Τρένο στο λιμάνι … χωρίς λιμάνι;
Το κύριο άρθρο της «Π»
ΕΥΛΟΓΗ η θέση της δημοτικής αρχής. Αλλη η δουλειά των πάρκων και άλλοι των λιμένων. Δεν είμαστε στο 1900 όπου η εμπορική ζωή του λιμανιού ήταν μια γιορτή της πόλης.
ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ασφαλώς και είναι ζωτικός παράγοντας για την τοπική οικονομία, αλλά πρέπει να υπηρετηθούν και άλλες μείζονες παράλληλες δραστηριότητες που αφορούν την ποιότητα ζωής και την υγεία των πολιτών.
ΑΛΛΩΣΤΕ αυτή ήταν κατά ένα μέρος και η σκοπιμότητα της δημιουργίας νέου λιμένος, έξω από το ιστορικό κέντρο. Τα σύγχρονα πλοία είναι πλέον βαριά δραστηριότητα, έστω και αν η κρίση έχει αραιώσει τις αφίξεις.
Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ δραστηριότητα θα πρέπει να αποκτήσει ως έδρα το νότιο λιμάνι για έναν παραπάνω λόγο που έχει τεράστια βαρύτητα. Υποτίθεται ότι το νέο τρένο όχι απλώς σχεδιάζεται με προοπτική να φτάσει στο νέο λιμάνι, αλλά ο όρος αυτός έχει χαρακτηριστικά διαλυτικής αίρεσης για τη χρηματοδότηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και των υπογειοποιήσεών της.
ΠΩΣ γίνεται να επεκταθεί το τρένο μέχρι το νότιο λιμάνι αλλά να μην ισχύσει το ίδιο για το εμπορικό τμήμα; Τι πρόκειται να κάνει το τρένο εκεί, αν δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει εμπορικές ανάγκες; Αν πρόκειται για την επιβατική κίνηση, δεν συντρέχει λόγος για τόση φασαρία και κόστος.
ΕΚΤΟΣ αν η αλήθεια βρίσκεται κρυμμένη στις τεχνικοοικονομικές λεπτομέρειες: Η επέκταση του τρένου θα πάρει πολύ χρόνο μέχρι να ωριμάσει η ολοκλήρωση του έργου. Στο διάστημα αυτό, δεδομένων των γενικότερων συνθηκών, η δρομολόγηση εμπορικού τμήματος για το νέο λιμάνι θα περιμένει πράσινο φως, που θα δοθεί εάν η εμπορική κίνηση του Πειραιά χρειαστεί υποστήριξη από Κόρινθο και Πάτρα.
ΑΛΛΑ ενδιαμέσως, τι ανάπλαση θαλασσίου μετώπου να σχεδιάσει κανείς, με το εμπορικό τμήμα «κατσικωμένο» σε στρατηγικό σημείο της ζώνης;
ΟΛΑ αυτά θα πρέπει να συζητηθούν και να απαντηθούν μεταξύ Δήμου και Πολιτείας. Αλλά δεν βλέπουμε κινητικότητα. Οι πολιτικές δυνάμεις της περιοχής οφείλουν να ενεργοποιηθούν. Οργανωμένα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News