Πάτρα- Προαστιακός: Καλή Ανάσταση η…συντήρηση του τρένου – Ενίσχυση των δρομολογίων προς Κ. Αχαΐα

Περικοπές του ΟΣΕ στον διαγωνισμό για τα έργα του Προαστιακού της Πάτρας. Την άνοιξη η έναρξη του έργου συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

τρένο

Για την άνοιξη μετατίθεται η έναρξη του έργου συντήρησης, της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, όπως επιβεβαίωσε το μέλος του ΔΣ του ΟΣΕ Μάκης Κατσιγιάννης, μιλώντας την Παρασκευή στην εκπομπή «Πρωϊνός Τύπος» του Ρ/Σ Peloponnisos FM 104,1.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσιγιάννη, ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός ανακλήθηκε από τον οργανισμό και θα μετατεθεί τον Ιανουάριο του 2023 καθώς δεν υπήρξε καμία προσφορά από εργοληπτική εταιρεία, λόγω των ανατιμήσεων που έχουν επέλθει σε βασικά υλικά κατασκευής από τον πόλεμο στην Ουκρανία, με αποτέλεσμα το αντίτιμο να κρίνεται ασύμφορο.

Όπως είπε ενδεικτικά ο κ. Κατσιγιάννης, η τιμή του σιδήρου έχει αυξηθεί κατά 1,5 φορά από τότε που έγινε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι υποψήφιοι εργολάβοι δήλωσαν αδυναμία να υλοποιήσουν το έργο. Ετσι, ο διαγωνισμός αποσύρθηκε, όπως έγραψε χθες αποκλειστικά η «Π», για να επανέλθει τον Ιανουάριο με τον ίδιο προϋπολογισμό ύψους 1.360.000 ευρώ, όπου προφανώς θα υπάρξουν περικοπές.

Η αρχική εργολαβία αφορούσε σε πλήρη συντήρηση της γραμμής, από την Κανελλοπούλου έως την Κάτω Αχαΐα και πλήρη ανακατασκευή της γραμμής από τον σταθμό της Τριών Συμμάχων μέχρι τον σταθμό Αγίου Ανδρέα, όπου λόγω παλαιότητας σημειώνονται συχνά εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών, καθώς επίσης και την τοποθέτηση ενός στεγάστρου στη στάση του αμαξοστασίου του Αγίου Ανδρέα.

Ο κ. Κατσιγιάννης διαβεβαίωσε ότι η ανακατασκευή της γραμμής σε αυτό το τμήμα δεν θα αλλάξει στον αναθεωρημένο διαγωνισμό, όμως στο σκέλος της συντήρησης θα γίνουν περικοπές, οι οποίες θα αφορούν στο τμήμα από την Κανελλοπούλου μέχρι τον σταθμό Τριών Συμμάχων, δηλ. στον κλάδο που εξυπηρετεί την αρκτική περιοχή της Πάτρας.

Οι επιτελείς του ΟΣΕ αναγκάζονται να καταφύγουν σε αυτή την λύση, γιατί το διαθέσιμο ποσό που έχει εγκριθεί για τον διαγωνισμό και προέρχεται από κοινοτικό πρόγραμμα, δεν μπορεί να αυξηθεί, διευκρίνησε ο κ. Κατσιγιάννης. Οπότε, οι τεχνικοί διευθυντές αναγκάζονται να μαζέψουν το σκέλος της συντήρησης, από τον σταθμό της Πάτρας στην Τριών Συμμάχων μέχρι την Κάτω Αχαγιά, για να φτάσουν τα λεφτά.

Θυμίζουμε ότι το τελευταίο διάστημα, μια σειρά ζητημάτων γύρω από τη σιδηροδρομική σύνδεση Ρίου-Κάτω Αχαΐας απασχολούσε τους υπευθύνους του ΟΣΕ, αλλά και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Θέματα όπως η κατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής, μέχρι την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το τρένο για να ολοκληρώσει το δρομολόγιο σε χρόνο ικανό, ώστε να καλύψει και την έγκαιρη επιστροφή στην Πάτρα, βρίσκονταν στο επίκεντρο για πολύ καιρό. Αυτό που ήταν όμως το βασικότερο όλων, ήταν ο παράγοντας της ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και φυσικά για το προσωπικό της γραμμής.

700 επιβάτες καθημερινά από Κ. Αχαΐα – Σύντομα και βραδινό τρένο

Η επικείμενη αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ρίου-Κάτω Αχαΐας, αναμένεται με προσμονή από τον Δήμο της Δυτικής Αχαΐας και τους κατοίκους του. Στη συγκεκριμένη περιοχή θεωρούν ότι η προσέγγιση της πόλης και κυρίως της παραλιακής ζώνης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες από λουόμενους που θα έρχονται από την Πάτρα κι άλλες κοντινές περιοχές, θα δώσει άλλη δυναμική σε όλα τα επίπεδα (εμπορικά, τουριστικά, κ.λπ.) στη γραμμή.

Ο κ. Κατσιγιάννης μιλώντας την Παρασκευή στον Ρ/Σ Peloponnisos FM, είπε ότι από την επικοινωνία του ΟΣΕ με την Hellenic Train, προκύπτει ότι ο αριθμός των επιβατών από 50 άτομα την ημέρα, όταν ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού προς Κάτω Αχαΐα, έχει αυξηθεί σήμερα σε 700-750 επιβάτες ημερησίως. Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, ο αριθμός τους θα αυξηθεί κι άλλο, τόνισε ο κ. Κατσιγιάννης, λόγω της μετακίνησης πατρινών προς τις παραλίες της περιοχής.

Σε αυτό θα συμβάλει και η αύξηση των δρομολογίων, που αναμένεται να γίνει με την πρόσληψη νέων κλειδούχων, σταθμαρχών και μηχανοδηγών από την Hellenic Train. Ο ΟΣΕ από την πλευρά του, με το έργο της συντήρησης και της μερικής ανακατασκευής, συμβάλει στη μείωση του χρόνου των δρομολογίων, από 33 σε 25 λεπτά με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας, να περισσεύει χρόνος για ένα ακόμα δρομολόγιο. «Η άνοιξη θα μας βρει με το τρένο να πηγαίνει στην Κ. Αχαΐα μέχρι τις 11.30 το βράδυ, όπως γίνεται σήμερα και στο Ρίο» είπε ο κ. Κατσιγιάννης.