Πελετίδης για την εξέλιξη στην υπογειοποίηση του τρένου: «Θα νιώσουν την ανάσα της Πάτρας»

Σαφές μήνυμα προς την κυβέρνηση και ειδικά προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στέλνει μέσω της «Π» ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης

Πελετίδης

Προειδοποιητικό μήνυμα προς την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για το θέμα της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στέλνει μέσω της «Π» ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης.

«Αν δεν ικανοποιήσουν το αίτημα της τρίτης σε μέγεθος πόλης της Ελλάδας, θα νοιώσουν την ανάσα της Πάτρας», δήλωσε στην «ΠτΚ» ο κ. Πελετίδης, αναφορικά με τις εξελίξεις στο θέμα της υπογειοποίησης.

Οπως έγραψε χθες η «Π», το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εντάχθηκε τελικά στο νέο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υποδομών με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ, αλλά με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, που προβλέπει υπογειοποίηση από την οδό Κανελλοπούλου έως τον Αγιο Ανδρέα και όχι από το Ρίο, όπως ζητά ο δήμος και οι τοπικοί φορείς.

Την είδηση έδωσε η γενική γραμματέας Υποδομών, Μαρία-Ελλη Γεραρδή, κατά τη συνεδρίαση του Δικτύου «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» (ΣΕΑΔΕ), που συγκάλεσε την περασμένη εβδομάδα ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Ερευνας και καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης.

Η κυρία Γεραρδή είπε ότι οι μελέτες για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και προχωράνε με γοργούς ρυθμούς και ότι το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Να σημειωθεί ότι η εξέλιξη αυτή, έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την επιστολή που απέστειλε ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ζητώντας τους να πάρουν δημόσια θέση σε ένα θέμα που θα καθορίσει την πόλη για τις επόμενες πολλές δεκαετίες.

«Η πόλη μας αντιδρά, γιατί βλέπει ότι βάζουν το έργο στο ΕΣΠΑ αλλά δεν έχουν 80 εκατ. ευρώ επιπλέον, για να ικανοποιήσουν το αίτημα της τρίτης πόλης στην Ελλάδα» τόνισε ο δήμαρχος, που προειδοποίησε ξανά ότι η δημοτική Αρχή έχει τον κόσμο και τους φορείς στο πλευρό της, σε αυτό το θέμα και είναι έτοιμη να έρθει και σε αντιπαράθεση.

Ωστόσο, ο κ. Πελετίδης δήλωσε στην «Π» ότι η Δημοτική Αρχή περιμένει επίσημη τοποθέτηση από τα χείλη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, απέναντι σε αυτό το κρίσιμο θέμα. «Περιμένουμε την απάντηση του πρωθυπουργού στην επιστολή μας και όχι κάποιους γραμματείς ή προέδρους. Θέλουμε να ακούσουμε τον ίδιο τι λέει, όπως επίσης και τους άλλους αρχηγούς των κομμάτων, για να κριθούμε όλοι» είπε ο δήμαρχος.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, η ΕΡΓΟΣΕ κάλεσε τις τρεις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΕΛΛΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ – Alstom) να μπουν στις αρχές Οκτωβρίου στην ουσιαστική φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – νέος λιμένας Πατρών.

Προσδοκία, τουλάχιστον από πλευράς του φορέα, είναι η ολοκλήρωση του εν λόγω σταδίου σε μερικούς μήνες από τώρα, παράλληλα με την προώθηση των θεμάτων χρηματοδότησης, ώστε να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές απ’ όσους ομίλους συνεχίσουν μέχρι τέλους, μέσα στους πρώτους μήνες του 2023.

Και όλα αυτά, τη στιγμή που ο σιδηροδρομικός διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση του τμήματος της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο, βρίσκεται στην προσυμβατική του φάση και στόχος είναι η υπογραφή της σύμβασης εντός φθινοπώρου.

Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και απομένει έγκριση από τη διαχειριστική αρχή η οποία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ακολούθως η σύμβαση θα παρουσιαστεί στη Βουλή για έγκριση.