε. Αρα, τον πρώτο λόγο και την απόλυτη ευθύνη έχει το υπουργείο Υποδομών και συνολικά η κυβέρνηση, που έχουν δεσμευθεί δημοσίως για την υπογειοποίηση της γραμμής. Και το ΤΕΕ, όπου μπορεί πραγματικά, θα συνεισφέρει όπως έχει πράξει μέχρι σήμερα» είπε ο κ. Καραχάλιος.
Ο υποψήφιος πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Θόδωρος Λουλούδης συμπλήρωσε, με δηκτικό τρόπο, την απουσία ηγεσίας, οράματος και διεκδίκησης: «Δυστυχώς, όσο οι φορείς της πόλης συνεχίζουν να παραμένουν παθητικοί, αμέτοχοι ή ακόμα και εχθρικοί σε θέματα όπως η ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, τόσο θα μας ξεπερνούν οι εξελίξεις. Ασφαλώς το θέμα είναι πολύπλευρο, αλλά η εξαίρεση του λιμανιού μας ως υποψήφιο σταθμό για τον οικονομικό διάδρομο IMEC δείχνει πόσο υστερούμε ως πόλη στο να ακολουθήσουμε τις αναπτυξιακές ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Χωρίς αμφισβήτηση, οι φορείς της Πάτρας θα έπρεπε να έχουν λόγο και ρόλο, επηρεάζοντας με τον τρόπο τους τις εξελίξεις που θα διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες για να αποτελέσει επενδυτικό προορισμό ο τόπος μας».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News