Παρέμβαση Αλεξοπούλου: Εκτάκτως χρήματα για το τρενάκι του Οδοντωτού
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού-Καλαβρύτων, μετά τις απανωτές κατολισθήσεις λόγω κακοκαιρίας και τη διακοπή, στο κοινό τραπέζι της αχαιής υφυπουργού Μεταφορών και του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Χρ. Τριαντόπουλου, με τον ΟΣΕ. Βρέθηκε τρόπος αποκατάστασης λειτουργίας του τρένου.
Μια ακόμα σύσκεψη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή του Οδοντωτού, πραγματοποιήθηκε χθες με πρωτοβουλία της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, η οποία συναντήθηκε με τον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, βουλευτή Μαγνησίας, Χρήστο Τριαντόπουλο και με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), Παναγιώτη Τερεζάκη.
Η συνάντηση επικεντρώθηκε στην ενίσχυση που μπορεί να παράσχει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής, προκειμένου να υποστηριχθεί η αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της τοπικής σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό-Καλάβρυτα μετά τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.
Ο Oδοντωτός Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την τοπική κοινωνία καθώς αποτελεί τον σύνδεσμο των τοπικών περιοχών με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και αναδεικνύει τον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο της περιοχής.
Οι συμμετέχοντες στη συνάντηση εξέφρασαν την πρόθεσή τους για την εκκίνηση των αναγκαίων ενεργειών προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η ανεμπόδιστη λειτουργία της γραμμής Διακοπτό-Καλάβρυτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πελοποννήσου», με πρωτοβουλία της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, βρέθηκε χρηματοδοτική ομπρέλα για την κάλυψη των έργων αποκατάστασης της γραμμής. Το κονδύλι αναμένεται να δεσμευθεί από το Ταμείο Φυσικών Καταστροφών και θα διατεθεί στους Δήμους Καλαβρύτων και Αιγιαλείας καθώς και στον ΟΣΕ, ώστε να ενεργοποιείται άμεσα ο μηχανισμός αποκατάστασης της γραμμής όταν προκύπτει ανάγκη, όπως συμβαίνει τους τελευταίους μήνες, μετά την εκδήλωση κατολισθήσεων έπειτα από έντονα καιρικά φαινόμενα.
Να σημειωθεί ότι έπειτα από αυτοψία στη γραμμή του Οδοντωτού από τον αναπληρωτή καθηγητή Τεχνικής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Νίκο ∆επούντη, προέκυψε ότι τα απογυμνωμένα μετά τις πυρκαγιές του Ιουλίου πρανή, ανάντη της γραμμής και τα μικρά υδατορεύματα επλήγησαν με σφοδρότητα από την ισχυρή βροχόπτωση.
Λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι έχουμε μπει πλέον σε μια περίοδο που θα κυριαρχούν τα μικρής διάρκειας, αλλά ακραία καιρικά φαινόμενα, είναι βέβαιο ότι τα κατολισθητικά φαινόμενα στην περιοχή θα επαναλαμβάνονται κάθε φορά που το καθεστώς οριακής τους ισορροπίας θα μεταβάλλεται λόγω των βροχοπτώσεων.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο Οδοντωτός έχει διακόψει τέσσερις φορές τα δρομολόγια, λόγω της μετακίνησης μεγάλης ποσότητας φερτών υλικών στο 5ο χλμ. της γραμμής Διακοπτό–Καλάβρυτα.
Για το θέμα αναμένεται να γίνει την ερχόμενη Τρίτη μια ακόμα σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών, όπου οι Δήμοι Καλαβρύτων και Αιγιαλείας πρόκειται να καταθέσουν μια επιπλέον πρόταση. Να αναλάβουν σε συνεργασία με τον ΟΣΕ την ευθύνη της λειτουργίας και ανάπτυξης του Οδοντωτού σιδηρόδρομου.
Ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος, δήλωσε στην «Π» ότι το τρένο είναι μέσο ιδιαίτερης αξίας για την περιοχή των Καλαβρύτων, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας. Μεταφέρει εκατοντάδες επισκέπτες καθημερινά και τα συνεχή προβλήματα δεν γίνεται να κρατούν το μέσο καθηλωμένο.
Οι δύο Δήμοι θα μπορούσαν να ενεργοποιηθούν για τη συντήρηση και ενίσχυση της γραμμής, να αναπτύξουν το μάρκετινγκ του τρένου, να αναλάβουν ακόμα και την υποδοχή και ξενάγηση των επιβατών, με τα ανάλογα οφέλη για όλες τις συνεργαζόμενες πλευρές.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News