Νοσοκομείο Ρίου: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου …για κορονοϊό! Στην «Π» κόρη ογκολογικού ασθενή

Πατρινή οικογένεια μετά τη διαπίστωση ότι στον θάλαμο όπου νοσηλεύονταν μέλος της που πάσχει από καρκίνο, παρέμεινε για τουλάχιστον έξι ώρες διαγνωσμένος ασθενής με κορονοϊό, προχώρησε σε μήνυση.

Μήνυση

Σε μήνυση κατά παντός υπευθύνου, προχώρησε προχθές πατρινή οικογένεια μετά τη διαπίστωση ότι στον θάλαμο όπου νοσηλεύονταν μέλος της που πάσχει από καρκίνο, παρέμεινε για τουλάχιστον έξι ώρες διαγνωσμένος ασθενής με κορονοϊό.

Το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της περασμένης Τρίτης. Οπως περιγράφει στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» η Δήμητρα Μπαράκου, κόρη νοσηλευόμενου στην Α΄Παθολογική Κλινική του ΠΓΝΠ «στις 5 το απόγευμα ενημερώθηκα από οικογενειακή μας φίλη που είχε επισκεφτεί τον πατέρα μου, ότι είχε ενημερωθεί από τον γαμπρό ασθενούς που νοσηλεύονταν στον ίδιο θάλαμο, ότι ο πεθερός του διαγνώστηκε με κορονοϊό από τη 1 το μεσημέρι και ακόμα δεν τον είχαν μεταφέρει από τον θάλαμο στην Κλινική Κορονοϊού. Σημειώνω ότι στον θάλαμο αυτό νοσηλεύονταν συνολικά έξι ασθενείς. Επικοινώνησα ξανά στις 6.15 και μου ανέφερε ότι το κρούσμα παρέμεινε στο δωμάτιο χωρίς μέχρι εκείνη την ώρα να έχουν ενημερωθεί οι άλλοι ασθενείς και οι συνοδοί τους. Χαρακτηριστικό είναι δε ότι το προσωπικό του νοσοκομείου δεν πλησίαζε σε αυτόν τον θάλαμο. Η κυρία που έφερε το απογευματινό δεν μπήκε στον θάλαμο αλλά το άφησε απ’ έξω πάνω σε καρέκλες».

Η κ. Μπαράκου προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους αρμοδίους του νοσοκομείου αλλά δεν κατάφερα να πάρει απαντήσεις. «Ετσι αναγκάστηκα να πάω στο νοσοκομείο. Μάλιστα κάλεσα την αστυνομία και μου είπαν να απευθυνθώ στην ασφάλεια του νοσοκομείου. Αυτό έκανα. Οι άνθρωποι της ασφάλειας με αντιμετώπισαν με πολύ ευγένεια και μαζί ανεβήκαμε στην Κλινική. Δεν σας κρύβω ότι εκεί εξελίχθηκε ένα σκηνικό έντασης καθώς ζητούσα εξηγήσεις από το νοσηλευτικό προσωπικό και τον γιατρό που εφημέρευε. Ο ένας έριχνε τις ευθύνες στον άλλο και τελικά υπέδειξαν ως υπαίτιο της αργοπορίας τον τραυματιοφορέα που καθυστέρησε να πάει να μεταφέρει τον ασθενή».
Σύμφωνα με τις περιγραφές της κ. Μπαράκου η μεταφορά του διαγνωσμένου περιστατικού με κορονοϊό έγινε από τον θάλαμο της Παθολογικής Κλινικής, στην Κλινική Covid 19, μετά τις 7 το απόγευμα.

«Ο πατέρας μου είναι ογκολογικός ασθενής. Γνωρίζω ότι φτάνει στο τέλος του. Ωστόσο δεν πρέπει να τον προστατεύσουμε από την έκθεσή του σε έναν κίνδυνο που είναι πιθανόν να επισπεύσει τον θάνατό του; Ρωτώ λοιπόν σαν απλή πολίτης, γιατί δεν ενημερώθηκαν οι άλλοι ασθενείς και οι συνοδοί τους ώστε να πάρουν τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας; Γιατί κόλλησαν στις 11.00 το βράδυ έξω από την πόρτα θάλαμο 519 καρτελάκι με την επισήμανση ‘‘προσοχή επιτρέπεται η είσοδος μόνο με μάσκα υψηλής προστασίας’’; Μοιραία μετά από αυτό πήγα στο Α΄ Αστυνομικό Τμήμα και κατέθεσα μήνυση κατά παντός υπευθύνου».

Η κ. Μπαράκου δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι «αναγνωρίζω πλήρως τον δύσκολο ρόλο του υγειονομικού προσωπικού. Επίσης πληροφορήθηκα ότι την ημέρα εκείνη υπήρχαν πολλά περιστατικά με εμφράγματα. Τα κατανοώ όλα αυτά αλλά γιατί δεν υπήρξε ενημέρωση ώστε όλοι οι ασθενείς και οι συνοδοί να λάβουν τα μέτρα τους και δεν φρόντισαν για την άμεση μεταφορά του διαγνωσμένου περιστατικού; Για κάποιους η νόσηση από κορονοϊό μπορεί να είναι μοιραία για τη ζωή τους».

Η απάντηση του νοσοκομείου

Η «Π» απευθύνθηκε για το συμβάν στον διοικητή του νοσοκομείου, Δημήτρη Μπάκο, ο οποίος μάλιστα είχε ενημερωθεί σχετικά αλλά περιορίστηκε να μας αναφέρει το εξής: «Οταν σε οποιαδήποτε κλινική ανιχνεύεται κρούσμα κορονοϊού μετά από καθημερινές και αλλεπάλληλες εξετάσεις που υποβάλλουμε στο σύνολο των ασθενών μας, μεταφέρεται στην Κλινική Covid 19, με μία συγκεκριμένη διαδικασία και συγκεκριμένα πρωτόκολλα».