Σε ποια προϊόντα καταγράφηκε αύξηση στην τιμή τον Απρίλιο

Πτώση σε βασικές κατηγορίες προϊόντων – Οι λόγοι πίσω από τη σταθεροποίηση των τιμών σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

προϊόντα

Οριακή αύξηση των τιμών κατά 0,23% σε ετήσια βάση καταγράφεται τον Απρίλιο του 2025 στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Ωστόσο, στο κυλιόμενο 12μηνο (Μάιος 2024 – Απρίλιος 2025) οι τιμές παρουσιάζουν μείωση κατά -0,34%.

Αξιοσημείωτη είναι και η μηνιαία μεταβολή, με τις τιμές να μειώνονται κατά 0,79% τον Απρίλιο σε σχέση με τον Μάρτιο 2025.

Ποιες κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν μείωση
Σημαντικές μειώσεις τιμών σε ετήσια βάση καταγράφηκαν σε:

Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -9,43%

Τροφές και είδη για κατοικίδια: -5,98%

Τρόφιμα παντοπωλείου: -4,90%

Ζύμες νωπές και κατεψυγμένες: -4,05%

Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -3,30%

Η αποκλιμάκωση της τιμής στο ελαιόλαδο συνέβαλε σημαντικά στη μείωση των τιμών στα προϊόντα παντοπωλείου.

Αυξήσεις σε γλυκά, ροφήματα και φρέσκα είδη
Από την άλλη πλευρά, αυξήσεις σημειώθηκαν στις εξής κατηγορίες:

Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +14,45%

Φρέσκα κρέατα: +10,08%

Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +2,79%

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +1,80%

Νερά, αναψυκτικά και χυμοί: +1,55%

Οι αυξήσεις αποδίδονται σε:

Τιμές πρώτων υλών (κακάο, καφές) διεθνώς

Μείωση του ζωικού κεφαλαίου λόγω ζωονόσων το 2024

Αυξημένες τιμές εισαγόμενου κρέατος (κυρίως μοσχάρι και χοιρινό)

Καιρικές συνθήκες και χαμηλές θερμοκρασίες που επηρέασαν την παραγωγή φρούτων και λαχανικών

Αιτίες πίσω από τη σταθεροποίηση των τιμών
Η γενική τάση συγκράτησης των τιμών στα σούπερ μάρκετ οφείλεται σε διάφορους παράγοντες:

Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και αυξημένη χρήση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Ομαλοποίηση των διεθνών αγορών και σταθεροποίηση των πρώτων υλών

Θεσμικές παρεμβάσεις, όπως ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες

Προσφορές και εκπτώσεις πιο συχνές και έντονες

Γρήγορη ανακύκλωση αποθεμάτων στα μεγάλα σημεία πώλησης

Αύξηση μεριδίου προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές

Από τις 23 κατηγορίες προϊόντων που εξετάστηκαν, οι 11 παρουσίασαν μείωση τιμών και οι 12 αύξηση, σκιαγραφώντας ένα ισορροπημένο αλλά απαιτητικό περιβάλλον για καταναλωτές και επιχειρήσεις.