Προσλήψεις αναπληρωτών: Διευκρινίσεις για την ανάληψη υπηρεσίας λόγω κακοκαιρίας

Διευκρινίσεις σχετικά με τη διαδικασίας ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, παρέχονται με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού .

Προσλήψεις

Διευκρινιστική εγκύκλιο σχετικά με τη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, με αφορμή σχετικά ερωτήματα υπενθυμίζονται τα εξής:

Α. Η ανάληψη υπηρεσίας των προσωρινών αναπληρωτών πραγματοποιείται απευθείας στη σχολική μονάδα πρόσληψής τους ή στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. πρόσληψής τους ή στο σχολείο-έδρα του Σχολικού Δικτύου Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) που προσλαμβάνονται, προκειμένου ο αρμόδιος Δ/ντής να προχωρήσει στην σχετική ψηφιακή σήμανση στο myschool. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση ανάληψης υπηρεσίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης για λόγους ανωτέρας βίας, (άρθρο 6, παρ. 1 τελευταίο εδάφιο της αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 υ.α. (Β’3344)) η ψηφιακή σήμανση στο Myschool θα πρέπει να γίνει από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Περαιτέρω, αναπληρώτρια που αποδεδειγμένα αδυνατεί να μετακινηθεί για ανάληψη υπηρεσίας στην περιοχή πρόσληψης, λόγω εγκυμοσύνης/λοχείας, δύναται να αναλάβει σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης πλησίον του τόπου κατοικίας της. Στην περίπτωση αυτή, η ψηφιακή σήμανση στο Myschool πραγματοποιείται, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης, από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της περιοχής πρόσληψης, ώστε στη συνέχεια η αναπληρώτρια να προβεί στη δήλωση των στοιχείων της και στην αποδοχή της ψηφιακής σύμβασης.

Β. Σε συνέχεια της υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.69/239/ΟΙΚ. 14482/6.9.2023 (ΑΔΑ: 9Π6Φ46ΜΤΛ6-Θ9Υ) εγκυκλίου του ΥΠ.ΕΣ., και για τις περιπτώσεις που υπάρχει αντικειμενική αδυναμία ανάληψης υπηρεσίας στη σχολική μονάδα ή στην αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης/ΠΔΕ πρόσληψης λόγω των έκτακτων καιρικών συνθηκών, της αδυναμίας προσέγγισης στις αρμόδιες υπηρεσίες ή/και της αναστολής λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών στις πληγείσες περιοχές, ισχύουν τα εξής:

(i) Αναπληρωτές που διαμένουν σε άλλο νομό και πρόκειται να μετακινηθούν για ανάληψη υπηρεσίας στις πληγείσες περιοχές ή να διέλθουν μέσω πληγεισών περιοχών ή υποδομών στον τόπο πρόσληψης δύνανται να παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του τόπου διαμονής τους με τα απαραίτητα ταυτοποιητικά στοιχεία. Η εν λόγω Διεύθυνση Εκπαίδευσης ενημερώνει τη Διεύθυνση Εκπ/σης πρόσληψης αποστέλλοντας ηλεκτρονικά κατάσταση με τα ονόματα των αναλαβόντων και τα δικαιολογητικά που οφείλουν να καταθέσουν. Σε αυτές τις περιπτώσεις όλη η διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης και της σύμβασης εργασίας με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πρόσληψης, θα γίνει χειρόγραφα, η δε ανάληψη υπηρεσίας καθώς και η σύμβαση εργασίας τους φέρουν ημερομηνία 7/9/2023.

(ii) Αναπληρωτές που διαμένουν και οφείλουν να αναλάβουν υπηρεσία στις πληγείσες περιοχές δύνανται να αποστείλουν μήνυμα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης/ΠΔΕ όπου έχουν προσληφθεί με το ακόλουθο κείμενο: «Δηλώνω ότι επιθυμώ σήμερα να παρουσιαστώ στον τόπο πρόσληψής μου, πλην όμως αδυνατώ να προσεγγίσω λόγω των φυσικών καταστροφών». Εφόσον οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές παρουσιαστούν μέχρι και τη Δευτέρα 11/9/2023, εκλαμβάνεται ότι η ανάληψη υπηρεσίας καθώς και η σύμβαση εργασίας τους φέρουν ημερομηνία 7η/9/2023 και όλη η διαδικασία με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης/ΠΔΕ Πρόσληψης, θα γίνει χειρόγραφα εκ των υστέρων.

(iii) Αναπληρωτές που διαμένουν στις πληγείσες περιοχές και οφείλουν να μετακινηθούν για ανάληψη υπηρεσίας σε λοιπές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης/ΠΔΕ της επικράτειας: ισχύουν τα αναφερόμενα στην περίπτωση (ii).

Γ. Οι αναπληρωτές που παρουσιάστηκαν στον τόπο πρόσληψής τους, αλλά δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της υποβολής της ψηφιακής σύμβασής τους, υποβάλλουν αυτή την επόμενη ημέρα στην εφαρμογή «anaplirotes.gov.gr». Ως ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας θα ληφθεί υπόψη η ημερομηνία παρουσίασής τους στον τόπο πρόσληψής τους.