Σακελλαροπούλου, Καραμπέτη και Κακούρης μιλούν στην “Π” για την Μάγια Λυμπεροπούλου

Μιλούν για την απώλεια της Μάγιας Λυμπεροπούλου της γυναίκας που άφησε την προσωπική της σφραγίδα στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας.

Σακελλαροπούλου, Καραμπέτη και Κακούρης μιλούν στην "Π" για την Μάγια Λυμπεροπούλου

Αν υπάρχει ένας άνθρωπος που άφησε τη σφραγίδα της στην εκκίνηση του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας, αυτή είναι η Μάγια Λυμπεροπούλου, η οποία έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 81 χρόνων.

Πολλοί σημαντικοί πρωταγωνιστές ήρθαν στην Πάτρα στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του ΔΗΠΕΘΕ και σήμερα, μιλούν στην «Π» για την απώλεια της Μάγιας Λυμπεροπούλου τρεις από αυτούς: Η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου, ο Λεωνίδας Κακούρης και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ: «Η ΜΑΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»

Στις 18 Ιουνίου του 1987 ανέβηκε για πρώτη φορά το θεατρικό αναλόγιο «Η Μαρκησία ντε Σαντ» και εκεί είδαμε την Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου ως Κόμησα ντε Σαιν-Φον. «Η Μάγια είναι οικογένεια. Το Θέατρο Τέχνης είναι το πρώτο μου σπίτι» μας λέει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Η Μάγια είναι από τις μεγάλες προσωπικότητες, από τις μεγάλες πρωταγωνίστριες που δίπλα της μάθαμε. Θυμάμαι κάποια στιγμή άκουγα την φωνή μου να μιλάω στην τραγωδία και λέω “μιλάω σαν την Μάγια;”. Άκουγα κάτι από την Μάγια στη φωνή μου και αργότερα κάτι από τη Ρένη Πιττακή, κάτι από τη Λυδία Κονιόρδου…».

Σακελλαροπούλου, Καραμπέτη και Κακούρης μιλούν στην "Π" για την Μάγια ΛυμπεροπούλουΜιλώντας για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, η κ. Σακελλαροπούλου τονίζει: «Η Μάγια έστησε ένα σπουδαίο ΔΗΠΕΘΕ, φιλοξένησε πολύ σπουδαίους ηθοποιούς στην Πάτρα, ήρθε και πάλι το 2001 επί Θέμη Μουμουλίδη που και πάλι άκμαζε το ΔΗΠΕΘΕ και εύχομαι να το ξανακάνει. Η Πάτρα είναι μια πόλη που έχουμε αγαπήσει. Έχω παίξει σε αυτή πάρα πολλές φορές, σε αυτό το μαγικό της θέατρο».

Ζητώντας τη να μας μιλήσει για τη Μάγια Λυμπεροπούλου, η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου μιλάει σε ενεστώτα χρόνο: «Είναι ένας άνθρωπος μορφωμένος, υπεραταλαντούχος, δύσκολος, καλλιεργημένη, ιδιοφυής σκηνικά και γενναιόδωρη με τους νεότερους, κάτι που είναι πολύ σημαντικό. Έχω απέραντο σεβασμό για αυτή». Η ίδια θυμάται εκείνη την πρώτη παράσταση. «Ήταν κάτι πολύ πρωτότυπο για εμάς, ένα ξεχωριστό εγχείρημα. Επρόκειτο για ένα θεατρικό αναλόγιο, στο οποίο παίζαμε κανονικά, ούσες όμως η κάθε μία πάνω από ένα αναλόγιο. Είχαμε κάνει πρόβες όλο το καλοκαίρι στο Ανοικτό Θέατρο του Γιώργου Μιχαηλίδη και μετά όταν ήρθαμε στην Πάτρα, γνωρίσαμε τη μεγάλη αγκαλιά της πόλης αλλά και του Θάνου Μικρούτσικου». Ολοκληρώνοντας, η κ. Σακελλαροπούλου υπογραμμίζει: «Η Μάγια είναι μια γυναίκα αυτής της μεγάλης εποχής που έζησε η Ελλάδα μετά τον πόλεμο. Είναι εκπρόσωπος αυτής της σπουδαίας γενιάς».

 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ: «ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ»

«Ήταν μια δεύτερη δραματική σχολή που θα πρέπει να είσαι τυχερός για να τη συναντήσεις. Με χορηγίες την αγάπη και το μεράκι για το θέατρο, αυτά ήταν τα καύσιμά της». Με αυτόν τον τρόπο χαρακτηρίζει τη Μάγια Λυμπεροπούλου ο Λεωνίδας Κακούρης, ο οποίος βρέθηκε δίπλα της μετά το τέλος των σπουδών του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού.

Σακελλαροπούλου, Καραμπέτη και Κακούρης μιλούν στην "Π" για την Μάγια Λυμπεροπούλου«Ήταν αυστηρή αλλά με πολλά όνειρα, ώστε να στήσει περιφερειακά ένα θέατρο που να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από τις παραστάσεις της πρωτεύουσας. Τα κατάφερε έχοντας μαζέψει γύρω της με την αίγλη του ονόματός της και τη μυθολογία που την ακολουθούσε μεγάλα ονόματα» συμπληρώνει, ενώ όταν του ζητάμε να μας μιλήσει για τη Μάγια Λυμπεροπούλου θυμάται: «Ήταν αυστηρή και δίκαιη. Και έξω από τη σκηνή ήταν ένας άνθρωπος γεμάτος χιούμορ, ένα πειραχτήρι, αρκετά ανοικτή στις προσκλήσεις. Όμως με το που περνούσε το κατώφλι του θεάτρου, επειδή ζητούσε αυτό που οραματιζόταν για το έργο με πιεστικό τρόπο, υπήρχαν φορές που ήθελες έναν ειδικό τρόπο για να διαχειριστείς την τελειομανία της. Μας έδειξε τον τρόπο για το πώς να αναζητήσουμε και να διευρύνουμε το πεδίο των γνώσεών μας όταν επρόκειτο για έναν σημαντικό ρόλο».

Όταν τον ρωτάμε τι είναι αυτό που του «έμεινε» από τη Μάγια Λυμπεροπούλου, ο Λεωνίδας Κακούρης μας λέει χαρακτηριστικά: «Είναι πολλά τα στοιχεία αυτά… Η ευρυμάθειά της, το στρατιωτικό της πρόγραμμα. Η Μάγια ξυπνούσε στις 6 το πρωί και ξεκινούσε να διαβάζει μια τεράστια βιβλιογραφία πριν ξεκινήσει τη σκηνοθεσία μιας παράστασης. Ήταν λάτρης των βιβλίων και αυτό το μεταλαμπάδευσε σε πολλούς».

 

ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ: «ΟΡΦΑΝΕΨΑΜΕ, ΜΑΓΙΑ ΜΟΥ…»

Δίπλα στη Μάγια Λυμπεροπούλου από την πρώτη ημέρα βρισκόταν η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. «Η Μάγια Λυμπεροπούλου ήταν μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες του ελληνικού θεάτρου, ή μάλλον του ελληνικού πολιτισμού. Πολυσχιδής και πολυπράγμων, με απέραντες γνώσεις και παιδεία όχι μόνο πάνω στο θέατρο, αλλά και στη λογοτεχνία, την ποίηση, την ιστορία της Τέχνης, τη σημειολογία, τις μελέτες και τα δοκίμια, τον κινηματογράφο, την αισθητική, ήταν η μεγάλη διανοούμενη του θεάτρου μας» μας λέει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Ήταν συνδρομήτρια ξένων θεατρικών περιοδικών, ενημερωνόταν για το θέατρο σε όλον τον κόσμο, δεν έχανε παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών. Εξαιρετική μεταφράστρια η ίδια, και καταπληκτική σκηνοθέτις και ηθοποιός, έχει μαγέψει τους θεατές σε πολλά και διαφορετικά είδη έργων και ρόλων, από την πρώτη μέχρι την τελευταία της εμφάνιση. Είτε παίζαμε μαζί είτε την έβλεπα σε κάποια  παράσταση, τη θαύμαζα και τη μελετούσα, την τοποθέτηση και τις αποχρώσεις της υπέροχης φωνής της, τη χρήση του σώματός της, την πνευματικότητα που ανέδιδε με κάθε ερμηνεία της. Συνδυάζοντας όλ’ αυτά και με άριστες διοικητικές και οργανωτικές ικανότητες, προσέφερε, ειδικά την εποχή που υπήρξε διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ένα πρωτοφανές έργο, αντάξιο των μεγάλων ξένων θεάτρων που τόσο θαύμαζε και μελετούσε».

Σακελλαροπούλου, Καραμπέτη και Κακούρης μιλούν στην "Π" για την Μάγια Λυμπεροπούλου

Όμως, η κ. Καραμπέτη μας παρουσιάζει και μια άλλη πλευρά της Μάγιας Λυμπεροπούλου. Όπως επισημαίνει: «Και μία άλλη σπουδαία πτυχή της, που ίσως δεν τη γνωρίζει ο πολύς κόσμος, αλλά την ξέρουμε πολύ καλά όσοι είχαμε την τύχη να υπάρξουμε μαθητές της, είναι το ότι υπήρξε σπουδαία Δασκάλα. Μας έμαθε πολλά, όχι μόνο για την τέχνη της υποκριτικής, αλλά εφ’ όλης της ύλης• κυρίως επέμενε σε θέματα ήθους, συνέπειας επιλογών, στάσης ζωής. Η συνάντησή μας υπήρξε καθοριστική για τη ζωή μου. Στη Μάγια οφείλω τα πάντα, τις θεμελιώδεις αρχές. Το κάθε μάθημά της στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, στα σεμινάρια που διοργάνωνε αργότερα, η κάθε της σκηνοθεσία, η κάθε συζήτηση μαζί της ήταν μια σπάνια εμπειρία για τις διψασμένες μας ψυχές». Μάλιστα μοιράζεται μαζί μας και το εξής περιστατικό: «Θυμάμαι όταν έφυγε ο Γιάννης Τσαρούχης, η Μάγια μου είχε πει: “Ορφανεύουμε, Καρυοφυλλιά μου”. Αυτή τη βαθιά ορφάνια νιώθουμε σήμερα όσοι είχαμε την ευλογία να τη γνωρίσουμε από κοντά. Η Μάγια Λυμπεροπούλου ήταν μία, μοναδική και ανεπανάληπτη. Ορφανέψαμε, Μάγια μου…».

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Για τον θάνατο της Μάγιας Λυμπεροπούλου ανακοίνωση εξέδωσε το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στην οποία ο πρόεδρος Πέτρος Βάης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Θάνος και οι εργαζόμενοι εκφράζουν τη θλίψη τους, ενώ ανακοίνωση εξέδωσε και η Σία Αναγνωστοπούλου εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος, η Ρέα Γαλανάκη σε μήνυμά της στο facebook, θυμάται τα πρώτα χρόνια του ΔΗΠΕΘΕ σημειώνοντας πως η Μάγια Λυμπεροπούλου «έφερε μια υψηλή θεατρική ζωή για αρκετά χρόνια στην ανυποψίαστη τότε Πάτρα».

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ