Την παρθενική του πτήση έκανε το πρώτο επιβατικό αεροπλάνο κινεζικής κατασκευής
Η πτήση, με την επωνυμία MU9191, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Hongqiao της Σαγκάης στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα (02:32 GMT) και προσγειώθηκε στον τερματικό σταθμό 2 του διεθνούς αεροδρομίου της πρωτεύουσας του Πεκίνου μετά από ένα ταξίδι δύο ωρών
Το κινεζικής κατασκευής αεροσκάφος C919 ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του εμπορική πτήση που συνδέει τις πόλεις της Σαγκάης (ανατολικά) και του Πεκίνου σε ένα δρομολόγιο που εκτελούν οι αεροπορικές εταιρείες China Eastern. Το αεροσκάφος C919 γεννήθηκε για να ανταγωνιστεί την Boeing και την Airbus, ειδικότερα, στην εγχώρια αγορά.
Η πτήση, με την επωνυμία MU9191, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Hongqiao της Σαγκάης στις 10:32 π.μ. τοπική ώρα (02:32 GMT) και προσγειώθηκε στον τερματικό σταθμό 2 του διεθνούς αεροδρομίου της πρωτεύουσας του Πεκίνου μετά από ένα ταξίδι δύο ωρών στις 12:31 μ.μ. 04:31 GMT) , σχεδόν 40 λεπτά πριν από την προαναγγελθείσα ώρα.
Το αεροσκάφος, που αναπτύχθηκε από την Commercial Aviation Corporation of China (COMAC), έχει πιστοποιηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) μετά από περισσότερα από 14 χρόνια ανάπτυξης. Στην πρώτη του εμπορική πτήση, το C919 μετέφερε 128 επιβάτες.
“Αυτή η πτήση σηματοδοτεί μια τελετή ενηλικίωσης για το νέο αεροσκάφος και το C919 θα βελτιωθεί εάν περάσει το τεστ αγοράς “, δήλωσε ο Zhang Xiaoguang, διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ και πωλήσεων της COMAC, σε δηλώσεις που ανέφερε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Με χωρητικότητα 164 επιβατών, το C919 προορίζεται να ανταγωνιστεί τα μοντέλα Airbus A320 Neo και Boeing 737 MAX.
Η China Eastern, η οποία έχει υπογράψει συμφωνία αγοράς για πέντε C919, σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τα αεροπλάνα κυρίως από τη μητρόπολη της Σαγκάης.
Η αεροπορική εταιρεία στοχεύει να εισαγάγει σταδιακά τα C919 στον στόλο της τα επόμενα δύο χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης με βάση τις επιδόσεις και τη ζήτηση των δρομολογίων της.
Η κυκλοφορία του C919 αντανακλά τη φιλοδοξία της Κίνας να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά εμπορικών αερομεταφορών, με την κινεζική κυβέρνηση να στοχεύει να φτάσει το 10% του μεριδίου της εγχώριας αγοράς με αυτό το μοντέλο μέχρι το 2025.
Η αεροπορική εταιρεία έχει πραγματοποιήσει προγράμματα εκπαίδευσης για το προσωπικό της και έχει πραγματοποιήσει πτήσεις επαλήθευσης για να εγγυηθεί την ασφάλεια και τη λειτουργία του C919.
Η αεροπορική εταιρεία παρέλαβε το πρώτο της αεροσκάφος C919 στα τέλη του 2022 και στη συνέχεια ξεκίνησε μια σειρά δοκιμαστικών πτήσεων που έφτασαν τις 100 ώρες.
Η COMAC έχει λάβει περισσότερες από 1.200 παραγγελίες για το C919 και στοχεύει να φτάσει σε ετήσια παραγωγική ικανότητα 150 αεροσκαφών τα επόμενα πέντε χρόνια.
Το C919 αντιπροσωπεύει την προσπάθεια της Κίνας να μειώσει την εξάρτησή της από δυτικούς κατασκευαστές όσον αφορά την τεχνολογία αεροσκαφών.
Αν και χρησιμοποιεί ορισμένα δυτικά στοιχεία, ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ανάπτυξη μιας πλήρως εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού.
Πηγή: ertnews.gr
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News