Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτων: Μεταβιβάσεις ακινήτων χωρίς την αναζήτηση δικαιολογητικών

Το έργο ήδη έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, στην οποία αναφέρεται ότι στόχος είναι η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας για τη μεταβίβαση ακινήτων.

Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτων: Μεταβιβάσεις ακινήτων χωρίς την αναζήτηση δικαιολογητικών

Μεταβιβάσεις ακινήτων εξπρές, χωρίς τη σημερινή γραφειοκρατία, θα φέρει η λειτουργία της πλατφόρμας του Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτων έως τα τέλη του 2023. Το έργο εντάχθηκε στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και θα διασφαλίσει την ταχύτερη και ασφαλέστερη διεκπεραίωση των υποθέσεων μεταβίβασης ακινήτων με πλήρη ηλεκτρονικό τρόπο.

Μέχρι σήμερα η μεταβίβαση ακινήτων αποτελεί μια εντελώς γραφειοκρατική διαδικασία καθώς απαιτεί τουλάχιστον 17 δικαιολογητικά από διάφορες υπηρεσίες, τα οποία πρέπει να προσκομίσει ο ενδιαφερόμενος μεταβαίνοντας σε όλες αυτές τις υπηρεσίες προκειμένου να τα αναζητήσει.

Μετά από τη λειτουργία της πλατφόρμας, η συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Ετσι οι ηλεκτρονικές δηλώσεις για αγοραπωλησίες, γονικές παροχές και δωρεές ή μεταβιβάσεις ακινήτων θα ολοκληρώνονται σε χρόνο-εξπρές, χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις για τους φορολογουμένους.

«Ανάσα» για τους υπαλλήλους
Mε τις αγοραπωλησίες ακινήτων και τις γονικές παροχές να υπερβαίνουν τις 100.000 τον χρόνο, ο Ηλεκτρονικός Φάκελος εκτός από τις εξπρές μεταβιβάσεις ακινήτων θα απαλλάξει παράλληλα τους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ, των ΟΤΑ, του ΤΕΕ, του Κτηματολογίου, της Δασικής Υπηρεσίας, του ΕΦΚΑ από τα ενδιάμεσα στάδια παροχής υπηρεσιών που απαιτούνται για την τελική μεταβίβαση ακινήτων.

Στόχος του έργου, που θεωρείται μία από τις μεταρρυθμίσεις του Ταμείου, είναι η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας και η απεμπλοκή των υπαλλήλων των προαναφερόμενων φορέων από τα ενδιάμεσα στάδια παροχής υπηρεσιών που απαιτούνται για την τελική μεταβίβαση ακινήτων.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα διαχείρισης του ενιαίου ηλεκτρονικού φακέλου μεταβίβασης ακινήτων απαιτεί τη διαλειτουργικότητα με τα πληροφοριακά συστήματα των εμπλεκόμενων φορέων και ανάπτυξη υποσυστημάτων για την ανταλλαγή των επιθυμητών δεδομένων.

Ενδεικτικά στην απόφαση αναφέρονται τα ακόλουθα πληροφοριακά συστήματα:

  • Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
  • Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
  • Κτηματολόγιο
  • Αποκεντρωμένη Διοίκηση
  • Δασική Υπηρεσία
  • ΕΦΚΑ
  • Μητρώο Πολιτών
  • Ελληνική Αστυνομία
  • Συμβολαιογραφικοί Σύλλογοι
  • Υπεύθυνες Δηλώσεις
  • Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών (ΕΜΕΠ).

Σύμφωνα με την απόφαση έναρξης υλοποίησης, το έργο αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις στην απασχόληση, η οποία θα συμβάλει στη μείωση χρήσης ανθρώπινων πόρων των δημόσιων υπηρεσιών, που έχουν μειωθεί δραστικά λόγω της πανδημίας. Επιπλέον, οι συμβολαιογράφοι και οι συμβαλλόμενοι θα εξοικονομήσουν πολύ χρόνο μειώνοντας τις μετακινήσεις στους δημόσιους φορείς, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν περαιτέρω οφέλη σε επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος (πράσινη μετάβαση), μέσω της ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον ηλεκτρονικών διαδικασιών, χωρίς τη χρήση έγχαρτων δικαιολογητικών και με λιγότερες μετακινήσεις.

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις και τα νέα απο την Πάτρα

Για ακόμη περισσότερα νεα από την Πάτρα, την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, μπείτε στην ροή ειδήσεων του pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ