Σωκράτης Ευγενίδης: Με όχημα την αυτοδίδακτη αρχικτεκτονική

Σωκράτης Ευγενίδης: Με όχημα την αυτοδίδακτη αρχικτεκτονική

Από το περασμένο Σάββατο στο «Πολύεδρο» μας περιμένει η ατομική έκθεση του Σωκράτη Ευγενίδη με τίτλο «Οταν μια βιβλική καταστροφή μεταμορφώνεται σε Τέχνη», η οποία αντλεί την έμπνευσή της από την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης 3600 χρόνια πριν, την καταστροφή του νησιού καθώς επίσης και της ευρύτερης περιοχής των Κυκλάδων.

«Αυτή η κοσμογονική έκρηξη άφησε πίσω της αυτό το θεϊκό τοπίο, αυτό που βλέπουμε σήμερα και είναι ταυτόχρονα αυτοδίδακτη αρχιτεκτονική, πολιτισμός, τέχνη, μια παρακαταθήκη για την ανθρωπότητα» λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στην «Π» ο Σωκράτης Ευγενίδης, και όταν τον ρωτάμε γιατί πρωταγωνιστεί η Σαντορίνη επισημαίνει πως «πρόκειται ίσως για τη μεγαλύτερη έκρηξη που έχει καταγραφεί στην ανθρωπότητα. Δεν είναι τυχαία η επιλογή».

Αραγε θα μπορούσε αυτό να εκφραστεί μεταφορικά, ως μια προσωπική, δημιουργική έκρηξη; «Γιατί όχι; Ο καθένας όμως την έκρηξη τη δική του, την έχει σε βαθμούς, ένταση και τονικότητα διαφορετική. Αρα είναι και δύσκολο να το συλλάβει κανείς για το πώς θα προσδιοριστεί» απαντά ο Σωκράτης Ευγενίδης.

Μία από τις φράσεις που ξεχωρίζει είναι αυτή της «αυτοδίδακτης αρχιτεκτονικής» που χρησιμοποιεί ο Σωκράτης Ευγενίδης για να χαρακτηρίσει αυτό που έγινε στην Σαντορίνη. «Δεν παρενέβη κάτι για να δώσει αυτή την ισορροπία ή να βάλει τους νόμους, του τι θα γίνει που, και ο κάθε ένας από αυτούς που επέζησαν κατέλαβε τον δικό του χώρο. Δεν τους το έδωσε κανείς με κριτήρια πολιτισμού, πολεοδομίας, το πού θα κάνει τι, και βλέπεις αυτή την μαγική αυτοδίδακτη αρχιτεκτονική. Ετσι ακριβώς το βλέπω εγώ, πώς αλλιώς να το πεις; Δεν έχει παρέμβει κανείς και τίποτα» υπογραμμίζει ο ίδιος

Υπάρχει, άραγε, κάποιο άλλο γεγονός που θα μπορούσε να τον εμπνεύσει; «Πάρα πολλά» απαντά και συνεχίζει: «Σκέφτομαι στη συνέχεια της σταδιοδρομίας μου να δημιουργήσω κάτι που θα αφήσει πίσω την ιστορία από την αρχαία μας χώρα, τον πολιτισμό της, τα μνημεία της, αρχαίους χώρους, προσωπικότητες και να τα συνεισφέρουμε αυτά στο σύμπαν, στον γαλαξία μας».

Οι πίνακες που εκτίθενται στο «Πολύεδρο» είναι το αποτέλεσμα εργασίας δύο ετών, ενώ σημαντικό είναι το ότι μετά την Πάτρα, από τις 15 Ιουνίου κι έπετια, περίπου 10 πίνακες θα εκτίθενται στην γκαλερί Art Space, στη Σαντορίνη, επιστρέφοντας στον φυσικό τους χώρο.

Και όσον αφορά στα εικαστικά στην Πάτρα, ο Σωκράτης Ευγενίδης σημειώνει πως η αχαϊκή πρωτεύουσα δεν είναι φιλική προς την τέχνη. Οπως σημειώνει, ενώ σε άλλες πόλης της χώρας βλέπουμε νέες εκθέσεις κάθε εβδομάδα, στην Πάτρα δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Αλλωστε, αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι στην Πάτρα δεν υπάρχουν χώροι για να φιλοξενήσουν εκθέσεις. «Πού είναι οι χώροι για να κάνει κάποιος καλλιτέχνης ατομική έκθεση και ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να καλύπτει ένας καλλιτέχνης; Εδώ στην Πάτρα δεν υπάρχει κάτι. Και γι’ αυτό είμαστε εμείς υπεύθυνοι. Η Πάτρα πιστεύω είναι πάρα πολύ πίσω», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ