Πάτρα: Ξεκινούν τη μελέτη για τρένο στη ΒΙΠΕ
Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν οι διευθύνοντες της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και του ΟΣΕ.
Μνημόνιο Αμοιβαίας Κατανόησης και Συνεργασίας, με σκοπό την σιδηροδρομική σύνδεση Βιομηχανικών Περιοχών (ΒΙΠΕ) με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, υπέγραψαν, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Αθανάσιος Ψαθάς και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπυρίδων Πατέρας.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Με το Μνημόνιο αυτό, οι δυο εταιρείες θα διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασίας για την σιδηροδρομική σύνδεση των ΒΙΠΕ, προκειμένου να ενισχυθούν οι επιλογές πρόσβασης και μεταφοράς αγαθών που έχουν οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή θα εγκατασταθούν εντός των ΒΙΠΕ του δικτύου της ΕΤΒΑ. Οι Οργανισμοί θα προχωρήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα στη συμβασιοποίηση μελετών σκοπιμότητας για τις εν δυνάμει συνδέσεις, προτεραιοποιώντας τις πλέον ώριμες συνδέσεις, προκειμένου να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν ο σχεδιασμός του Μνημονίου.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Αθανάσιος Ψαθάς, η ΒΙΠΕ Πατρών περιλαμβάνεται μεταξύ των τεσσάρων οργανωμένων υποδοχέων επιχειρηματικής δραστηριότητας που βρίσκονται σε άμεση προτεραιότητα για σιδηροδρομική σύνδεση. Πρόσθεσε ότι η μελέτη για τη ΒΙΠΕ Πατρών ξεκινά άμεσα και βασικός της στόχος θα είναι η καταγραφή ενδιαφέροντος εκ μέρους των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, για το αν προτίθενται να κάνουν χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου για τη μεταφορά πρώτων υλών και προϊόντων.
ΟΣΕ
Σύμφωνα με τον κ. Ψαθά, ο ΟΣΕ δεσμεύεται να κατασκευάσει τις υποδομές σύνδεσης της ΒΙΠΕ με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, δεσμεύεται να διαθέσει τους χώρους για την κατασκευή της αποβάθρας.
Οι σιδηροδρομικές υποδομές, μηχανήματα, εξοπλισμός, κτίσματα και άλλες κατασκευές υποδομών που θα κατασκευαστούν από τον ΟΣΕ ή από εταιρεία του ομίλου του, εντός των Βιομηχανικών Περιοχών της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θα ανήκουν στην αποκλειστική κυριότητα νομή και κατοχή στον ΟΣΕ. Ο χώρος που θα δεσμεύει ο ΟΣΕ για την εγκατάσταση των υποδομών του δε θα πρέπει να ξεπερνά την απολύτως αναγκαία και απαιτούμενη έκταση.
Βέβαια, η μελέτη σκοπιμότητας θα είναι το πρώτο βήμα μιας μακράς πορείας μέχρι την υλοποίηση του έργου. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να προηγηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας και του νέου λιμανιού με την νέα σιδηροδρομική γραμμή.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Σε κάθε περίπτωση, είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η προοπτική σύνδεσης της ΒΙΠΕ με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι, δίνοντας νόημα στις εμπορικές δραστηριότητες στην περιοχή, αναφέρουν οι υποστηρικτές της. Αλλωστε η περιοχή της ΒΙΠΕ Πάτρας είναι η τρίτη μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνες στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News