Πολυτέλεια ο καφές στο τραπεζάκι – Βολές από Πάτρα σε Κυβέρνηση και Μητσοτάκη

Νέες ανατιμήσεις στον σερβιριζόμενο καφέ, με επικείμενη επιβάρυνση του πελάτη

καφές

Με απογοήτευση και σκεπτικισμό υποδέχθηκε ο κλάδος της στεγασμένης εστίασης τις οριστικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών, για επαναφορά του ΦΠΑ στο 24% για τα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά.

Αυτό σημαίνει στην πράξη, αύξηση της τιμής για τον σερβιριζόμενο καφέ, κακάο, τσάι και χαμομήλι για τους καταναλωτές που κάθονται σε μια καφετέρια, καθώς τα παραπάνω προϊόντα θα τιμολογούνται πλέον με τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ, πάνω στον οποίο προστίθεται και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης.

Την ίδια στιγμή, όμως, το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να διαχωρίσει τον καφέ και τα άλλα μη αλκοολούχα ποτά που λαμβάνονται στο χέρι ή παραδίδονται κατ’ οίκον (take away, delivery), καθώς αυτά παραμένουν μόνιμα στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13%) με εκτιμώμενο δημοσιονομικό κόστος 65 εκατ. το χρόνο.

καφέςΟ πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης Αναψυχής Αχαΐας Τάσος Γιατράς έστρεψε τα βέλη του κατά της κυβέρνησης: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτακη γυρίζει την εστίαση στα σκληρά χρόνια των μνημονίων. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτακη, τελικά δεν μειώνει αλλά αυξάνει τους φόρους. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει κάποια σχέση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις του 2019 για ενιαίο ΦΠΑ 13%, στην εστίαση; Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη θεωρεί τελικά, τον καφέ είδος πολυτελείας;

Οφειλε να γνωρίζει πως η εστίαση είναι καθημερινότητα εκατομυρίων ανθρώπων όπως επίσης, ότι η συνέπεια λόγων και πράξεων αποτελεί, την ελάχιστη αρετή για κάθε πολιτικό.»

Να σημειωθεί ότι από 1 Ιουλίου μονιμοποιείται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ και στα ταξί (από το 24% στο 13%) με εκτιμώμενο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος 45 εκατ. ευρώ.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων, Γιώργος Σίδερης, δήλωσε ανακουφισμένος από τα καλάκαφές νέα που πληροφορήθηκε ο κλάδος χθες το πρωί, και όπως είπε, «αποκαταστάθηκε μια αδικία», εξηγώντας ότι ο κλάδος των Ταξί ήταν ο μόνος που βρισκόταν σε εκκρεμότητα από τις υπηρεσίες παροχής μεταφορών, ενώ την ίδια στιγμή ακόμα και τα ενοικιαζόμενα μέσα μεταφοράς είχαν χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, όπως και οι συγκοινωνίες.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιανουαρίου μονιμοποιήθηκαν οι μειώσεις του συντελεστή ΦΠΑ σε μια σειρά αγαθών που εφαρμόστηκαν την περίοδο της πανδημίας όπως στις μεταφορές, τα γυμναστήρια, τις σχολές χορού, τους κινηματογράφους και σε μια σειρά αγαθών σχετιζόμενα με τη δημόσια υγεία με ετήσιο κόστος 305 εκατ. ευρώ.