Βασιλικό ταξίδι στον χρόνο …μέχρι το Αίγιο
Οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επαναφέρουν στις ράγες του Αιγίου την άμαξα του Γεωργίου Α’.
Η πρώην βασιλική αμαξοστοιχία του Γεωργίου Α’ επιστρατεύεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με σκοπό να συνδράμουν εμβληματικά βαγόνια του παρελθόντος στον σιδηροδρομικό τουρισμό, που βρίσκεται μέσα στις βλέψεις των Ιταλών επενδυτών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι το Αίγιο, που «διασυνδέεται» με τον Οδοντωτό των Καλαβρύτων, είναι μια από τις προτεραιότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι όπως τέθηκαν πρόσφατα στη συζήτηση που είχε ο Ιταλός πρόεδρος της εταιρείας Ντάριο Λο Μπόσκο με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Η επιστροφή στις ράγες της πρώην βασιλικής αμαξοστοιχίας εξετάζεται να δρομολογηθεί σε διαδρομές του δικτύου της Πελοποννήσου όπου υπάρχει μετρική γραμμή και για τον σκοπό αυτό αναζητείται η κατάλληλη ατμομηχανή.
Στο εξωτερικό η αναβίωση διαδρομών με παλιούς συρμούς είναι μια δημοφιλής και προσοδοφόρα διαδικασία, λόγω των χαμηλών ταχυτήτων που προσφέρουν την άνεση στον επιβάτη να απολαύσει το ταξίδι στο χρόνο με «άρωμα» βασιλικής πολυτέλειας.
Το βαγόνι του Γεωργίου Α’ διαθέτει καναπέδες από μετάξι, διακοσμητικά στοιχεία από φύλλα χρυσού, ενώ το κουβούκλιο του είναι από τέσσερα είδη ξύλου: Ερυθρόξυλο, τικ σφεντάμι και καρυδιά. Εξάλλου, εντυπωσιάζουν το ψηφιδωτό πάτωμα, τα ζωγραφιστά και σκαλιστά χωρίσματα των διαμερισμάτων, η δερμάτινη επένδυση του δαπέδου στους εξώστες και τα περίτεχνα μεταλλικά κιγκλιδώματα με φανάρια.
Ας σημειωθεί ότι το βαγόνι ειδικότερα του Γεωργίου Α’ παρουσιάσθηκε για πρώτη φορά σε διεθνή έκθεση στο Ζάππειο το 1888 και αποσύρθηκε το 1936. Εκτοτε το βασιλικό όχημα ανακαινίζεται κατά καιρούς και παραμένει στην αποθήκη ξυλείας του Βόλου.
Το 2017 με πρωτοβουλία του ΟΣΕ συντηρήθηκε και το κόστος ανήλθε σε 73.000 ευρώ. Είναι, δηλαδή, έτοιμο για βασιλικά ταξίδια στα μέρη μας μόλις πάρει τυπικά την έγκριση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το υπουργείο Μεταφορών.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News