Πάτρα: Παραμένει στο μεταίχμιο το τρένο – Η συνάντηση Πελετίδη με Τζιτζικώστα και Δήμα στις Βρυξέλλες
Ο δήμαρχος Πατρέων βρέθηκε στην πρωτεύουσα του Βελγίου για τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ

Δεν επιστρέφει από τις Βρυξέλλες σοφότερος, αλλά ούτε και με άσχημα νέα ο δήμαρχος Πατρέων, ο οποίος βρέθηκε στην πρωτεύουσα του Βελγίου για τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ.
Ο Κώστας Πελετίδης είχε την ευκαιρία να θέσει αυτοπροσώπως στον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα το αίτημα της Πάτρας σχετικά με την υπογειοποιημένη γραμμή του τρένου και διαπίστωσε ότι ο πρώην περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και νυν κορυφαίος Ευρωπαίος αξιωματούχος ήταν ενήμερος για το θέμα. Το ίδιο έπραξε και στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, ο οποίος παρέστη στη συνεδρίαση καθώς βρισκόταν στην έδρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για ζητήματα του χαρτοφυλακίου του.
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας αναφέρθηκε για την περίπτωση της Πάτρας και στο Σώμα του ΔΣ της ΚΕΔΕ, αλλά χωρίς να καταγραφεί κάποια εξέλιξη σχετικά με το αίτημα της πόλης.
Η «Πελοπόννησος» επικοινώνησε με τον Κ. Πελετίδη για το θέμα, ο οποίος δήλωσε: «Τόσο ο κ. Τζιτζικώστας όσο και ο κ. Δήμας γνωρίζουν το θέμα και μου είπαν πως το μελετούν. Ο επίτροπος θα μας ειδοποιήσει όταν υπάρχει κάποια εξέλιξη, ενώ ο υπουργός θα μας καλέσει προσεχώς στο υπουργείο για ενημέρωση. Δεν περιμέναμε ότι θα μας πουν τι θα γίνει με το τρένο σε αυτή τη συνάντηση. Αλλος ήταν ο δικός μας στόχος».
Από κει και έπειτα, ο δήμαρχος αναγνωρίζει ότι ο Ελληνας επίτροπος δεν θα μπορούσε να έχει κάτι ουσιαστικό να του μεταφέρει, καθώς οι χρηματοδοτήσεις τέτοιων έργων από την Ευρώπη αποτελούν τμήμα ενός γενικού σχεδιασμού. Αλλωστε, αυτό εξήγησε σε όλους τους Δημάρχους κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Τζιτζικώστας.
Ο Δήμαρχος τηρεί στάση αναμονής καθώς τα μαντάτα δεν ήταν ούτε θετικά, ούτε αρνητικά. Εξήγησε στην «Π»: «Εμείς περιμένουμε. Δεν ήρθαμε εδώ να κάνουμε επίδειξη. Με δουλειά μερμηγκιού θα καρποφορήσουν όλα. Δεν προσδοκούσαμε κάποια σημαντική εξέλιξη. Δεν θα μας πουν λόγια, αν πρώτα δεν είναι έτοιμοι. Εμείς δείχνουμε σε κάθε ευκαιρία πόσο μας ενδιαφέρει το θέμα και ότι είμαστε στη διάθεσή τους για να εξηγούμε το πλάνο μας. Το πετυχαίνουμε και βλέπουμε ότι ακούν. Στην πολιτική όμως η πρόοδος έρχεται με αργά και βασανιστικά βήματα. Επειδή μιλάμε για το μέλλον της πόλης, έχουμε υπομονή».
Ολα τα παραπάνω δείχνουν ότι η απάντηση που ζητά η Πάτρα για το τρένο θα καθυστερήσει.
Θα έρθει από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» θα βρεθεί στην πόλη προς τα τέλη του μήνα; Ουδείς γνωρίζει.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, άλλωστε είχε επισημάνει προ εβδομάδων, στο περιθώριο του συνεδρίου της «Π», ότι το επόμενο διάστημα θα μας ανακοινωθεί ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για το τρένο.
Η ουσία είναι ότι η Πάτρα περιμένει να μάθει τις οριστικές απαντήσεις της κυβέρνησης αλλά και της Ευρώπης. Θυμίζουμε ότι δια στόματος και του πρωθυπουργού είχε καταγραφεί η δέσμευση για υπογειοποιημένη γραμμή 5,2 χιλιομέτρων. Εκτοτε όμως άλλαξαν πολλά στον κόσμο και μέχρι πρότινος δεν φαινόταν πως υπάρχουν οι απαιτούμενοι πόροι για ένα έργο που με παλαιότερους υπολογισμούς -προ ανατιμήσεων υλικών- θα κόστιζε πάνω από μισό δις ευρώ!
Η Πάτρα όμως, παραμένει ξεκομμένη σιδηροδρομικά από την πρωτεύουσα, με τη ζημιά που έχει υποστεί να είναι πασιφανής τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές. Σε αυτό το σημείο εισέρχεται στη συζήτηση το τεράστιο δίλημμα που καλείται να αποφασίσει η πόλη αλλά και η κυβέρνηση. Ουδεμία εκ των δύο επιλογών, υπογειοποίηση ή υπέργεια διέλευση, αποτελούν την τέλεια λύση, αλλά ταυτόχρονα αν θέλουμε να σταματήσει η φτωχοποίηση του τόπου, πρέπει να έρθει το τρένο γρήγορα.
Η Υπογειοποίηση, από την μία, αναγνωρίζεται από τους πάντες πως θα αργήσει, άρα θα συνεχίσουν να χάνονται ευκαιρίες για όλη τη δυτική Πελοπόννησο, αλλά αυτή η λύση είναι εξαιρετική για τη λειτουργικότητα και καθημερινότητα της πόλης.
Η Υπέργεια Διέλευση, από την άλλη, θα επηρεάσει την καλαισθησία της πόλης, αλλά σε σύντομο διάστημα θα μπορεί η περιοχή να έχει αποκτήσει ένα αναπτυξιακό πλεονέκτημα όπως είναι το τρένο.
Απέναντι σε αυτά τα διλήμματα χρειάζονται κρίσιμες αποφάσεις. Και όσο ζούμε με αναβλητικότητα, τόσο θα φτωχαίνουμε και θα βλέπουμε δικές μας ευκαιρίες να αρπάζονται από άλλους.
Αξίζει στο όνομα της άριστης αισθητικής να μένουμε πίσω;
Η πόλη πρέπει να ζυγίσει τις δύο πραγματικότητες, έχοντας στο νου της πως η ζωή είναι αμείλικτη και προχωρά. Με ή χωρίς εμάς.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News