Προαστιακός: Σε 18 μήνες η ανάταξη της γραμμής στην Πάτρα

Δημοσιεύθηκε από τον ΟΣΕ η διακήρυξη του διαγωνισμού για τη συντήρηση της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής.

Προαστιακός
Δημοσιεύθηκε την Μ.Πέμπτη η διακήρυξη του διαγωνισμού της Διεύθυνσης Συντήρησης Γραμμής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου συντήρησης της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας, μεταξύ Ρίου και Κάτω Αχαΐας.
Με το έργο αυτό του ΟΣΕ επιδιώκεται η ασφαλής διέλευση των συρμών του Προαστιακού, η κατάργηση των βραδυποριών που έχουν επιβληθεί λόγω της παρούσας κατάστασης των γραμμής και αλλαγών που έχουν γίνει, η ασφάλεια της κυκλοφορίας λόγω παλαιότητας υλικού και καταπόνησης της γραμμής από τα συνεχή δρομολόγια που θα επιτευχθεί με την αντικατάσταση παλαιού υλικού και της απάλειψης της προβληματικής περιοχής, όπου υφίσταται, και η κατασκευή στεγάστρου για την προστασία των βαρέων μηχανημάτων γραμμής του ΟΣΕ.

Η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι η 15η Μαΐου, ημέρα Δευτέρα και ώρα 10:00 π.μ. ενώ την ίδια ημέρα θα γίνει η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε 18 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Οι εργασίες θα γίνουν στα τμήμα της γραμμής μεταξύ των σταθμών Ρίου-Αγίου Διονυσίου-Πάτρας-Αγίου Ανδρέα-Κάτω Αχαΐας και αφορούν στη συντήρηση της υπό κυκλοφορίας μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, που διέρχεται μέσα από τον ιστό της πόλης των Πατρών.

Η εργολαβία περιλαμβάνει:

> Εργασίες προληπτικής συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

> Εργασίες διορθωτικής συντήρησης της επιδομής των σιδηροδρομικών γραμμών όπου προβλέπεται εξυγίανση της σιδηροδρομικής υποδομής και στρώση γραμμής σε μήκος 416 m περίπου, μεταξύ Σιδηροδρομικού Σταθμού Πάτρας και Σιδηροδρομικού Σταθμού Αγίου Ανδρέα, και αντικατάσταση των υλικών επιδομής σε εντοπισμένα τμήματα που παρουσιάζουν φθορές λόγω χρήσης.

> Εργασίες μετατροπής τεχνικών σε πλακοσκεπή και κατασκευή στεγάστρου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγ. Ανδρέα, μήκους 40 μέτρων για τη στέγαση των βαρέων μηχανημάτων γραμμής.

Να σημειωθεί ότι οι απαιτούμενες εργασίες (όπως αποξήλωση γραμμής, κατασκευή υποδομής, στρώση γραμμής κ.λπ.) θα εκτελούνται σε νυχτερινό ωράριο, με αποκοπή κυκλοφορίας έως 7 ώρες.

Το ζητούμενο είναι η υπάρξει ενδιαφέρον και υποβολή προσφορών, καθώς τον περασμένο Ιανουάριο που είχε γίνει ξανά προκήρυξη διαγωνισμού για το ίδιο έργο δεν ανταποκρίθηκε καμία εργοληπτική εταιρεία.

Οι ιθύνοντες του ΟΣΕ λένε ότι έχουν κάνει τις απαραίτητες τροποποιήσεις στη διακήρυξη του διαγωνισμού, έτσι ώστε η εργολαβία να γίνει πιο ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους εργολάβους. Κι αυτό γιατί το έργο είναι απολύτως αναγκαίο για την αναβάθμιση της γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας και για λόγους ασφάλειας και για λόγους ανάταξης της γραμμής, ώστε να εξαλειφθεί το πρόβλημα των αργοποριών, των καθυστερήσεων και των ακυρωμένων δρομολογίων.

Ο Προαστιακός πάλι στο Κιάτο

Σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train, ανακοίνωσε ότι από τη Μεγάλη Παρασκευή, εντάχθηκαν νέα δρομολόγια στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας και συγκεκριμένα στις διαδρομές Αθήνα-Μέγαρα-Αθήνα και Αθήνα-Κιάτο-Αθήνα.

Ειδικότερα, από Κιάτο οι ώρες αναχώρησης είναι 05.29, 07.31, 09.31, …, 21.31 (μονές ώρες, .XX:31΄ πλην της πρώτης).

Σημειώνεται ότι για τους επιβάτες από και προς το Κιάτο και Κόρινθο και για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, υπάρχει και η λεωφορειακή σύνδεση με το σταθμό των Μεγάρων, (λεωφορειακή γραμμή στο τμήμα Μέγαρα – Κιάτο και ενδιάμεσους σταθμούς, εκτός Ζευγολατιού).

Για τα λεωφορεία είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων, συμπεριλαμβανομένων των κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών.